Lizzieonline ..

Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Lizzie - 25 augusti 2009 18:17


skulle man så klart tro att min kompis Pricknosen Erk och jag släppts ut på, men saken är den, att i dag skulle det tränas med apportkastare igen, och jag hade så klart räknat med att få testa den där " långa bollar på Bengt - modellen " men det borde jag ju ha kunnat räkna ut, att så skulle det alltså inte gå till !!


Näe, precis tvärtom skulle man väl kunna säga, för när det hade " smullit " så fick jag inte alls springa efter dummisen, utan helomvändning typ 180 grader, för att istället ägna mej åt ett i förväg iordninggjort närsök var vad som väntade ... Suck, vad tråkigt !!!



När RoseMarie " lekt " färdigt med puffran, så fick iaf Erk och jag äntligen dra några rejäla repor på plan, och visserligen kunde ju inte mattarna låta bli att vissla den där trista långdragna signalen emellanåt,  bara för att kolla om vi gick att  " blåsa ner " .. :(((  !?!

Snacka om att åka på blåsning alltså ! Det är väl inte så snällt att avbryta mitt i en lek heller :(((


Jag lyckades iaf med att lura skjortan av Erk några gånger; vilket alltså var samma som att jag hann först till en lattjolajbans pipleksak, men det var ju inte värre än att vi kunde hjälpas åt att " bärga " den :))) för vi upptäckte nämligen snabbt att leksaken även kunde bytas in mot exempelvis  Mamma Scan !!


Ja, jo ..  självklart ingick det lite av vanliga " rutor och ränder " på planen också, och den här gången fick så klart Erks matte agera TL, och jag tror att hon sa kommendera minst 100 gånger innan matte äntligen kallade in mej från den däringa rutan, bara för att jag lixom råkat " tjuva " nån gång .. :-))


OK då, jag tjuvade på den senast i går när Tollare Sniffa med matte Sanna och jag tränade igenom nästan alla moment i Elitlydnaden .. ( Men skyll dig själv matte när du triggar mej med så heta belöningar * ler * !! )


 


Visst ser det väl ut som om vi har det ganska skönt på grönbete, och visst har vi väl söta rosa slipsar bägge två !!! Mattarna påstod ju för övrigt att tungorna var så långa att man säkert hade kunnat knyta just slipsknutar av dom ...  Eller om det skulle vara rosett och fluga kanske !?


Apropå rosett, så fick ju Erk några fina såna när han var ute och sprang i det där vänstra varvet i helgen, och det var väl ett fint sätt att  avsluta sin " ungdomstid  " genom att just vinna unghundsklassen ( med ck dessutom ) och även marschera vidare upp till tredje bästa hane, en vecka innan han ska fylla två år :))))  Ja, tänk vad tiden går * fniss * ! 


Hej hopp !!!

// Lizzie


PS Det var för övrigt alldeles för varmt i dag för att vi skulle orka ta uppställnings- och " travbilder " av snyggingen, och även om jag vet att " gångarten " på bilden nedan inte alls är den önskvärda på utställning, så tycker ju jag att Erk klär rätt så bra i den oxå ! DS

   

   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards