Lizzieonline ..

Alla inlägg under juni 2010

Av Lizzie - 25 juni 2010 08:00



Alltså bland tuvor och och tovor ( i pälsen alltså .. ) och ullig ull, som enligt Nessis matte lär heta tuvull, har syrran och jag medelst en för pälsen mycket välgörande lerinpackning förberett oss för att leta reda på minst sju sorters blomster som vi senare ska stoppa under våra mjuka kuddar ....  för att drömma sötaste drömmarna ...    !!!


Ha en sköööön och hundig midsommarhelg   !!


// Hälsar Lizzie med flock !

Av Lizzie - 20 juni 2010 17:15

Gissa om jag blev snopen när jag skulle hämta posten häromdan och upptäckte att hunden på baksidan av Springertidningen var väldans lik just mej ...     !!!


  


Jag fattade i vanlig ordning nada, och visserligen hade jag ( som det ordentliga ESS jag nu är *harkl* ) i sista minuten skickat in mina resultat från tävlingen  där jag fixade Lydnadschampionatet till Lydnadshörnan, men den här bilden skulle ju inte vara med pga nåt som jag alltså inte förstod när det var pressdax  ...   !!


Matte såg lite generad ut när hon var tvungen att tala om hur det faktiskt låg till med den saken ..   för tydligen hade redaktören för ST bett att få originalet till bilden, eftersom hon ville ha en "lydnadshund"  på förstasidan, men då matte originellt nog nästan hade skurit öronen av mej, så höll den visst inte måtten ...   !! ( Beskurit bilden, mattes anm )


Suck säger jag bara, för det hade ju faktiskt varit lite skoj om man hade fått vara med och figurera som  omslagsbrud ..  men då får jag väl köra på att det bästa sparar man till så klart sist, eller nåt ...   som jag inte kommer på i en hast nu då iaf *host* , eftersom jag istället hamnade sas längst bak i tidningen !


Fast redaktören för Lydnadshörnan hade iaf skrivit jättesnällt om mej ..   ( blev nästa lite generad .. ) och min egen "redogörelse" fick oxå plats, så den enda som hade klantat sig var alltså i vanlig ordning matte ..   !


Hej hopp !!!


Hälsar jag som fortsätter med att leva på just hoppet !


// Lizzie   

Av Lizzie - 16 juni 2010 08:00




 

Tänk att det återigen lyckades med min soldans, för nu skiner ju soooolen igen enbart för att fira att jag och alla mina nio syskon fyller hela sex år ...  !!!


Men nu hinner jag inte skriva så mycket mer än att ojojoj vad svårt det är att ibland få tiden att räcka till allt kul som man skulle vilja hinna med ...   !


Paketen ska öppnas, ljusen på tårtan ska blåsas ut ..    och hur syrran Storsjöodjuret Loch Nessie och jag ska få till det obligatoriska fölsedoppet med dito följande röj vete katten  men skål o gutår för oss syskon jag föreslår   fast först ska husse & jag ut och cykla ; ja alltså husse cyklar och jag springer för jag är ju en springer som gärna just springer  !!


 

Puzz och kram från Fölsehunden Lizzie !!          

  



PS Joo, sen fortsätter festen i kväll med gårdsfest för Per Botvid och mej, för vi fyller nämligen år på samma dag han och jag ! Fiffigt va !  DS


( Per Botvid är vår BRF-förening, och jag nänns inte berätta för Lizzie att festen inte är till enbart för henne, för jag tror att hon skulle bli sååå besviken då ..     eftersom hon vill ha allt ljus på sig ..    Mattes anm )


Av Lizzie - 8 juni 2010 08:00



hamnade jag av en ren slump och ett återbud i lördags, och eftersom både matte och jag tycker att chanser är till för att tas    så tackade vi självklart ja till att få delta i tävlingsmässig träning tillsammans med de ekipage från distriktet som ska starta på  årets Lydnads-SM i Karlstad, där sooolen alltid lyser ..   !!


     


Fast det vete katten om inte katten ( som iaf fortfarande står på kvallistan inför nästa års SM .. Oooops)  vid det här laget börjar känna sig rätt bekväm bland alla hermeliner ...   !!


Det här blir spännande sa matte efter att ha dragit startnr fyra  ( av sex möjliga siffror  ) vilket skulle innebära att när jag skulle utföra momenten i mellersta "ringen" skulle vi vara omringade på båda sidor ...   eftersom upplägget skulle vara just samma som på SM; alltså tre ringar samtidigt  !



Efter de inledande gruppmomenten följde sen fritt följ och vittringsapportering i första ringen, och eftersom jag startade direkt efter min träningskompis Alice, så hade  jag nog mera fokus på hur Alice skulle fixa de bägge "rutorna" i ring två ...   så när matte skickade mej på " sök apport " såg jag ingenting i det höga gräset, men hoppades att jag kunde lita på att matte inte lurades, och snabbt hittade jag faktiskt rätt pinne = Mycket nöjd matte   !!



Dumrutan i ring två gick kanon ( superfina skiften  .. ) och sen var det dax för en av dagens stora svårigheter; nämligen "vanliga" rutan, som syntes väldans dåligt ..   ( och inte blev det lättare av att Alice hade inkallning på G i nästa  ring .. ) så ett dk till konen blev det, men sen fixade jag ( utan dk och tydligen som enda hund ) att ta mej till rutan, och gjorde en snygg avslutning dessutom = Ännu nöjdare matte   !!


På hindret var jag lite " för ivrig " att få leva på hoppet  *harkl* så matte tog tillbaka mej innan jag fick hämta metallen ..   men jag var nog redan i tanken på väg mot nästa ring, som började med inkallningen, för att därefter följas av apporteringsdirigering ...   !


Apporterna som jag skulle dirigeras till 20 meter bort, syntes däremot knappt alls i det höga gräset, och det var faktiskt någon ( eller några ? ) som valde att bara göra ett konskick, ( som då alltså inte är samma som kast med liten ko *fniss* ...   ) och strunta i själva apporteringen !


Äsch, sa jag,  vi kan väl iaf chansa och se om jag ser nåt   så dum gjorde som tokig sa ..   och inte var det mycket som syntes av apporterna ( om alls nåt utom möjligen den i mitten ... ) men för att " säkra " la matte in ett vändkommando, som följdes av nytt vänsterkommando, och då fixade jag att hämta rätt apport = Återigen nöjd matte   !!



Det enda som var sig likt den här dan, var nog att fjörrdirigeringen som vanligt avlsutade den planmässiga övningen som  sista moment, och det skötte jag tydligen exemplariskt, för TL sa att jag inte hade rört mej ur fläcken ( mer än att göra skiftena förstås   ) så kontentan av det hela var  att matte var riktigt nöjd med att få ett kvitto på att jag inte fick hjärnsläpp trots för oss helt nytt upplägg   !!!



Efter en förträfflig lunch ägnades återstoden av dagen till " tjafs " som tex  

trestegsresonemang och / eller steglängd" ...   samt om vikten av att hålla sig på plankan  ...   !?!?


Fast vid det laget var ju lilla  jag nämligen mer än trött i mössan   , och överlämnade hela det "petiga" resonemanget åt matte, för tydligen hade hon  fått nåt om bakfoten, när det gällde just att backa ...    , så om ni ev ser nån som är ute och " torrgår " behöver ni inte ringa Ulleråker, för då är det antagligen bara min matte som är ute och balanserar på nån "låtsasplanka"    !!





Stort TACK till både Anna Jansson, som stod för det "praktiska upp-lägget" den här dan och även själv deltog med sin BC Kenta, åsså  Upplands-distriktets tävlingssektion som sponsrade det här kanonbra initiativet  !!


Nospuzz från mej och kram från min matte    !

// Lizzie 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards