Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Titta vi flyger ...

Av Lizzie - 29 januari 2010 08:45

och allting är vitt, vitt, vitt   och milda Matilda vad Kungen av snö har öst ner av den vita varan över inte bara oss, nu när nästan hela Uppland inte alls står i lågor utan är totalt dolt under ett tjockt, tjockt täcke av vitt, vitt ..    !!! 

Nu kan man alltså verkligen snacka om snowrace   och det vore väl himla skoj om Springerklubben kunde anordna ett sånt rejs nu i vinter, för såååå himla vanligt verkar det ju inte vara med den vita varan nu för tiden har jag fattat !

Dessutom undrar jag om det svenska ordet lagom helt utgått ur sortimentet, ( eftersom sommaren som gick bjöd på tropisk värme till sent in på kvällarna   ) så jag tror jag ska be matte låta mej lyssna på lite på  just " Snurra min jord "   , som bl a Helen Sjöholm tolkar så fint, så kanske jag förstår universum en aaaning bättre *s* !?!????

Du snurrar, min jord, som en stjärna
Du virvlar i vind som en tärna
Som fartyg har virvlande tärnor
har jorden en snurra av stjärnor

  







Nu hoppas vi att ni får en riktigt riktigt skööön helg !!!! 

// Hälsar Lizzie med flock ..   mer insnöade än vanligt..     !!!   


PS Att det är Nizze som varit ute i snösvängen tror jag nog att ni fattar  DS 

 
 
Jessica

Jessica

29 januari 2010 09:05

Kul att ni också ska ha en snörkanin;)
Vi fick också en hel del snö i onsdags så på vissa ställen har hundarna snö upp till magen:)

Tack för kryapådighälsningen, känns om medikamenterna börjat verka iaf!
Trevlig helg och kramar från oss!

http://www.yrlabus.se

 
Ingen bild

Nessie

29 januari 2010 10:05

Jag sa ju att du kunde flyga!! för nån kommentar sen.....fö tycker jag att lagom är ett ord med oförtjänt dåligt rykte då det i stort sätt betyder Perfekt!! Puzz Nessie

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

29 januari 2010 10:54

En härlig lekbild , nog är det så att vinter stannar i år, igår hade vi toppen väder ute med sol och lagom kallt hoppas på sådan helg.

http://www.hoffearras.se

 
Marie L

Marie L

29 januari 2010 13:52

Ha en skön helg i snööön...
Kramar från oss.
Vi ses väl imorgon kväll vi mattar?

http://www.123minsida.se/Minos

 
Ingen bild

ESSingarna

29 januari 2010 16:17

Så härligt ni ser ut att ha det. Snö är till för att njutas av.

Kramizar från ESSingarna som också leker snögubbe och snögumma

 
Sinna

Sinna

29 januari 2010 16:29

HÄRLIGT brudar...man önskar nästan att man varit där :-)
KRAM brollan Gizmo

http://lillhuset.blogspot.com

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

29 januari 2010 16:52

Säga vad man vill om snöskottning och andra bieffekter, men detta är den bästa vintern sen jag flyttade till Stockholm för 17 år sedan! I love riktig vinter. Sen kan det snabbt bli riktig vår och riktig sommar :-)

Nu har vi bestämt valp, känns jättebra.

kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Rusa med familj

Rusa med familj

29 januari 2010 18:01

Ja jösses.... Har aldrig i mitt 3-åriga liv sett så mycket snö.... Mamma Fina och jag körde ett tok-race i trädgården idag och Fina for iväg rakt in i orörd snö och.... tvärstopp... Det var så mycket snö så det tog stopp..... Jösses..... Men, hon tog sig loss så vi kunde avsluta det vi påbörjat.
Snö-nose-pussar från oss alla!!
Rusa med flock

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Karin

Karin

29 januari 2010 18:03

Tippex

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Flocken utan Sydney

29 januari 2010 19:19

Ha en skön helg i det vita. Här blir en lugn helg utan vår hjälpreda som myser hos lillmatte med sambo så här i löptider. Blir lite orolig att hon är föööör mysig, de kanske inte vill lämna tillbaka henne?!
Kram och svansvift från oss med de grå tinningarnas charm

 
Ingen bild

Kusinen från landet

30 januari 2010 10:16

Men här kan jag instämma i att det är skoj med vatten i alla dess former ;) ;)

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

30 januari 2010 19:14

Varför vill man ta bort vattenprovet?

Det är väl bara bra att ha ett rasspecifikt prov som visar på det hunden ursprungligen är avlad till att göra. Som komplement till MH:t, som inte blir komplett.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Kerstin o Storolillnosarna

Kerstin o Storolillnosarna

30 januari 2010 21:47

Ja, jag undrar detsamma som Karin & Wilma här ovanför: Varför?
Eftersom jag tycker det är en självklarhet att man även ska testa ESS i vatten, så var jag redan tidigare idag på väg att skriva under. Fast först ville jag läsa själva revideringsförslaget. Men jag kunde (obs! "kunde") inte öppna pdf-filer på min dator. Men NU - datageni som jag är ;) - kan jag det! Visst var jag duktig att fixa det ALLDELES SJÄLV! :))))

Vilka tjusiga bilder, förresten. Båda här och i "vatten-inlägget"!

Ganska glada ändå-svansviftningar från oss!

PS. Min dator verkar fortfarande fungera - trots min "åverkan" på den. :)) DS.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Petra & Honey

Petra & Honey

31 januari 2010 15:36

Hejsan!

Eftersom jag lyckats IGEN radera en hel del, men denna gång hemsidan så lämnar jag här adressen till bloggen. Så ni kan hälsa på om ni vill.
Hur jag kommer göra med hemsidan, det står skrivet i stjärnorna för tillfället :) Våran dator där jag har den håller på att säga upp sig, så det blir nog bara bloggen för ett tag framöver.
Hälsningar från Norr!

http://tollare.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

1 februari 2010 19:40

Du har en award att hämta hos mig :-)

Tjohooo imorgon bär det av!!

http://holmstorp.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards