Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 20 april 2016

Mysteriet med det försvunna vandringspriset ....

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.


Alltså tre år i rad erövrade jag lydnadspriset, men första året ( som alltså var 2010 ) skulle jag ju få hämta det på ClubShow sommaren 2011, men det enda som snurrade i mitt ( och/eller mattes ..) huvud då, handlade ju om Lydnads-SM 2011 ( som jag dessutom var både första och hittills enda DP-Springer som lyckats med  bedriften  att kvala in till ) vilket gjorde att vi inte själva var på plats på ClubShow och kunde hämta det fina priset, utan det skulle min uppfödare Ulla Larsson göra.

Men Gammelmatte var av nån anledning inte kvar till prisutdelningen, så vare sig  "buckla" eller pärm hamnade hos oss, och varken matte eller jag tänkte väl nåt mera på det då  ... och inte sen heller för den delen, förrän det nästa år var var dags för resultaten för år 2011, när jag ena veckan fick besked om att jag skulle lämna tillbaka vandringspriset ( som jag aldrig sett skymten av ... ) för att veckan efter få besked om att vi återigen hade "tagit hem det" ...


Vart vandringspriset hade tagit vägen verkade däremot ingen veta, och jag vet att matte försökte forska en hel del, men spåren slutade med att det nog skulle finnas i en bod nånstans i närheten av UpplandsVäsby, men jaja ,,,

en "plåtburk" som man bara ska ha till låns kunde jag väl klara mej lika bra utan, men det hade såklart varit skoj att få skriva in sig i pärmen ...


År 2012 erövrade jag ju återigen Lydnadspriset, och då gjorde matte ytterligare ett försök att få reda på var det där sjuttons priset hade hamnat, men efter att matte pratat med den dåvarande ordföranden och han bara konstaterade att det var flera vandringspris som hade försvunnit, då gav matte helt enkelt upp ...


Man kan väl iaf lugnt påstå att jag avslutade min tävlingskarriär med flaggan i topp, för den hösten hade jag inom loppet av bara några veckor verkligen bevisat att jag minsann inte "bara" var en lydnadsnörd, eftersom jag hade klarat Vattenprovet ( EV tog jag när jag var 14 månader ) klarat Nyb B på jaktprov, ställts i veteranklass med ett CK, tagit mitt femtonde förstapris i Elitlydnad och som grädde på moset fixa ett godkänt resultat i Nyb A på jaktprov på Gotland   


Jag bidrog dessutom med mer än hälften av poängen som gjorde att Kennel Rowntree det året tog hem uppfödarpriset, jag hamnade på en hedrande fjärdeplats på ToppFem-Listan över Årets Springer och tog hem  vandringspriserna i grenarna, Lydnadsprov, Jaktprov och All-Round- Springer på Gävle-Dala SK !!


Så nog tycker jag ju förstås att jag  utan att skryta alltför mycket med fog kan kalla mej just DP -Springer,

fast någon påstod till och med  att MP ( MultiPurpose ) hade passat ännu bättre ... ( Vilket jag såklart blev ännu gladare för   )


Två av  meriterna, som jag såklart är väldigt stolt över, och som jag nog tror är rätt svårslagna i dag, är dels att jag lyckatsmed att passera drömgränsen på 300 poäng i Elitlydnad, och att jag faktiskt lyckades  kvala in till Lydnads-SM , så beträffande båda bedrifterna är jag hittills både första och enda DP-Springer som fixat.


Nåt som både matte och jag  för övrigt är väldigt stolta och glada över, är att vi fått höra att jag gjort så fin PR för vår ras ... ( sånt värmer ett litet ESS-hjärta   och mattes med för den delen skulle jag nog tro   )



Bilden till pärmen för första året ( 2010 ) är den bild som även hamnade på omslaget till Springertidningen när jag hade fixat mitt Lydnaschampionat, och meningen var att den skulle ha hamnat på första sidan, men det blev nåt krångel med formatet så den hamnade på sista sidan istället, ( varpå jag självklart tolkade det som att man sparade det bästa till sist   ) ) men även den bild som rätt bra symboliserar mitt och mattes tänk, nämligen att man ska sikta på stjärnorna om man vill nå trädtopparna, eftersom det nästan ser ut som om jag verkligen svävar ovanför trädtopparna på bilden ...  och det är dessutom den bilden som jag nog tror att är mattes favvobild på mej, eller iaf en av dom  ....

 


Bilden till pärmen för år 2011 blev självklart en från Lydnads-SM, och sååå kul att Monika Jansson som är den som instiftat Vandringspriset i Lydnad både var och kikade på oss på SM:et men även hon tagit bilden till det året ..   Tack Monika !!  Bilden till  år 2012 fick bli en bild som bara symboliserar en glad apportör modell springer som springer   


 


Men för att återgå till "saken" ( Blev visst en lång utläggning där ... hmpf ) så känner jag stor tacksamhet  till både Kerstin Johansson, som kontaktade mej ( Eller njae, hon kontaktade matte ...  ) och talade om att vandringspriset kommit tillrätta och att det dessutom funnits hos den som tog hem det år 2013 ( Fast det var ingen som hade berättat för mej att det hade kommit tillrätta    ) och Camilla Jyrmark, som med sin Molly tog hem det i fjol, eftersom Camilla tyckte att jag skulle få ha det hemma hos mej för att det sen på nästa ClubShow ska lämnas vidare till den som erövrat priset 2015   (  Grattis Åsa Nybäck Nakell ! )


Så här kommer en symbolisk bukett    till både Kerstin Johansson och Camilla Jyrmark från matte och mej !!


// Lizzie   


PS Bifogar en bild från dagens datum oxå det för tre år sedan :-) när vi var ett gäng från UBK som tränade att svänga sina lurviga hos Kenth och Niina Svartberg :-) för inte sjutton har jag slutat träna bara för att lydnadskarriären var över DS

 


Ytterligare ett tillägg ...


Lite lajbans var ju att det just i dag kom upp det här inlägget som ett minne på mattes FB-sida :-) nu när jag äntligen hade fått tummen ur och i går kväll äntligen börjat skriva ner " historien om det försvunna vandringspriset " fast det blev av någon underlig anledning inte klart i går kväll ...

Vilket jag såklart skyller på matte, för hon hade nämligen inte plockat fram bilderna som jag ville ha med ...


För här stod det nämligen nu på Gävle-Dalas hemsida dagens datum för tre år sen :-) så väldans mycket som handlade om just tre år i dag !


GRATTIS!
SE VCh Lp Elit SE LCh Rowntree Ice Lolly "Lizzie"
2013 års Lydnadsspringer, Jaktspringer och Allroundspringer !!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Av Lizzie - 17 januari 2016 17:20


skulle nog det första bli att matte totalt måste ha glömt bort att hon faktiskt äger inte bara en utan faktiskt flera kameror ...   men av någon outgrundlig anledning finns det inte en enda vare sig bild eller filmsnutt i nån av dem, utan tydligen ha...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards