Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 4 januari 2016

Fortsatt inskolning av KnasFian :-)

Av Lizzie - 4 januari 2016 14:26

Gissa om jag kände mej som en riktig Nanny inte bara de första dagarna utan faktiskt även första veckorna, för snacka om att hänga i "kjolarna "    och jag kan väl inte direkt påstå att nöjet var på min sida; ja alltså ha en liten slyngelvalp hack i häl hela dagarna   !!  


 

Jaja, det lär finnas nåt som heter ta skeden i vacker tass ( eller nåt åt det hållet      ) åh det är ju faktiskt jag själv som tjatat om det här med kompis ... men det borde finnas gränser för hur såna där småglin får bete sig mot äldre damer   

En sak hade jag iaf i ett tidigt skede kollat rejält, och det var om skrället var stötsäkert, och det kan man väl lugnt säga att hon är/var, för ibland har jag väl lixom " kört över henne " men näe, nån pipsill är hon iaf inte !!


KnasFian hade väl inte varit hos oss men än en dryg vecka innan det var dax att kolla om hon skulle klara livet som sjöbuse, och allt vad som hör ihop med det, så fram med min gamla valpflytväst och i väg till DeciBelle ( Alltså båten ) för att testa lilla fröken .. 

Det är ju faktiskt en hel del som man både måste hålla koll på och även sköta som skeppshund tillika gast ombord .... och som bekant ska man böja i tid, det som småningom krokigt ska bli *s* !!


Sammanfattningsvis fick Knasan tummen upp beträffande det sjömässiga testet , och jag måste iaf medge att hon galant fixade att ta sig från den fasta bryggan ( på Klubbholmen ) över landgången till flytbryggan som den är förbunden med    


  


Har´e gott !!


// Lizzie   



Tillägg : Det där med att vara Lizzies " skugga " har KnasFian fortfarande inte upphört med, även om jag nu la mej i och gick händelserna lite i förväg beträffande " historien " om när valpskrället flyttade in   


// Lizziematten


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards