Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 17 juni 2013

Äntligen frisläppt ...

Av Lizzie - 17 juni 2013 20:15

eller iaf av med koppeltvånget   dvs på rallyn alltså, eftersom jag i lördags på Skutskärs BK lyckades fixa till 98 poäng som resulterade i både en delad förstaplats på pallen   men ffa så slipper jag i fortsättningen vara kopplad när nästa start nu kommer att bli i fortsättningsklassen, eftersom det här var det tredje godkända resultatet i nybörjarklass, och så här såg det ut på pallen :


 


Om vi tar det hela från början så kan jag säga att det på alla sätt och vis blev en kanonmysig dag, för när vi kom på morgonen så fanns redan hela "Ockelbogänget" med bla bästaste kusin Xit och matte Marie på plats, och eftersom dom redan slagit upp sitt tält så fick vi lixom hänga med dom hela dan   !! Ja, det är väl bäst att tala om det kanske inte skålades i annat än vatten, men vad då lite av karnevalstämning ska det väl ändå va när det är rally på  G   !!


Efter ett tag anlände även mina polare Trolla och Amber med sina resp mattar, och Amber nyss 10 månader fyllda fick till en riktigt fin runda på sin premiär   och Trolla med matte skrapade ihop precis lika många poäng ( alltså 98 ) i fortsättningsklassen som jag fick i nybörjarklassen  ( Trolla gjorde ju inte som jag; dvs passade på testa en officiell rengöring ( disk kallas det visst oxå   ) varför hon fixade sina tre godkända resultat på tre starter i motsats till mej då ... som alltså behövde fyra "nybörjarstarter" ..  Jaja, shit happened eller nåt   !!


Förresten så hade jag ju dagen till ära chaufför med mej, och chauffören tillika husse förevigade även min runda som faktiskt fick den här fina kritiken av domare Agneta Hjelm : Lysande runda med härligt glad hund !!

Här kan ni kika på den om ni har lust   !!

Hmmmm  ... videoklippet hade visst fått fnatt  på vägen till bloggen, ( Det finns visst på YouTube men jag hittar då inte på klippet hur än jag letar ...   ) så det fick jag ta bort och istället lägger jag in bild på när syrran Nessie och jag firade vår födelsedag för nåt år sen   !!

 
 


Klarade sig med godkända resultat gjorde samtliga i Ockelbogänget oxå måste jag väl tillägga och dagens eloge till ende manlige representanten Mats Axenvik som med sin schäfertik Triumphs Orazi oxå hamnade på rätt       sida om godkäntstrecket !!! Ett extra GRATTIS till honom  !!

( Åsså tycker såklart matte att det är lite speciellt eftersom det var en moderlivsimport från just den kenneln som hon "byggde" sin uppfödning av schäfer på   ! )


Efter prisutdelningen åkte sen Trolla, Amber och jag med husse och mattar till Furuviks brygga, och som en alldeles perfekt avslutning på dagen, som jag faktiskt firade inte bara att jag nu var "uppflyttad" till fortsättningsklass, utan även att jag i går fyllde hela NIO år ...   fast min matte påstår att jag tror att det nog istället var nio månader jag fyllde i går ..   !!


 

Smörjde kråset med tydligen fantastiskt god fisk gjorde tvåbeningarna ..    och kolla på bilden så ser ni var vi stackars fyrbeningar fick hålla tlll ..   och kolla även vad pricknosen under bordet ( jag alltså ) har sin uppmärksamhet riktad på .. ( Rätt gissat ! I mattes lilla "handväska" brukar det finnas en massa gotta ... mums )


 


Tack alla "inblandade" för en superhärlig dag !!


// Lizzie   


 


PS Tack för Brygganbilderna Marie   !! DS

 
 
Ayla o Axa m familj

Ayla o Axa m familj

1 juli 2013 07:42

GRATTIS; GRATTIS från oss i Läjet, hoppas ni får en bra semester nu

http://www.hoffearras.se

 
Marie

Marie

16 december 2013 18:38

Nej nu är det väl ändå dax för lite uppdateringar emellan husbygge o julstök ;-)
Vi väntar spänt!
Kramar från oss

http://www.123minsida.se/Minos

 
Marie

Marie

17 februari 2014 10:52

Hej ser att bloggen är på G, va spännande det ska bli att få höra hur det går med allt och liten valp :-)
Kram!

http://www.123minsida.se/Minos

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards