Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

Säsongsdebuten avklarad ...

Av Lizzie - 8 maj 2011 16:30

I går var det så äntligen dax att svänga våra lurviga bland rutor och ränder  efter ett himla långt tävlingsuppehåll ( pga Herr Bore i år körde den extremlånga varianten av vinter ..   ) och frågar ni matte hur det gick, så svarar hon säkert ömsom vin och ömsom vatten ...   men jag menar vad kan hon begära !?!?


Hur som helst så ställde vi kosan mot vårt vanliga favvoställe ( läs Skutskärs BK ) och eftersom matte de senaste dagarna beskyllt mej för att ha tänt men ändå inte vara hemma ...   ( Hmm fast jag fattar egentligen inte riktigt vad hon menar med det .. ) så antar jag att det inte ens var hundra att vi skulle starta ..   !?!


Jaja, att jag "kraschade en ruta" tidigare i veckan behövde ju inte innebära att jag skulle krascha allting på tävling, fast det skulle ju tyvärr visa sig att kittet på den nytätade rutan inte riktigt hunnit torka ...   *harkl* ! ( Jag hade 9,6 i snitt "rutan" i fjol, och i går fick jag betyg 7,5 ..  Ooops, eller shit happened *s* )


Gruppmomenten skötte jag kanon, trots att närmaste "granne" valde att lägga sig och vila under tiden vi skulle sitta i grupp, och sen kompenserade det med att ställa sig upp för att sen  lägga sig ner igen under platsliggningen .. Puh !


Vi drog spiken den här gången, och eftersom matte påstod att jag var lika pigg som en död sill efter bara ett kort försök att täta den där trasiga rutan dan innan, så var hon osäker på hur länge vi skulle värma upp i värmen ..   för att jag alls skulle "orka runt " ...


Som ni nog redan förstått så hade jag inte en av mina bättre dagar på planen, men fria följet gav iaf 8,5 i betyg och det får nog matte var nöjd med .. ( Lite drygt 8,5 skulle bli dagens snitt skulle det senare visa sig .. ) men vi fick iaf beröm av flera åskådare och det värmde ju ett litet tigerhjärta förstås !!!


Sammanfattningsvis kan jag väl säga att matte borde vara himla nöjd med gårdagen iaf, när jag nu för sjunde gången i rad fixar till ett förstapris i elit .. även om jag i går inte fick ihop mer än 274 poäng, men förhoppningsvis ska väl även jag kunna tåla värmen bättre efter ett tag, och vi får verkligen hoppas att det blir fler tillfällen att försöka samla poäng till nästa års Lydnads-SM ..   !!


I år står jag ju som katten bland hermelinerna som "femfemma " ( alltså plats 55 på deltagarlistan ) så nu ska vi göra allt för att försöka "hitta formen" till den 18 juni ..


Hej hopp !

// Lizzie     

         


Det syns ju så dåligt vad det är för "metallapport" jag håller i ett fast grepp på prispallen, så jag lägger in en delförstoring ..  ( Tack Liz för att du fotade oss, när nu våran kameraväska antagligen "blev kvar" uppe i Grönklitt ...  )


PS Vann gjorde Christina Rynning med sin fantastiska  Borderness Milou !

Stort Grattis igen till er   !  DS

 
 
Kerstin o Storolillnosarna

Kerstin o Storolillnosarna

8 maj 2011 17:13

Söt tjej reder sig själv, och bär hem sin pokal på egen tass. <3

Grattis till det 7:e 1:a priset i rad!!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Rudi  och matte

Rudi och matte

8 maj 2011 17:50

Fy tusan, vad duktig du är! Om jag vore som du så skulle jag vara såååå supernöjd med mig själv! Själv fick jag idag för första gången inte alls full pott på spåret, utan fick lov att bryta och snöpligt åka hem med matten. Men vi är inte ledsna för det. Det kan ju vara nyttigt att misslyckas i det som man tycker är självklart att glänsa i någon enstaka gång! Stort Grattis till dig , snygging!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Rusa med flock

Rusa med flock

8 maj 2011 19:26

Lyckliga syrran!!! Du får ju i alla fall köra när du är på en klubb! Min matte drog iväg mig till Hofors BK idag för att titta på tävlingar och där SATT vi och kollade helt lugnt och stilla (nåja, hon gjorde i alla fall....) och inte fick jag springa in till de däringa roliga människorna och konerna och hoppet och.... Suck, vilken besvikelse.... Men, även en vild och galen Rusa måste ju duka under i värmen till slut så när jag la mig ner och verkligen slappnade av så åkte vi hem - förstår ingenting! Men, fick visst lite fart på matte i alla fall för hon släpade fram hindret och så körde vi lite hopp, inkallning, platsliggning och fritt följ när vi kom hem istället! Och det gick, trots att jag är v ä l d i g t ringrostig, över förväntan - yehaaa!!! Så nu ska vi visst till vår nya klubb, Sandvikens BK, imorgon och träna.
Hörru syrran!! Du och din matte är ju kalasduktiga som fixade ett TILL första pris i eliten!!! Jag kommer att vara glad om vi ens tar oss dit!
KRAMISAR och GRATTISAR från oss alla!
Rusa, matte Anna-Lena, Tassa och Fina

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Ingen bild

nessie

8 maj 2011 19:51

Jaja, shit happens men med ett sånt genrep!!! Och det blev ju pokal! Puzz Nessie

 
Ingen bild

Mervi och tjejerna

8 maj 2011 20:19

Halloj!
Grattis! vad ni är duktiga:)
Kram från tjejerna i Västerås

 
Helena

Helena

8 maj 2011 20:55

Vi längtar tills den 18 juni då vi skall få heja på er!! Ni är superduperbäst!!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Jenny o Dio

Jenny o Dio

8 maj 2011 21:45

GRATTIS! Vi håller alla tummar och tassar den 18 juni! Ni är ju SUPER duktiga!!!

http://www.diosblogg.blogspot.com

 
Marie L

Marie L

9 maj 2011 00:03

STOOOR GRATTISKRAM!

http://www.123minsida.se/Minos

 
Annika & Hope& Hope

Annika & Hope& Hope

9 maj 2011 12:56

Stort Grattis:-))

http://www.hundinfo.se

 
Ingen bild

Stina

9 maj 2011 13:58

Vilken säkerhet!!!!Inga dippar nu heller, storartat. Det bådar gott... ;=))Hurra från oss.

 
Ingen bild

ESSingarna med flock

9 maj 2011 18:19

Grattiskramar!

Det är helt fantastiskt vad ni presterar. Många vore glada för att göra de bedrifter ni gör på en "dålig" dag.

Själva har vi nu börjat att träna på era hejarammsor.

"Domaren granskar er med lupp,
sedan vänds ju tian upp".

"Ni utgör själva mallen,
därför hamnar ni på pallen".

Kramisar från ESSingarna med flock

 
Ingen bild

Xit med matte

9 maj 2011 22:30

Bästa kusinen ♥ ja du är bara BÄST ♥
Ni är så duktiga och vi blir mer och mer avis på er. En megastor GRATTISKRAM kommer här ♥

 
Ingen bild

Lena Olsson

11 maj 2011 20:51

Åh, supergrattis till ännu ett första pris i Elit...ni är ju för bra!!
Kram på er!!!

 
Sinna

Sinna

11 maj 2011 21:44

Är som vanligt full av beundran!! Du är såååå duktigt du syrran. JA helt enkelt BÄST i världen. Love you <3
Brollan

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Ayla o Axa m familj

Ayla o Axa m familj

12 maj 2011 07:42

STORT GRATTIS hundrafalt, kanonbra gjort tycker vi på västkusten. HAr förstått av inlägget att ni med haft det varmt. Håller tummar och tassar för att det skall fortsätta gå så bra för er. Du är jätteduktig Lissie

http://www.hoffearras.se

 
Marina

Marina

13 maj 2011 12:02

Hej

Ett stort grattis till er och så duktiga ni är. Jag är en första gångsbesökare hos er och vill så mer än gärna hitta hit och läsa mera hos er. Skriv gärna i gästboken så hittar jag er igen.

Fina fotografier, jag är själv hundintresserad samt har ett stort fotointresse också. Går på hundkurser varje vår och höst.

Denna vår har jag avslutat två stycken hundkurser med hunden Bella och gått agility på tisdagar och aktiveringskurs på torsdagar.

Så Bella och jag har fått 2 stycken diplom efter två avslutande hundkurser. Nu har jag börjat på en ny hundkurs med hunden Bella och det är en kurs som heter "Vad säger hunden"

En mycket bra och intressant hundkurs, vi var 7 stycken kursdeltagare. Vi håller till på hundplanen på Södra Näs som ligger intrill Träslövsläge, "Läjet".

Sedan tittar jag på en valpkurs på Måndagarna med. Det var lite om mig.

Hoppas på svar i min egen gästbok. Du är så varmt välkommen. Önskar dig en underbar fin helg och fortsatt dag. Var rädd om dig.

Vänliga snälla hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Lotta

Lotta

14 maj 2011 08:51

Alltså, ni är ju såååå BRAAAAAAA!!! GRATTIS än en gång! Go girls :))
KRAAAM!

http://minflock.com

 
Jessica

Jessica

14 maj 2011 09:15

Ni är så duktiga och det ska bli SÅÅÅ spännande med er start i SM:)

Ha en härlig helg!
Kramar från oss:)

http://www.yrlabus.se

 
Marie

Marie

17 maj 2011 09:39

Klart ni ska var nöjda =D, bra jobbat

Hoppas att ni får en toppendag
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Ayla o Axa m familj

Ayla o Axa m familj

18 maj 2011 07:43

Vad duktiga ni är. Grattis. vad kul att du hade en kompis som har hundar med samma namn som våra två. Här har vi avvärkat utställningsdebut för Axa i helgen. Ha det bra vi hörs.

http://www.hoffearras.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards