Lizzieonline ..

Alla inlägg under februari 2013

Av Lizzie - 20 februari 2013 12:28

och villkorsbisatser har ju matte surrat en del om på sistone ..   och i morse kom hon plötsligt på att hon skulle testa ett ord som konstigt nog inte hör ihop med elitlydnaden ( eftersom den lydnaden är utan koppel ) nämligen  ifall jag kopplade just ordet koppel i en lite ovanligare situation … ( alltså inte situationsbundet … )kopplar ni ..   !??

Jag kopplar ju av när jag är inomhus, så det spelar det ingen roll om kopplet råkar ligga kvar på hallbänken, men så fort jag ser att det är dags att gå ut så hämtar jag det omedelbart !!


Sen matte kom hem från Ackis i helgen och efter det påstår att hon lixom ” sitter på taggtråd ” …  så är det husse som får sköta all utgång med mej  ( tills matte blivit av med korsstygnen eller om det var kråksparken  tror jag hon sa … ) och i morse  låg vi och trynade rätt länge i bingen,  ( ja, jag trynade såklart oxå   ..   ) eftersom husse oftast har kvällsrep .. ( fast husses basfiol är lite större då ... ) på tisdagarna så brukar det ju bli sen sista kvällsrastning, och då är det ju inte lika bråttom ut på onsdagmorgnarna.


Till slut tyckte jag iaf att det faktiskt fick  vara nog med trynande så jag sträckte behagfullt på lilla mej, hoppade ner på golvet och ställde mej vid husses sida och tittade mycket både uppfordrande och bedjande på honom …     men husse låtsades inte förstå utan läste lugnt vidare i UNT  ..


Då sa matte exakt så här utan att betona ordet koppel :  Du Lizzie lyssna, om du går ut i hallen och hämtar ditt koppel så kanske du får med dej husse på en morronprommis !!


Sagt och gjort, men gissa om husse såg himla snopen ut när jag sen fort som sjutton  levererade koppel och halsband till honom ….   !!


Hörde att han muttrade något om det här med vem som bestämmer i flocken …    men det vet väl alla vid det här laget att det är lilla jag …    Annars skulle jag väl inte kallas för HSB, eller !?!?


Jo, förresten ..

Apropå det där med att tryna i bingen …    : Jag låtsades nämligen inte höra att matte ville att jag skulle flytta på mej när hon bäddade en morgon, och ja ni kan ju försöka lista ut var jag befinner mej nånstans i bädden …    


  

Har´e gott !!

// Lizzie






PS Lägger förresten med en länk till YuoTube där Ditte Andersson ( som vi ska gå kurs för i helgen, om inte taggtråden sätter hinder i vägen förstås …. ) just tränar på ordförståelse, och sånt där tjafs brukar matte också få för sig ibland …  vad nu det ska vara bra för ??????? Måste man vara uppmärksam heeela tiden ??DS


http://www.youtube.com/watch?v=5vPp8uFFvLQ


Av Lizzie - 12 februari 2013 17:37


 

Här har hänt så mycket på sista tiden att jag i vanlig ordning ligger efter med det mesta ...  men i dag har vi iaf återigen varit iväg till Knivstahallen och tränat tillsammans med kompisar, och det är där ( eller i dom sammanhangen .. ) jag, eller snarare matte då...  , fått och även lär få fortsätta att ägna mej åt  ombyggnation ....     !!


Matte påstår nämligen att jag blivit mer och mer slarvig ( läs vidlyftig ...   ) vid konskicken, och det gör kanske mindre när det är sändande till rutan som kommer efter,  men handlar det om apporteringsdirigering så kan jag hamna lite eller rentav mycket tokigt när jag sen ska svänga runt och dirigeras åt höger eller vänster för att hämta in rätt apport ..   !


Jag som dessutom är extremt "högervriden" rundar alltid konen med början från vänstra sidan, och då kan ni ju räkna ut hur knasigt det kan bli när jag sen i princip ska göra en helomvändning från konen sett, vilket så klart kan medföra att det blir mittapporten som jag ser som den högra ..   !

Nu är jag ju tack och lov sas dirigerbar ..   men det kostar förstås några onädiga poäng det oxå .. så nu är vi alltså tillbaka på ruta ett ( fast det inte handlar om rutan ... ) vilket betyder att jag ska "ställa upp" rakt bakom konen !!!

Tack för bildbeviset Stina ..   för på den bilden syns det iaf att jag åtminstone påbörjat ombyggnationen och hamnat rätt i dag iaf !!


Annars fick jag visst inge beröm för mitt normalt braiga fria följ i dag ..   eftersom det visst var av modell heller än bra .. eller om man så vill; mycket attityd och väldigt lite precision ... *harkl* men vad sjutton lite skoj lär man väl ändå få ha ..    !?!!! 


Matte kunde ju tyvärr inte följa med och lyssna på Maria Brandels clinique förra helgen ( för det var då det var visning på vår lägenhet, som ju måste säljas nu när vi ska bygga hus ) men det här med ordförståelse hade tydligen varit på tapeten, och det var klart att matte måste testa det på mej ...   otippat eller !?!? Näe !!


Först frågade matte om jag visste var metallen var ( metallapporten heter bara metallen ) och det hade ju jag inte en aning om, men det dröjde inte länge förrän jag hade letat reda på metallen bland alla koner och pryttlar på planen ..   åsså fick jag  springa och leta reda på kopplet ( som matte slängt i ena hörnet .. ) och det var ju plättlätt förstås, för det brukar ofta ligga på min lott att hålla reda på det !!


Men nu har matte även börjat med nåt som hon kallar villkorsbisatser; och då håller hon upp en godisburk framför nosen på mej och säger typ så här : Om du vill ha det här godiset så får du först springa till rutan ( Det kan även vara andra uppdrag jag får utföra men i dag var det att knata iväg till rutan som gällde .. ) och ja, det var väl inte så svårt att lista ut att jag ville ha godis ..   så snabbt som attan sprang jag iväg och ställde mej mitt i rutan, varpå matte mycket riktigt levererade smarraburken till mej !


Det var lite om vår ombyggnation, men nybyggnationen handlar om att jag ska bli med hus, fast jag måste ju säga att när jag var och kollade på den för huset tänkta platsen var det väldans tomt på tomten ...    så jag passade bara på att göra en grundlig undersökning där grunden ska grävas .. och det lär visst inte dröja speciellt länge, för om sex veckor är tydligen det planerat för husresning där ....    !!




Jättespännande tycker jag, och lite har jag kollat ritningarna och sett att jag får en nästan egen ingång ( fast matte kallar det för grovingång ....   ) och där ska jag oxå få en alldeles egen lite upphöjd hunddusch !!!

Hej hopp !!


// Lizzie    

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards