Lizzieonline ..

Alla inlägg under juni 2011

Av Lizzie - 29 juni 2011 17:00

fast iofs så vet jag ju redan att de flesta "missarna" berodde på att jag faktiskt inte hörde vad matte sa i flera ( de flesta, mattes anm ) av momenten ..   så nu undrar jag om man kan få dispens att ta med en megafon om vi skulle råka kvala in nån fler gång till SM ..   


Men sååå sällan som min matte brukar vara sjuk, så kan man ju hoppas att en sån malör inte ska behöva inträffa igen ...   !!!!


I dag har iaf matte äntligen fått träffa en sån där stickmygga med vit rock, och hela fem blodfyllda  provrör räckte visst åderlåtningsträffen till ..   och sen blir det till att invänta provsvar ..   och ffa hoppas på att det INTE är en virusbaserad bassilusk ..   för då finns det tydligen inget "motgift" ... Suck !!!


Ingen ordning alls på min matte nu, för hon orkar visst ingenting ... mer än det allra nödvändigaste ..  Trist är bara förnamnet !!!


  


Jag har iaf roat mej med att kolla hur vi låg till på SM:et när det gällde mitt/vårt fria följ ..   och trots att matte inte riktigt hängde med i svängarna .. så stod sig våra 8,5 i betyg så pass bra, att mindre än  hälften, noga räknat 25 ( eller möjligen 26 orkade inte kollräkna ytterligare en gång .. ) av de 61 startande hade bättre betyg på det momentet ...   !!


Men i det momentet behövde hon ju inte heller öppna munnen matte .. mer än att kommendera fot vid starten .. för sen är jag faktiskt sas självgående !!


Vi fick ju en massa bilder som Monika Jansson hade tagit, men än så länge har matte bara satt ihop det här lilla collaget, och förresten ett till kom jag just på, så jag slänger med det oxå !! ( Har redan lagt upp dom på facebook, mattes anm .. men det vill jag ju inte säga till Lizzie..   )


 

Hej hopp


// Lizzie, som namnet ( Ice Lolly ) till trots mer eller mindre håller på att smälta bort i värmen ...    

 

PS Förresten verkar det som om matte äntligen fattat att det ( trots den resultatmässigt låga poängen ) var bra gjort av en liten odåga att överhuvudtaget kvala in till ett SM, och dessutom genomföra tävlingen med en "stoppkloss" som förare, att på start/deltagarlistan stå som nr 56 men ändå sluta som nr 50 !! 

Att samma år ( iofs kalenderåret 2010 ) hamna på en 58:e plats i hela Sverige där man fick räkna de fem BÄSTA resultaten och vi bara hade fem starter ...


Om jag får säga vad jag tycker, så tycker jag att matte borde vara mer än nöjd, så det så !! Jag har iaf gjort mitt bästa !! DS

Av Lizzie - 20 juni 2011 15:15

Men in i det längsta var det ju ytterst osäkert om vi alls skulle kunna starta med en mer än risig matte ..   och vi fick ju tom dispens att bara åka ner och besikta på invigningsdagen .. vilket då iofs även innebar att vi missade att se provhunden och hela upplägget ..   !


SM-Dagen inleddes redan kl 07.00 med gruppmomenten och jag skötte mej superbra på både sitt i grupp och platsliggning, och med tanke på att det är betydligt mera störning ikring på ett SM ..   och matte aldrig någonsin förut behagat tälta under momenten ( förarna fick gå in och gömma sig i ett tält mellan ringarna.. mattes anm .. ) så kändes det ju skönt att de momenten inte strulade !!


Sen var det lite väntan fram till ca kl 10 när vi skulle göra vår sk entré, och med nyihälld hostmedicin och halstablett under tungan traskade vi in och påbörjade vår runda ..   vilken inleddes med fritt följ !!


  


Jag vet att matte inte överdriver när hon säger att hade vi fått fortsätta med språngmarsch en sträcka till, så hade vi fått gå av planen redan där, för hon var helt slut min stackars matte ...   så min uppbjudning till dans tyckte hon var onödig, och jag som bara ville muntra upp matte lite ..   !!


  

Nåväl, nästa moment var apporteringsdirigering, och eftersom lottningen skedde redan före fria följet, och jag inte hade sett att en annan TL gått och lagt ut apporter, så var en ensam kon det enda jag såg .... ( Jag gjorde iaf ett bra konskick )


Hmm .. tänkte jag när matte pekade med sin högerarm och sa UT !! Undrar om det finns en ruta utåt höger nånstans ??? Hann väl inte mer än påbörja mitt "högerspring" förrän matte dirigerade om mej, och då såg jag faktiskt tack och lov den högra apporten ... Puh, tänkte nog matte .. ( Betyg 5,5 )


Vidare till ring 2 och  dumrutan samt nästa STORA miss, eftersom matte tränat att jag ska ligga kvar ända tills hon säger fot igen ( när hon gått ett varv i dumrutan .. ) och med allt stoj och ljud som var ikring så hörde jag inte att matte sa fot efter sista skiftet, så jag låg lugnt och lydigt kvar ... tills matte iofs efter en meter upptäckte att jag inte "hängt på" ... Betyget säger oxå att vi var ena riktiga femfemmor ... 

Vi fortsätter med fadäser i inkallningen ... lägg ner hunden säger TL och matte tänker fortfarande inte på att hon måste skruva upp volymen, så jag sitter lugnt kvar ,, annars tycker jag nog att jag skötte resten skapligt, men betyget säger 6,75 ..

Att jag brukar leva på hoppet är ju inget nytt under solen ..    som för övrigt behagade att börja gassa precis när vi gick in på planen !

Antingen hörde inte matte att det fanns en hink vatten som man kunde nyttja just efter ring 2 .. eller så hade man inte hunnit ställa ut den när moder sol började lysa just för oss, men en klunk läskande vatten hade inte suttit fel !!

   

Därefter "övergång" till ring tre med sändande till ruta som första moment .. och jag kan säga att där satte jag nog mattes nerver i lite dallring, för är det nåt jag brukar vara tvärsäker på, så är det att jag nitar på hennes ståkommando .. ( fast mattes ansvar att avgöra när ... ) men jag hörde inte det, och var i princip på väg ut ur rutan när matte klämde i med ett liggkommando det allra värsta hon bara kunde ... 

Kolla bilden så förstår ni nog varför hon blev liiiiite orolig ...   för det finns nämligen inte en chans att från hennes håll se om jag är på rätt sida om bandet, vilket jag alltså var ... men matte bestömde sig för att chansa och lät bli att kommendera in mej mot mitten ..

  

Inkallningen hade jag iaf skött snyggt, och på domarspadarna stod det 7-7 .

Från inkallning över till vittring, och med tanke på att det är samma plats som används där man lägger ut vittringspinnarna, så gällde det så klart att vara extra noggrann, och om det tyckte de två domarna lite olika ...

   

Som om inte det räckte med missförstod för dagen, så avslutade jag dagens runda med att sabba mitt "paradnummer" = fjärren ,,,  Kan nästan inte minnas när jag fick lägre än 10 på de momentet ,,

Antagligen var både matte och jag trötta i mössan vid det laget, men vad matte inte tänkte på var att eftersom hon använder exakt samma handtecken för inkallning " på fältet " så är det jättenoga att jag samtidigt HÖR att hon säger stå !!!

Men, jag hann börja "kliva framåt" innan jag hörde själva ordet stå,  och man ser det så tydligt när man kikar på filmsekvensen, och matte såg även hon (när hon gått tillbaka till mej ) att jag flyttat mej allra max en decimeter ...  Tjaa, inte vidare sexigt med en sexa som avslutning på ett paradnummer, men vadå shit happened eller nåt ..

Sen blev jag jättetjusigt "mottagen" utanför planen av ett helg "gäng" supportrar, med Rose-Marie och Karin i spetsen bärades på ett Lizzie-plakat   !!  

Blev så klart både jätteglad och samtidigt nästan lite generad över all uppvaktning ,,, Anna-Lenas Rusa hade skickat mej ett jättefint gosedjur, för att inte tala om klubbkompisar, trimmare, massör och sjukgymnast ( till matte ) ..

Jätteskoj oxå att bloggvännerna Helena och Karin kom och uppvaktade med ett jättefint SM-halsband, som passar jättefint ihop med fina SM-kopplet ( som för övrigt var startordningslott .. ) och att Springer Östra var "representerat" av Monica och Helene !!

Men summa summarum kan man nog säga att även om det nu gick om man så säger mer eller mindre käpprätt ( Vilket ju inte var mitt utan mattes fel ... Iaf det mesta .. ) så hade matte redan i förväg kalkylerat med att på SM försvinner nog en koefficient rakt av ( = 32 p ) och eftersom vi hade kvalat in på 294 poäng, var alltså förhoppningen att vi skulle ha landat på ca 260 poäng och det hade nog inte alls varit omöjligt med en frisk matte ... men nu stannade poängsumman på 220 och vi var iaf bäst av treorna ...   !!

Men vi stod på startlistan som nr 56 och i resultatlistan hamnade vi på nr 50 så vi åkte iaf inte ner ytterligare, och då får vi nog vara mer än nöjda ändå, och hade antagligen i efterhand grämt oss mer om vi inte ens hade kommit till start ..

Sist men inte minst är vi såååååå jätteglada över alla snälla ord och omdömen vi fått .. och då kanske vi ändå inte behövde skämmas över vår insats ..   !

Men jag tror att om matte bara snart blir frisk, så spottar hon i nävarna, och då lovar jag att vi ska försöka komma igen ...   !!

 

Hej hopp
Lizzie

PS De " rörliga bilderna "  på fria följet har husse tagit, men jag placerar dom här i slutet, och de rörliga bilderna på de andra momenten är jag så mycket skymd av en massa människor, så dom hoppar jag ! Så ni slipper ni både se och höra ( eller inte höra .. ) alla fadäser ...DS


 


 


 
PSS, eller nåt ..  Måste även erkänna att alla bilderna har jag snott från Karin ! Hoppas att jag fick det ...    !!!???
 

Av Lizzie - 16 juni 2011 09:45

för oss alla syskon idag på våranses sjunde födelsedag!!!!!


Eftersom det fortfarande inte är nån riktig ordning på matte, så lär det inte bli nåt stort fölsefirande i dag, men vår Brf PerBotvid brukar ju iaf alltid ställa till med gårdsfest till min ära ...   ( PerBotvid fyller år samma dag, mattes anm .. men det näns vi inte berätta för Lizzie .. ) och förhoppningsvis kan matte vara med en liten stund kanske ..    men om jag ska vara helt ärlig, så är det lite visset med henne ..    Känner inte alls igen min matte ...   Hoppas verligen att hon kartar på sig tess lördag ... för då smäller det ju ... Oooooops !!!!


 

Nr 2 av Springertidningen landade iaf i brevlådan på min fölsedag i fjol .. , fast meningen var ju från början att jag skulle ha varit "frontfigur" men det hade visst blivit nåt missförstånd med måtten, så jag hamnade på baksidan istället, men jag fick iaf ha hela den sidan för mej själv .. och jag tror att det var för att mitt Lydnadschampionat blev klart förra våren som jag fick leva på hoppet i tidningen den gången ..     !!


  

Hej hopp

// Lizzie 

Av Lizzie - 11 juni 2011 19:38

kan man väl säga att det var att se sig själv på  bild i Krysset i senaste numret av Hundsport ..   !!!

  

Bakgrunden till den bilden är följande: För några år var det en "springer-kompis" som tyckte att den här bilden på mej jobbandes som fördäcksgast på S/Y Splash, ( som kartongen heter på riktigt .. ) var så fin att vi skulle skicka in den till fototävlingen som Hundsport hade för några år sedan ..

Sagt och gjort, men när matte ändå var i farten och fixade med den här bilden, som dessutom var den först tagna med fölsepresenten EOS 350 då på sommaren 2006, så slängde hon även med en bild på mej och husse när vi lixom tog det med ro en fin kväll ute i skärgårn ...   !!

Jag gillar verkligen att sitta som den prinsessa jag är på aktertoften ...   !

  

Resultatet av fototävlingen blev i af roddbilden genererade ett hp i form av den fina boken All världens hundraser och ett presentkort för framkallning av den i Hundsport publicerade bilden ..   !

Näe, det blev dumt nog aldrig av att använda det presentkortet ..   !!

Antagligen måste det ha stått i reglerna till fototävlingen att inskickade bilder därefter fick lov att användas av Hundsport ( hoppas det iaf ... ) men som sagt himla snopet att bläddra igenom tidningen och hitta sig själv på kryss nästan till rors ...   !

Lite syrak blir man ju ändå över att det inte står vid respektive bild vem som fotat ...   

Namnen står nämligen uppe i kanten, och mattes efternamn har dessutom tappat sin accent, så det står bara Anden ...   , fast iofs stod det visst väldigt ofta Andenas kennel  utan accent oxå , men det var ju som  sagt före min tid ...   !!

Skulle ni mot förmodan behöva hjälp med att lösa krysset får jag väl ställa upp, men jag tycker så klart att det blev en himla knasig bildtext till min bild ...   !


Hej hopp !!

// Lizzie


PS Förresten så har matte "gastbilden" på sitt bankkort, så när hon ska betala med det kortet så säger hon att det är jag som pröjsar kalaset ..     och det är klart att en eller annnan "hundpryl" och / eller godis inhandlas det väl efter mina önskemål ...    DS

Av Lizzie - 6 juni 2011 21:45


Först var det faktiskt så att hela kameraväskan glömdes kvar i stugan efter påskhelgen, och jag menar glömma kan ju även den bästa göra ..  Äh vadå, kan väl hända att jag oxå glömt nån enstaka gång ...


Men förra helgen tillbringde vi ju faktiskt ytterligare en "långhelg" i Grönklitt varpå kameraväska medtogs hem, fast om vi ska ta det här med väder och vind allra först, så tror jag nog att "han däruppe" hade förväxlat datumen ...   !!


I påskas var det nämligen såååå varmt att baddräkt hade varit lämplig klädsel .. då när skidkläderna var medpackade .. men förra helgen när alltså "lättare klädsel" faktiskt fanns i bagaget, då vaknade vi ( inte bara en dag .. ) till fyra grader och ÖSREGN ...      så inte vet jag om Sankte Per eller nån annan däruppe rört ihop både Allhelgona med Flygarhelg och lite till ...


Flygarhelg har det visst varit nu i helgen, förutom pingst och nationaldag .... Ööööh säger jag då, men tycker iofs att vi har en himla bra och nationell dag ... och det är så klart midsommarafton !!!


Nog om väder och vind, men är det nu nån som tror att matte ( eller husse för den delen .. ) försökt sig på att ta några nya kort på MEJ nu då när kameran är hemma ... 

Undrar om dom glömt hur man startar upp en kamera eller en videokamera ( som oxå låg kvar i stugan ) eller om dom bara bägge två drabbats av nåt slags latmaskvirus ...   !??


Till råga på allt elände så har matte inte bara en gång utan flera ...    smygtagit "bilder" på mej med sin lilla "leksak" ( och sen lagt upp på den där förb .... de Fejan ... ) och jag får inte ens se vad hon lägger upp för tok ...   Ska nog införa censur tror jag !!!


Tränat inför nästkommande helg ( då SM:et i tävlingslydnad ska gå av stapeln ) har vi iaf gjort även om det då inte dokumenterats ...   !

Jo, förresten så fick matte med sig ett band från när vi körde igenom hela "nya" programmet hos Sanna, och nu börjar jag tycka att hon är bra virrig min matte, för hon kom inte ens ihåg att vi inte har band utan såna där skivor till vår videokamera ...   !!


Fast lika bra var väl det, för den kvällen var jag nog mer vild än tam, och tro sjutton det, för det enda jag gjort tidigare den dan var ju att vara passagerare i bilen på vägen hem från Grönklitt ...   !


Vi hade ju börjat träna efter det program som man kört på SM de senaste åren, och det hade vi ju inte behövt göra ... upptäckte vi när vi kikade i SM-handlingarna som landat under tiden vi var i Grönklitt .. där alltså årets upplägg presenterades ..


Jaja, shit happened eller nåt, men även det upplägg som kommer att gälla i år gillar min matte betydligt bättre än det som är på vanliga elittävlingar ...   !


I fredags så hade vi tom riktiga ringmarkeringar när Alice, Selma och jag tränade tillsammans !! Lydnaden är nämligen uppdelad i tre ringar på SM och varje "ring" bedöms av två domare ! Bara en sån sak ! Det vet jag att matte skulle önska att det var jämt, precis som det alltid är på brukset !!

Hej hopp !!

// Lizzie   

PS Förresten måste jag tala om att i vänstervarv har det oxå hänt grejer, för förra helgen visade bästa Marie min kusin Xit till sin championtitel när han tog sitt tredje CERT ,,   och nu i helgen så slog Marie även till med min kära mamma Selma ( som faktiskt fyller 10 om nån månad ) så att hon inte bara blev BIR- veteran på SSRKs utställning i Ö-vik i helgen .. utan BIS 1 Veteran , och det på samma utställning som min kompis Erk tog CERT   !!

Grattis snyggingar !!! DS


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards