Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 3 januari 2016

Lite bakgrund ...

Av Lizzie - 3 januari 2016 17:04

Jag önskar mej en kompis i födelsedagspresent upplyste jag matte och husse om i fjol, ( Man undrar ju för vilken gång i ordningen   ) men med allt trassel som varit med mina öron och den där dumma psedomonasbassilusken så kunde dom ju inte bestämma det långt i förväg, men i slutet av maj månad blev jag till slut " friskförklarad " och då tyckte faktiskt lilla jag att vi kunde åka upp och hälsa på hos min uppfödare Ulla Larsson och kika på " småkusiner " som då redan hade hunnit bli några veckor gamla.


Jag har ju ända sen jag fixade till mitt Lydnadschampionat haft en sk bonusvalp att " kvittera ut " , och nu skulle ju faktiskt det kunna funka riktigt bra, så sagt och gjort; dvs vi åkte upp till Furuvik och hälsade på, och så här såg det ut första gången tilltänkt valp visade upp sig ... 


    Jaja tyckte jag, det var väl inte så mycket att fundera på, eftersom vi dels hade sas inte öppet köp, men väl " öppet prov " eller vad man nu ska kalla det, för innan valparna var leveransklara, så hade ju jag både hunnit fylla hela elva år, men dessvärre även hunnit bli sk " hörlös " efter alla ingrepp i samband med öroninflammationen   

Under loppet av några månader hann jag ju både bli sederad fyra gånger inför olika ingrepp i mina stackars öron, och efter att man tagit en CT ( för att kolla så att inte mellanörat var skadat ) upptäckte man ju att båda bakersta molarerna i underkäken var infekterade .... så dom tänderna opererades bort, och väldigt nära ligger ju hörselnerverna så antagligen var det den operationen som slutligen sas släckte ner hörseln ...


Forts följer .....


PS Gick väl händelserna lite i förväg iom att jag redan här la in en bild på lilla valpskrället, och vad hon både heter och redan från början fick som smeknamn ...   fast iofs så vet jag ju att matte säkert skrivit en hel del om både KnasFian och mej på den där sjuttons Fejan, som jag INTE har access till   ! DS


PSS, eller nåt ...


Käket var inte framställt så jag fortsatte en stund till och plockade ihop ett lite minicollage från när lilla KnasFian hade flyttat hem till oss midsommarhelgen    och jag tyckte nog att hon skötte sig relativt hyfsat iaf, för vi hade inte hunnit längre än till Dalälvsbron, så var det nån som låg och snarkade i buren brevid mej bak i bilen   , och sånt uppskattas ska ni veta !


    

Ha nu en (h)underbar avslutning på julhelgen !!


// Lizzie   

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards