Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 21 januari 2016

Bättre sent än aldrig ...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...   

I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa mycket kyla ( Brrr ) och kolla in både att jag har fått rimfrost i skägget och hur jag fixar att alls hålla mej kvar på stenen i nedåtsitt    det undrar iaf jag !!

 

Jag har ju alltid ända sen första gången jag fick bekanta mej med den vita varan verkligen varit en snöälskare av stora mått,  och jag kan väl säga att matte ( och husse med såklart ... ) än i dag minns min första snökontakt ( november 2004 ) när jag fem månader gammal hade uppträtt ungefär som om nån skulle ha fajtats med en storgädda som wobblade på kroken ( Husses beskrivning  ... ) så kvällskissningen hade dragit ut såååå mycket på tiden att matte hade börjat undra om det hade hänt nåt ....   

Åh ja, det som hade var ju att jag verkligen hade haft supersuperkul i snön !!!


Lilla KnasFian verkar iaf vara precis lika förtjust som jag i det här med "snölek" så lite fuskrapport var såklart inte fel, och jag måste tyvärr erkänna att jag har fullt sjå att inte bli "akterseglad" av den lilla numera  ...   men så här såg det ut vid ett tillfälle när matte fotade oss på väg till hennes " station " .. men jag tror att ni måste titta noga för att se att det nog nästan måste till målfoto för att skilja oss åt i tid den gången !!

 

Husse kan använda det gängse kommandoordet Marsch för att sända oss till matte , men precis som när jag var ny i gemet så blev "kommandoordet"  ett tag "Vissla" i ställer för ett marschkommando från matte tillbaka till husse.  

Det kom sig av att matte i börja fick ropa till husse att han just skulle  vissla för att få uppmärksamheten riktad på sig, men efter ett tag brukar polletten trilla ner att det inte handlar om inkallning utan att man ska springa flera sträckor.


Men som sagt : Kolla in stilen på den där lilla Knasan   

Det är inte ens ett upp och ett i minne, utan det är verkligen lurarna uppåt sträck !!!

Hörbarhet nolla kan iaf uppstå ibland .... *harkl*

 


Hej hopp !!


// Lizzie   





 
 
Ayla o Axa i Läjet

Ayla o Axa i Läjet

22 januari 2016 09:00

Jättekul att du vaknat till liv igen, de flesta har ju tyvärr lagt av med sina sidor. Vi hänger i för vi tycker inte att facebook är samma sak, gammalmodiga kanske.....
Här i läjet har vi snö nu och kallt, matte skall lägga in nytt på sidan snart med fina vinterbilder
Tack för besöket hos oss.

http://www.hoffearras.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Av Lizzie - 17 januari 2016 17:20


skulle nog det första bli att matte totalt måste ha glömt bort att hon faktiskt äger inte bara en utan faktiskt flera kameror ...   men av någon outgrundlig anledning finns det inte en enda vare sig bild eller filmsnutt i nån av dem, utan tydligen ha...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards