Lizzieonline ..

Alla inlägg under mars 2012

Av Lizzie - 5 mars 2012 13:30

är väl iofs kanske vad jag oftast brukar ägna mej åt ... *harkl* ,men den här helgen var det faktisk i dagarna två lite mera "grundlig" genomgång av just freestyle mera på riktigt för duktiga Hanna Eriksson, som själv tävlar på hög nivå med sin duktiga Grizzly som för övrigt är Freestyleschampion   !!!


 

Men snacka om att snurra till begreppen ...   för vad säger man när man har en matte som "döpt" slalom mellan sina ben till just MELLAN , när jag nu dessutom ska lära mej en postion som innebär att jag ska gå ungefär som fritt följ just mellan mattes ben ...   


Som om inte det räckte så brukar ju matte använda ordet RUNT när hon skickar mej för att springa och " runda en pryl " långt bort  ( Nåt vi lärde oss när vi gick kurs för de finska tjejerna Jessica och Christa ) och nu ska plötsligt runt innebära att jag ska gå runt mattes ben, inte bara en gång utan kanske flera varv ...   !!


RUNDA innebär att jag ska gå runt ett föremål ( typ agilitypinne  eller nåt annat pinnliknande .. ) som matte håller i handen och sätter ner som en stav .. och även det kan visst bli i flera varv ..  ( Dessutom har hon tänkt sig motsols och jag som ALLTID själv väljer medsols ...   )


Alltså ni fattar ju hur snurrigt det blev till slut ..   så yr i mössan är nog bara förnamnet för både matte och mej ...    men tack och lov ska Hanna skicka nåt sammandrag över helgens " övningar " så att vi i lugn och ro kan " snurra till det " själva, och matte har redan lovat att om det blir nån fortsättningskurs så hoppar vi på den !!!


Jag tex har redan bestämt att jag vill ha ABBA-låten Dancing Queen som musik ...   men matte påstår att vi kanske får hålla oss till Don´t worry, be happy ..    !?! Hmm undrar vad hon menar med det !??  Jag är iaf aldrig orolig över nånting ...   fast det är visst just det som oroar matte påstår hon ... och jag fattar i vanlig ordning nada ...   !!


Ha en braig vecka !!!


   


// Lizzie


PS Det blev visst bråttom när både vi och husse med Selma ( husses basfiol, som hade nåt söndagsgigg på gång i  Jazzklubben ) skulle iväg samtidigt, så nu skyller matte på den stackars basen att inte EOSen kom med, varför jag lägger in en bild från när Tilda körde Svante och mej i nån slags dubbel freestyle :-))) så ni kan få se att jag iaf kan upp och gå på bara två ...    DS


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards