Lizzieonline ..

Alla inlägg under november 2009

Av Lizzie - 28 november 2009 09:30

           

      


                     

                                         


               

Av Lizzie - 18 november 2009 12:34

Tjaa, hoppet brukar jag ju som bekant leva på och ibland tar det sig till och med såna uttryck som på bilden nedan, där jag alltså ägnade mej åt backhoppning uppe i Grönklitt .. Cool en plats som kanske istället borde heta Vitklitt *s* !!


                


Men det här med avhopp verkar nästan ha blivit en trend när det gäller bloggar och / eller hemsidor,  för många loggar helt enkelt ut, alternativt konverterar till Facebook Obestämd  men dit får jag visst inte gå Gråter av nån anledning som jag iofs inte förstår, men matte skyller i vanlig ordning på nåt som har med jobbet att göra tror jag .. Guld i mun !


Dessutom var det ju meningen att jag skulle få ha den här bloggen helt för mej själv, eftersom matte skulle få " ärva " min gamla blogg ( som alltså numera är låst .. ) men tydligen blev det inte som matte tänkt sig med inlåsningen av den bloggen  .. Tyst vilket är samma som att nu ska hon bara försöka spara ner den bloggen på nåt " vettigt ställe " och när det är gjort ( sparandet alltså ) så ska vi tydligen samsas om den här bloggen har matte tänkt .. Rynkar på näsan !!!  Hur jag tänker verkar hon tyvärr inte bry sig så mycket om i just den här frågan ... Foten i munnen.. heller .. Suck !!!!



Sen återstår väl bara att se om matte tänker låta den här bloggen vara öppen eller stängd, för det här med att låsa sin blogg är ju oxå på både gott och ont om man säger sååå ... Obestämd  !!!


Hur som helst så tänker även vi nu göra som rätt så många andra redan gjort före oss, nämligen ta en liten paus ...  och huruvida pausen kommer att blir kort eller långvarig står väl kanske skrivet i de där stjärnorna ...   !?!?



Hej hopp !!!

// Lizzie

                                 

Av Lizzie - 13 november 2009 08:45

     

sååå fort att kameran knappt hann med i går på fysträningen ... Guld i mun för nu hade matte plötsligt kommit ihåg vad Jessica och Crista ( som höll  kursen i tävlings-  lydnad på Kydingeholm  i somras och själva representerar det finska landslaget i den grenen ..   ) propagerade för, nämligen att man ska gå HÅRT ... Ooooops !


Men vad sjutton man är väl ingen BC heller tänkte jag då, ( jag var ju lixom katten bland hermelinerna på den kursen ju .. Förvånad ) fast å andra sidan är väl inte sämre idiot än att man kan ändra sig .. *s* !



Kameran hade iofs plockats fram redan tidigare på dan inomhus, för matte trodde att hon skulle kunna fixa att sas på egen tass ta en ny rosefettbild på mej ( Pallplatsbilden var det visst för få pixlar på .. Gråter Snyft ) men det gick väl så där kan jag säga  .. Obestämd !



Först satte hon mej på plats på en pall ( här hemma alltså ) och med rosifetten i ett fast grepp i munnen, skulle jag dessutom sitta " vackert " ( som om jag inte alltid sitter rätt snyggt .. ) och matte skulle hinna med att både säga omelett, få mej att titta uppåt ( väggarna .. Flört ) och hur knäppt blev inte det Foten i munnen = Hon hann ju lixom inte med att knäppa om man uttrycker saken milt, så det projektet la vi ner !!!


Men efter att matte återgått till att "vända sina pappershögar" upptäckte jag att hon glömt både mitt halsband och lilla " externbelöningsskålen " kvar .. Kyss !! Halsbandet mitt på matbordet och skålen väldigt, väldigt  nära kanten på en köksbänk .. Tungan ute !


Oj då tänkte visst matte när hon hörde att jag " rumsterade om " i köket .. Tyst men gissa om jag fick cred för att jag " bara " klättrat upp på matbordet och hämtat mitt där kvarglömda halsband Förvånad !


Jag trodde ju att matte en gång för alla lärt sig att mina egna och / eller fådda prylar hämtar jag oavsett var nu nån " råkat " lägga dom, men vi skyller väl som vanligt på mattes ÅNK *ler* !!



Ha en riktigt sköön och förhoppningsvis (h)underbar helg !!!   

// Lizzie

 


PS Så här blev för övrigt resultatet av "inomhusrosettförsöksbilden" , och jag antar att ni fattar att inte den heller dög till avsedd användning .. Flört ! Kanske skulle döpas till gäckande skuggan  eller nåt, för matte hade som sagt inte skuggan av en chans att egenhändigt få ordning på både Eros ( kameran ..  ) OCH mej ... Cool ! DS


                                           

Av Lizzie - 9 november 2009 11:36

eller äntligen måndag med stort V = Veterinärbesök ... Förvånad !


Morgonens Nollprov ( alltså omedicinerad hund ) avlöpte väl hyfsat, bortsett från att min puls fortfarande är nere på ynka 60 slag i minuten .. Gråter och just den låga pulsfrekvensen var bl a en av indikatorerna på att jag led av just thyroidism fick jag lära mej i påskas ! ( Man ska visst normalt ha nåt mellan 80 - 120 tror jag )


Visserligen gav vetten gav mej cred för att jag är i bra kondition, men matte tror i vart fall inte att jag ska ha sååå låg vilopuls ...


Det som tyvärr var himla trist, var att som svar på mattes fråga om min "ojämnhet" i beträffande  prestation och / eller inlärningsförmåga få höra att det  nog tyvärr är sånt som vi får leva med, eftersom det sas tydligen ligger med i sjukdomsbilden .. Rynkar på näsan och inte kan jämföras med om en tvåbening har en bra eller dålig dag .. Obestämd !



Med tanke på att så gott som hela vårsäsongen försvann ( innan det klarades ut vad det var för " fel som var trasigt " .. Guld i mun ) och min hälsostatus mer än en gång ( hela 4 ggr .. ) gjort att vi fått lämna WO till anmälda tävlingar och det dessutom " krånglat " en del vilket resulterat i " träningstävlingar " istället för just tävling, så kanske man får vara rätt så nöjd ändå trots att det då nästan blev som med de tio små negerpojkarna .. Skrikandes !


Vi var alltså anmälda till sammanlagt 10 tävlingar under året, och det blev iaf två tävlingar som helt krångelfritt genomfördes som just tävlingar Tungan ute och lite humor får man väl ändå säga att det var just första och sista tävlingen som renderade de två förstaprisen, så med facit i hand hade det ju räckt med de två .. *ler* ! Först som sist alltså !!


Att sen få avsluta säsongen som vi gjorde överst på pallen på Skutskärs BK, ja bättre känsla att ha med sig inför kommande säsong går nog inte att uppbringa för vår del iaf ..Cool !


Att med den konkurrensen ha flera hundar som står på årets kvallista till SM efter sig, att dessutom ha 25 poängs marginal till tvåan är säkert oxå ett sk " once in a lifetime- tillfälle " och som grädde på det moset så är ju de 278 poängen som vi fick ihop de högst uppnådda poängen under de senaste tio åren när det gäller just oss springrar !


Att vi sen inte nådde ända fram, ja det " fattas " ju fortfarande ett förstapris till det däringa L-svampionatet, men vad sjutton, det borde jag väl fixa plättlätt nästa år när jag då bara kommer att anmäla till just första och sista tävlingen .. Glad och jag menar nåt ska hon väl ha att pyssla med under vintern min matte, eller ... Flört !?


               





Där blev det ett litet uppehåll i skrivandet, för nu har jag varit och lämnat blodprov två, som då alltså  skulle lämnas ca fyra timmar efter nollprovet, men nu med intagen medicin, vilket är samma som att vi återigen får tänka att den som väntar på nåt gott aldrig väntar för länge ( eftersom svaret dröjer  ... Kyss  ) men det knepiga är ju om det goda då ska föra med sig att jag ska få " knarka " mera eller hur det blir, men det beskedet får vi först i början på nästa vecka, för då ska vetten kontakta mej igen !!





Jo förresten ! Kolla in min söta tunga på bilden ! Jag kan ju truta till den till ett V ( näe hade faktiskt inte tänkt det som ett vinnande V-tecken ... Tungan ute ) och jag är helt suverän på att snabbt tugga mej igenom en Frolic innehållande mitt receptbelagda knark, utan att varken krossa eller svälja medicinen, men däremot " lämna tillbaka densamma " ..Flört ,tacka för lånet av tabletten, och med ett lite flin på mina läppar upplysa matte om att tabletten är obegagnad om hon skulle vilja ha den .. *fniss* !!


Hej hopp !!

// Lizzie

Av Lizzie - 2 november 2009 17:45

den ljuva september ... Cool ! Grå är november men ljus är september ... Oskyldig !!

Alltså om matte och jag skulle få välja, så är nog november den enda månaden på året som vi skulle kunna klara oss utan .. Foten i munnen för även om vi båda gillar det här med fyra årstider skarpt, så är det liiiite svårt att hitta nåt positivt att säga om just november !!

Visserligen kan man förstås göra det mysigt inomhus med en massa tända ljus och så, men i Uppsala har vi ingen brasa att kura skymning framför, och jag kan ju inte släpa med mej varken tända ljus eller ficklampa ut i skogen, så dygnet krymper rätt radikalt kan man säga .. Gråter !!


Häromdan när jag åkte hem från klubben efter att återigen ha "umgåtts" med mina aussiekompisar ( Minos och hans barnbarn Trolla ) var klockan bara strax efter fyra och det var kolmörkt innan vi var hemma !   


Minns jag rätt, så är iaf bilden på mej parkerad på ( eller kanske i .. )  myren tagen för ganska exakt fem år sedan, och tänk att matte nästan helt glömt bort att jag då inte bara kallades för liten odåga utan minst lika ofta för Galenpannan .. Tungan ute !


Annars får ni gärna hålla en liten tumme för mej nästa måndag, för då har jag fått tid hos vetten för att kolla mina " värden " .. Obestämd  ( för att justera medcindosen ) men antagligen är det hur som helst färdigtävlat bland " rutor och ränder " för oss i år, så matte har redan rivit det randiga och rutiga " tusenbitarspusslet " igen !!! För vilken gång i ordningen kan man undra ???


Det börjar nästa kännas lite som " personen från ett inte alltför avlägset grannland västerut  " .. Skrattande som var var såååå stolt över att ha lagt klart sitt pussel på bara sex månader .. Kyss  trots att det på kartongen stod  4 - 6 år .. Förvånad !!!



Har´e gott !

// Lizzie



PS Så här står det i mattes almanacka för vecka 45 : Gör inga andra dumheter än dom du har verkligt nöje av .. Guld i mun så nu ska jag klura ut nåt verkligt dumt och skojigt att göra innnan veckan är slut .. *ler* !! DS











Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards