Lizzieonline ..

Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Lizzie - 31 mars 2009 16:55


Fick ju lite synpunkter häromveckan  när matte och jag hade visat upp skänkelvikning a la modell häst när vi varit hos Frida S och tränat stegförflyttningar, och då lovade jag ju i ett svagt ögonblick att jag kanske skulle testa passage och / eller piaff ..:-)  men jag tog istället om man så säger ett språng till och landade därmed i sk den högre skolans hopp ... *s* !!



När jag var knappa året fick jag ofta höra att jag hade massor av gångarter från skritt till flygande pass, men att just det som jag skulle visa upp i vänstervarv; alltså trav ofta fattades helt, och eftersom jag nu iaf lyckats få till även det rörelseschemat, så tyckte jag  att även en juste levad skulle testas .. :-) !!


Efter att en häst är utbildad i grundrörelserna kan man " gå "vidare till de högre skolorna ovan marken, och en levad är när hästen sitter på bakbenen i 45 graders vinkel, och jag måste ju säga att jag nog tycker att jag är rätt nära just den vinkeln .. :))



Hej hopp !!!


//Lizzie


PS Måste skynda mej iväg nu, för äntligen ska jag få träffa min kompis Minos, och det var jättelänge sen sist !! Tror det finns stora utsikter att vi ska kunna fixa en eller annan leripackning och / eller dikesrejs .. *s* DS


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards