Lizzieonline ..

Alla inlägg under augusti 2012

Av Lizzie - 20 augusti 2012 21:02

på tävlingen i lördags på Olandstraktens BK i Alunda, och inte blev det bättre av att matte fick spiken ... igen ... för att just när solen stod som högst på himlen ( runt kl halv ett ) var det alltså dax att först sitta och steka sig i två minuter för att sen lägga sig ner i godan ro i fyra minuter till  ... för att därefter sätta i gång med fria följet ... med  lite förvirrad ingång eftersom jag trodde att vi skulle göra gruppmomenten en gång till ..   (Till Lizzies försvar måste jag väl tillägga att vi alltid varit på den "vanliga" planen förut när vi tävlat på OTBK, mattes anm )


 

( För att gå händelserna lite i förväg så lägger jag in bilden på att jag när tävlingen var slut pryddes med en förstaprisrosett, och om den var för att det var just ett förstapris, eller för att vi kom etta, av idag bara två startande, vet jag ju iofs inte ...   )


Jaja, vi fick iaf tior på sittet och platsliggningen, men fria följet inleddes med ett dk, vilket aldrig någonsin tidigare hänt i elit .. och som om inte det räckte så " släppte jag " visst vid helt om i språngmarschen ( har heller aldrig hänt .. ) men sen stod det visst bara fin position och en åtta i betyg ... Onödigt bortslarv av poäng från både matte och mej, men jag år iaf glädja mej åt att flera av åskådarna tyckte att det var ett snyggt fritt följ !!!!!


Eftersom jag fortfarande var kvar i "halvkoman" så körde jag första skiftet i Zätat som om det hade varit en dumruta .. fast enligt matte ställde jag bara till det genom att ställa mej istället för att inta en sittande position som det alltså borde ha varit .. och vips hade "vi" en sjua i protokollet .. Jaja, shit happened eller nåt ...


Inkallningen, rutskicket och hopp-metallapport gav åttor i betyg ( fast publiken trodde att jag skulle få en tia på hoppet     ) och det mest beroende på att trots att jag faktiskt orkade galoppera både till och från rutan, samt alla tre sträckorna på inkallningen, så fick jag nerdrag på tempot ..   


Nämen prova själv att springa det fortaste du kan fast tungan redan hänger som en slips av tryckande kvav fuktig värme .. får du se ( eller snarare känna .. ) hur lätt det inte är !!


Dirigeringsapporten var jättesvår den här gången, för vi som fick vänster trodde ´nog att TL skulle gå in i skogen ( där det dessutom luktade jättejättegott och spännande ) så jag missade faktiskt att TL la ner nån apport till vänster .. och eftersom momentet dessutom var lagt på diagonalen, så blev vänsterskicket för min del riktning mot mittapporten, som jag iaf såg ( vänster apport såg inte matte heller från sitt håll ) men tack och lov "svarar " jag ju på omdirigering, och till mattes stora förtjusning galopperade jag även in med apporten trots omdirigering !!!


Men betyget blev ju då förstås en sjua .. vilket det även blev för vittringsapporteringen ... men det berodde på att jag lixom var tvungen att göra ett omtag för att få bättre grepp .. och att matte klantade till det oxå med ett dk ...men galopp in även med vittringspinnen !!!!


Åskådarna trodde nog förresten att jag bara plockade första bästa pinne på vittringen, för jag nosade i nästan numera vanlig ordning inte på nån annan pinne utan gick rakt på min egen pinne direkt ..


Den avslutande fjärren blev väl så där, för då var jag faktiskt jättejättetrött i mössan, så på kritiken stod det ngt långsamma skiften men i övrigt jättebra med utropstecken efter .. och betyget blev en nia.


Så lite slarv och lite strul, men sammantaget gick vi iaf runt på 261 poäng och ytterligare ett förstapris i elitlydnad, så jag tror att matte är rätt nöjd ändå ..  med det fjortonde förstapriset och att man just nu kan titulera mej femfemma eftersom det är den placering jag fn innehar på SM-kvallistan .. fast ska jag kunna bli kvar på den får jag nog skärpa mej och inte slarva bort poäng säger matte ..   

Ska hon säga svarar jag då, för det är ju faktiskt hon som ska coacha mej och inte tvärtom !!!


Avlslutar med en bild från dagens mer behagliga " väskprommis " i Gamlis, och där kunde man iaf lägga sig ner och bara njuta i "djungeln" ....   


Hej hopp !!


// Lizzie


 

Av Lizzie - 3 augusti 2012 13:54

för dessvärre hade jag ju inte lyssnat på matte ... utan rantat runt i blöt baddräkt och det var visst inte bra för lilla rumpan ,, för nu måste jag knapra på illasmakande tabletter en vecka mot urinvägsinfektion .. så där rök ytterligare en tävling för min del ...


Jaja, vi åker iaf upp till Skutskär i morgon och håller tummarna på plats för våra kompisar, och kanske kan jag tjata till mej att en gång till  i sommar få hälsa på "släkten" i Furuvik när vi ändå är åt det hållet ..


Här kommer iaf några bilder från tidigare besök i Furuviksparken ...


 

Man brukar visst prata om schimpansen på Skansen, men dit får ju vi fyrfotingar inte följa med, men jag måste säga att schimpanserna i Furuvik går inte av för hackor dom heller, och himla trevliga att snacka lite med   !!


  

Fast hur sjutton det gick tll när matte tog den här bilden  fattar jag ju förstås inte, för hon är ju både med på bild fastän hon oxå sköter kameran ....    !??


Synd nog så var inte matte tillräckligt snabb i vändningarna för det allra första "kusinen" gjorde var nämligen en kullerbytta till min ära precis framför mej ...

 

 Nåt tete a tete med kamelerna ville jag däremot inte ställa upp på, för det kändes inte som om vi var särskilt nära släkt ...    åsså verkade dom rätt högdragna de där puckedjuren om jag ska vara helt ärlig ..   !!

  

Åh eftersom det inte var nåt staket emellan mej och det där puckeldjuret så var jag ju lixom tvungen att hålla lite koll bakåt .. fast fiffigtmåste det ju vara att som kamelerna ha en inbyggd "klövja" om man säger såå ....



Hej hopp !!


// Lizzie, som strax ska vässa sina klor inför morgondagens hållande



PS Jag har ju faktiskt släkt på riktigt i Furuvik, för kennel Rowntree ligger bara några hundra meter ifrån Furuviksparken, så det kanske inte är så konstigt då att jag är lite präglad på mina kusiner schimipanserna, för det där med hur mycket miljö och arv spelar in kan man visst diskutera ..   DS


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards