Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 22 januari 2016

KnasFian fyller månad ...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på att hon faktiskt är lite knasig men faktiskt lite charmig oxå ( men säg för sjutton inte det till henne ,,, för då blir hon säker störig oxå ... och det räcker bra som det är   !!


Förresten påstår matte att om liten fröken varit en kille så hade "namnet" Pajas varit klockrent ... 

Så här oskyldigt söt och snäll såg hon iaf ut den dan hon flyttade hit ...  Tänk vad skenet kan bedra !!


   Lite har hon väl iaf folkat till sig om man säger sååå ... med betoning på lite ..men hennes små ben rör sig ofta snabbare än hennes hjärnkontor hinner med att registrera ..   eller så är det ofta lunch eller fikarast på just det kontoret...  

Jaja, säger matte och hoppas nog att den lilla ska folka till sig väldigt mycket mera när hon blir lite äldre, men frågar ni mej så tycker nog jag att det handlar om bristande impulskontroll ... Så det så !!


Häromdan var det förresten dax igen för den upptrappade "vakthunden" att larma om att det var nåt väldigt farligt gods som placerats i överst i trappan ... och då kunde iaf både matte och jag räkna ut att det inte var nåt som hon såg ute på gatan ....

 

Vad det var som var såååå farligt ...

Jo, husse skulle iväg på nåt rep med storbandet tror jag det var, och han hade ställt sin portfölj med noter överst i trappen .. med påföljd att även husse fick sig en rejäl utskällning innan hon upptäckte att han inte var nån farlig främling som tagit sig in olovandes


Hon är faktiskt himla lustig eftersom stora vidunder som både kan se läskiga ut och dessutom låta rätt mycket när de passerar precis förbi vårt staket, för det bryr hon sig inte ett skvatt om ...


En liknande sak hände höromdan när ett annat vidunder blockerade hela vägen ( när vi ute på prommis ) och lät som sjutton, men näe nema problema, fast ca 50 meter längre bort låg en övergiven blå barnplastpulka på vägen, och se den var urläskig ... Såna ska varken passeras och ännu mindre undersökas ifall det ev skulle ligga nån bomb gömd under eller så, utan på med skygglapparna bara ...


    


Nåt som däremot är jättejätteskoj beträffande lilla fröken,  är att hon nu lite fått "prova på" där med att använda sin näsa lite mer specifikt om man säger sååå, och inte bara som vanligt lägga sin lilla näsa i blöt .

Nu har visst matte bara testat lite grann, men jag hörde att hon sa Knasan varit riktigt duktig !!  


Så duktig att matte tom lät henne bara för skojs skull även få testa både ett enkelt rumssök inne och fordonssök utomhus ( På min Laban då   som står ute i carporten   ) och nu är visst lilla fröken även anmäld till en "NoseWorkEtta" och lycka till med markeringarna säger jag bara    ...... för jag ser precis samma tendenser som hos mej ... nämligen att är matte minsta lilla sen i svängarna så kan man "svänga sina lurviga " och lixom peka med hela tassen på den gömda doften ... 

Om man inte försöker köra nosdutt förstås, och inget av dom två alternativen finns med på mattes önskelista beträffande just markeringar   !!


Både "Månadsfyllebarnet" och jag fick iaf varsitt jättesmarrigt märgben ( modell väldigt mycket större  ) att festa på igår  och sånt uppskattas av oss båda fyrbeningarn minsann !!!



Tack och Hej Leverpastej !!

// Lizzie   


PS Lova att inte berätta för någon .... men även jag tycker att den lilla Knasan är rätt charmig ibland ... 

och den här bilden på henne rejsandes i rimfrost tog "vi" i Nyårshelgen  DS

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Av Lizzie - 17 januari 2016 17:20


skulle nog det första bli att matte totalt måste ha glömt bort att hon faktiskt äger inte bara en utan faktiskt flera kameror ...   men av någon outgrundlig anledning finns det inte en enda vare sig bild eller filmsnutt i nån av dem, utan tydligen ha...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards