Lizzieonline ..

Alla inlägg under december 2011

Av Lizzie - 30 december 2011 22:20

 

Samt en bra början på det kommande året hoppas vi på med en bild från ett tidigare år !!!


Av Lizzie - 24 december 2011 15:00


Nu återstår nog bara att säga varmt   TACK   för alla fantastiskt fina julkort vi har fått, och därefter framföra vår hälsning till Er Alla från oss alla, innan det ät dax att spänna för renarna så att dom och alla  får börja jobba !!!!!



  We Wish You a Merry♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪ Christmas♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪

 We Wish You a Merry ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪Christmas ♥ ♥ ...


  



PS För den händelse ÅNK-et drabbat inte bara matte utan även mej mitt i allt julstök,( alltså om

det är nån som jag missat att skicka till julkort till .. *hark* ) bifogar jag det här på bloggen DS


  


Håll i hatten för nu drar vi !!!  Tjohooooooooo   

    

Jingle bells, jingle bells, jingle all the way! O what fun it is to ride in a one-horse open sleigh :)  
Jingle bells, jingle bells, jingle all the way! O what fun it is to ride in a one-horse open sleigh  !!

Av Lizzie - 21 december 2011 19:48

och i morgon bitti närmare bestämt  klockan 6:30 äger visst Vintersolståndet rum,  alltså den 22 december, men jag kan iaf berätta att redan i dag så nästan bländades jag av solens strålar ...   !!


Så här var det : I vanlig ordning så skulle jag skickas på "blundade bollsök" ute på ett fält inte så långt ifrån Gamla Uppsala ...   !!


Backar vi bandet lite så brukar jag ju varje år få önska nya Gappaybollar pga av både min mattes och husses bristande kunskaper i hur kasta "utan" att bollarna hamnar uppe bland träden ...  Say no more ...


I år har det istället mera körts på modellen " tennisboll och bollkastare " och jag kan väl säga att en liten tennisboll ( även omden är lysande gul till färgen .. ) kan försvinnna långt ner under snön ...   


Alltså precis som med utförsåkning ska man nog alltid avstå från " sista åket " även när det gäller ESS - rastning ..


Okoncenterad matte med solen i ögonen ...   " blundad hund " och en liten tennisboll som hamnar käpprätt by west utan att varken matte eller husse har koll på nedslaget ..   åsså lilla jag då typ 70 meter därifrån  skickad i helt fel riktning dessutom ...   !!

Jag jobbade som en liten iller för att försöka leta rätt på bollen, men matte insåg  till slut att den bollen nog var förlorad ...   och förberedde ett " näringssnärsök " ( för att jag iafskulle få nån juste avslutning ) åsså började de gå tillbaka till bilen väl medveten om att jag skulle " dammsuga " klart innan jag anslöt till flocken igen ..   !!


Alltså jag kan bara säga att fågelholk var nog i underkant om man ska beskriva mattes min när jag lite senare   i full fart springer i kapp henne och mer eller mindre prejar henne framifrån ... fär att överlämna " godset " ... läs den som de trodde förlorade bollen ...   !!!!!


 


Kan väl säga att sen låg jag på plus om man säger sååå ...    !!!!!!!


Hej hopp !

// Lizzie

  


 


PS Kolla förresten på min vanliga  "sida"  att det även  börjat trilla in jättefina julkort till mej  !!

Tack snälla ! DS

Av Lizzie - 16 december 2011 15:45

Matte har ju inte bara en gång åberopat detta tillstånd, och efter att ett antal gånger ha lovat att ta ÅNK-et i repris, så kommer det återigen här, och då förstår ni nog hur jag har det ibland ...   !!!!!!


Fast å andra sidan brukar ju matte både beskylla mej för att ha IQ fiskmås ...   och ett ibland totalt obefintligt minne, så skrattar bäst som skrattar sist kanske inte passar in helt bra heller om jag ska vara helt ärlig ...   !

Hmmm ...   Över till ÅNK-et alltså ...    :

 

 HAR DU ÅNK? 
  
Verkar detta bekant? 

Jag blev nyligen diagnostiserad med ÅNK 


(Åldersbetingad nedsättning av korttidsminnet)
  

Så här visade sig symptomen: 
Jag bestämde mig för att tvätta bilen ..   !

 

När jag är på väg ut till garaget upptäcker jag posten i hallen. Bäst att kolla posten innan jag tvättar bilen, säger jag till mig själv. 


Jag lägger bilnycklarna på bordet, kastar reklamen i papperskorgen och märker att den behöver tömmas.


Därför lägger jag räkningarna och ett brev med en svarsblankett på bordet och bestämmer mig för att tömma papperskorgen först. 

Eftersom jag trots allt går förbi en brevlåda när jag ska tillpappersinsamlingen kan jag lika gärna posta svarsblanketten. 


Men då behöver jag en penna ..   



Mina pennor ligger på skrivbordet i arbetsrummet, så jag går in dit och hittar en flaska juice som jag börjat dricka ifrån.


Jag ska börja leta efter pennan, men först måste jag flytta juicen så jag inte råkar spilla på skrivbordet.

 

 

Juicen håller på att bli varm och bör sättas in i kylen och på väg till köket med juicen får jag syn på en blomvas som står på bänken.  
Blommorna behöver vatten, så jag ställer ifrån mig juicen på bordet..    ! 

 

Då ser jag mina glasögon som jag letat efter hela förmiddagen. 
Det är bäst att jag lägger dem på mitt skrivbord, men först ska jag vattna blommorna ..   

 

Jag lägger glasögonen på köksbänken och fyller vattenkannan med vatten.

 
Då får jag plötsligt syn på fjärrkontrollen till TV:n. 

 
Någon har lagt den på köksbordet. 
Ikväll när vi ska se på TV kommer vi att få leta efter kontrollen, men ingen kommer att tänka på att den ligger på köksbordet..

 
Jag bör lägga den där den ska vara, men först ska jag vattna blommorna.

Jag häller lite vatten i vasen, men det mesta hamnar på golvet.

Jag lägger tillbaka fjärrkontrollen på bordet och går för att leta en trasa ..

 
Så går jag ut i hallen igen för att försöka komma på vad jag hade tänkt göra ...   !!!

 

Vid dagens slut är bilen fortfarande smutsig, svarsblanketten har inte blivit postad, det står en flaska med varm juice på bänken, blommorna är vissna, 
jag kan inte hitta någon penna, jag kan inte hitta fjärkontrollen till TV:n, jag kan inte hitta mina glasögon och jag har ingen aning om var jag lagt bilnycklarna ...   !

Jag försöker komma på varför det inte blev något gjort idag ....   

 
Det är förbluffande för jag vet att jag har varit upptagen hela dagen och jag är helt FÄRDIG .....   !!!!!

Jag förstår att detta är ett allvarligt problem och jag ska söka hjälp för det, men först ska jag kolla min mail.
 

Kan du förresten vara snäll och göra mig en tjänst ?????


Skicka detta meddelande till alla som du tror har glädje av det, för jag kan inte komma på vem som jag redan har skickat det till ...   !?!?
 

Alltså fattar ni hur jag har det ....   !?

 

Hej hopp !!

 

// Lizzie

 

  

    


PS Himla svårt att fatta att det bara om nån dag är dax att tända fjörde adventsljuset ..i synnerhet som det i dag  REGNAR   i Uppsala, och vi som vill ha snöööö DS


 

 

    

Av Lizzie - 12 december 2011 21:15

Så blev ordflätan till bilden på Lizzie i Hundsports Sommarkryss i år..   !!


  

Det knepiga med den bilden var att när matte skickade in en bild till Hundsports fototävling för hela fem år sedan, så var det bara "kryssbilden" som skulle skickas in ( på förslag från en kompis faktiskt ) men när "vi" ändå höll på och micklade med den bilden, så fick bilden där husse och jag tog det med ro en sen kväll hänga med sas på köpet ..   och den bilden placerade sig då med åtta andra bilder på hp-sidan, och istället för en hp-rosifett fick vi en jättefin bok, som hette All världens hundraser !!


Blev väl inte världens bästa kvalité på avbildningen från Hundsport, men så här såg det ut iaf !!



Den bilden som vi själva tyckte var så fin, den hamnade nog bara i en malpåse eller nåt ...   !


Jag vet att jag berättade  ( när sommarnumret med Krysset kom ) att matte blev himla sur över att man använde just den bilden utan att fråga om lov, ( även om jag iofs aldrig har nåt emot att fastna på bild ...    ) men redaktören försökte väl förklara det hela med att det nog blivit ett missförstånd, och att den som "byggde sommarkrysset"  trott att bilden varit publicerad i samband med fototävlingen ...   !!


Men glad blev iaf jag över att matte ringde och ifrågasatte " publiceringen " av mej, ( där tassar på sommardäck skulle bli bildtexten .. ) för några veckor senare trillade det iaf in 500 kronor på mitt konto, och gissa om jag köpte både godis och leksaker för den slanten ...    !! 


Minns jag nu rätt, så jag tror dessutom att det i dag faktiskt var exakt fem år sedan husse och jag just roade oss med att ta´t me ro i Kennelklubbens tidning Humdsport ...   !


Hej hopp !!

 

// Lizzie   alias inte prinsessan på ärten men väl på aktertoften   !!

     

PS Slänger med ytterligare ett bildbevis på att husse och jag brukar ta´t me ro ibland     DS 


Av Lizzie - 4 december 2011 11:45

har nu husse och jag " tagit tag i den biten " ...   som alltså handlar om att träna på julsångerna, och likt han den där Kalle på julafton så är det i princip nästan samma reportoir vi kör !!

Ja, kör och kör ..   husse och jag bildar ju bara en duo   , men annat är det med OD-kören som den här helgen tradionsenligt håller eller "kör" sin Caprice med hemliga gäster!!


Husse är kapellist i Orphei Drängar, vilket då inte är samma som att han är med och körar, utan när han är med så  är det tillsammans med Selma ( alltså hans bas ... eller basfiol om man ska vara noga, för basen i den här flocken är ju som ni nog vet faktiskt jag ...     ) men även i år ska han oxå bara titta på    ,

och jag menar så klart både lyssna och se vad som kommer att försiggå på scen !!


Vi övar nu iaf som bäst bland alla traditionella julsånger som finns att uppbåda, och en himla massa många är det att hålla i minnet, och med tanke på att min matte ofta påstår att jag har minneskapacitet mosvarande  en gammal 386:a ..    ( alltså en stenåldersdator ...  så fattar ni nog vilket pyssel det är för mej just att  hålla reda på alla nötter .. !! ( Se not ! )


Bara den lilla detaljen att skilja på svart eller vitt bland alla tangenterna är ju svårt nog i sig, så lite karusell blir det allt uppe i hjärnkontoret ..   !!!


Så helt otippat är det nog inte att jag även i år kommer att tappa bort mej bland alla tipp och tapp ...   !!!

Caprice betyder ju infall eller nyck...typ överraskning, som då alltså  brukar bestå i en eller flera hemliga gäster ...   och inte ens " närmast sörjande " ( alltså familjemedlemmar .. ) brukar få reda på vilka de hemliga gästerna är, men en gång för rätt länge sen sa tydligen husse bara så här till matte : Jag vet iaf att du gillar årets hemliga gäst ..

Det var det enda han sa, men matte kände på nåt vis på sig att det nog borde bli en av hennes favvisar, men döm om hennes förvåning när det faktiskt var just favvisen Björn Skifs som gjorde entré ...

Matte ( och husse med för den delen ) tycker att dalmasen är sååå himla bra ( fast det tycker säkert husse bara för att han och Selma fick kompa honom den gången ... ) att dom i fjol gjorde sällskap med kompisarna Thulinarna och drog till Cirkus i Stockholm och kollade in Skifsturnén sas irl   !!

Vem den hemliga gästen/gästerna blir i år har dom alltså ingen aning om, men att dom även i år ska ha sina kompisar i sällskap det vet jag iaf, och att stackars stackars  jag får stanna hemma ...   !!!

Men en liten smakbitstrudelutt från husse och min reportoir kommer iaf här !!!

Tipp tapp, tipp tapp,
tippe-tippe-tipp-tapp, tipp, tipp, tapp.  

Se, då krypa tomtar upp ur vrårna, upp ur vrårna.


        

Lyssna, speja, trippa fram på tårna, fram på tårna ...
Tipp tapp, tipp tapp,tippe-tippe-tipp-tapp, tipp, tipp, tapp ...!!

 Shake it dogs !!!   


// Lizzie

 

Fotnot : En not flera nötter ... ifall ni trodde att jag var ett nöt som inte kan pluralformer alternativt blandade ihop äpplen och päron ..    ??? 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards