Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 20 januari 2016

I flygande fläng ...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...   

Matte fick ju tidigt en förfrågan om hon ville vara med på en tvådagars lydnadsträning med " Valpligan" hos Svartbergarna :-) och visserligen påstår matte att jag mina elva och ett halvt år till trots fortfarande är ganska ung till sinnet   men det är ju inte samma som att jag fick följa med på dom dagarna ...   


Att lilla Knasan även i det sammanhanget skulle mer eller mindre flyga fram är jag ju inte heller förvånad över , men så här hade det t ex  tydligen sett ut när det rutiga momentet skulle påbörjas, och intensiteten verkar det ju iaf inte vara nåt fel på .. och vad jag förstod på matte så hade det tydligen varit två väldigt trivsamma dagar med Niina som kursledare !!


 


Förstår inte,  men den här hösten lixom bara försvann, och att sen han den där Bore inte alls var på alerten i år beträffande att leverera den vita varan gjorde väl kanske inte att det blev så mycket fotat med riktiga kameran varken i november eller december ( ja förutom att matte uppenbarligen hade haft den med till Skojhallen då ( Svartbergarnas träningshall ) plus en bild tagen på när KnasFian praktiserar " fältsök " på sitt alldeles egna lilla sätt då, och håll med om det mer liknar ett harsprång än springer som springer   

 

Apropå fältsök så vet jag att matte tyckte att jag gick fram ( ja rejsade då ... ) som en vindrutetorkare i markerna när jag fick vara lössläppt unghund , men några såna tendenser har nog varken matte eller jag sett än iaf hos liten fröken KnasFia ..    men på sätt och vis kanske hon  har försökt gära nån underlig koppling till sitt reggade namn, som alltså är Rowntree Just My Style ... för nog är stilen lite udda ... 


Nä inte ens nån fin vit snö till jul lyckades den där sjuttons Bore leverera, så det där med att försöka göra nya fina julkort bidde det sisiådär med ...

Mer än så här täckte inte vita varan marken under julhelgen ....  ( Det skulle ju senare komma att visa sig att snöleveransen nog var beställd men väldigt mycket försenad .....     för sen kom ju både snö och kyla så det räckte och blev över kan man väl säga, om man nu ska gå händelserna i förväg   )

 


Så här ynka lite fick vi iaf nöja oss med under hela julhelgen ... men jaja, nåt litet julkort tror jag visst att matte fick till, men jag hittar inte till den sidan heller ....


Hej hopp !!

// Lizzie   


PS jag måste ju förresten bara visa en annan bild som matte tydligen hade lagt ut på FB, men jag råkade få syn på den iaf ( smygkikade lite bara ... *host* ) och det lustiga ( eller inte ... ) är att matte hade tydligen hade mixat två bilder på Lilla Knasan ( tagna med bara några sekunder emellan med riktiga kameran ) och såvitt jag förstår så hade dom som kikat på bilden trott att jag var den vänstra jycken på bilden, men eftersom texten är ESS på språng så kan ju det gälla både ental och flertal ...    DS


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 17 januari 2016 17:20


skulle nog det första bli att matte totalt måste ha glömt bort att hon faktiskt äger inte bara en utan faktiskt flera kameror ...   men av någon outgrundlig anledning finns det inte en enda vare sig bild eller filmsnutt i nån av dem, utan tydligen ha...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards