Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2009

Hoppas att du sovit riktigt gott i natt !!!

Av Lizzie - 15 augusti 2009 09:07



                         


Sover du gott och djupt om natten, och dessutom ser till att varva ner ordentligt med jämna mellanrum, kan du även stressa rejält emellanåt !!


Ungefär så uttryckte sig medicine doktorn Dan Hasson ( som bl a doktorerat på just stresshantering ) när han vid ett tillfälle var gäst hos " Carin 21.30 " på  TV, och vad jag särskilt minns från det TV - programmet var att Dan H oxå pratade om att man skulle stretcha sin stressmuskel ... ;)))))


Av nån underlig anledning kom jag att tänka på just det sistnämnda häromdan när matte och jag tillsammans med Sanna och Sniffa ( som oxå ska starta i morgon ) skulle genrepa inför helgens eventuella start bland rutor och ränder !!!


Ja, självklart var det mattes stressmuskel jag tänkte på, eftersom jag är väldigt mån om att matten ska vara väl förberedd så att hon kan utföra sin syssla väl ( att coacha mej på tävlingen alltså .. ) för om inte hon har fokus på vad vi ska göra, så kan ju så klart inte jag heller ha det !


Nåväl, jag började att värma upp mattes stressmuskel redan i fria följet, för jag kände mej väldigt fri där * harkl * ( matte påstod att om inte Sanna sagt att vi skulle vinkla vänster eller höger, så hade jag nog fortsatt väldigt mycket framåt typ framåtsändande, om man säger sååå ... äh, vad då position .. ) men jag hade visst en himla härlig attityd, och det är väl ändå den som räknas eller .. !?!?


Vid stegförflyttningarna bjöd jag matte på första lilla stresstretchen genom att istället för att ta tre steg bakåt göra ett jämfota hopp rätt upp i huvudhöjd på matte .. åsså låtsades jag som om jag hört nåt om trestegopp, ( äh, trestegshopp rakt upp menar jag ) och höra fel kan väl vem som helst göra, eller ...   !?!?


Nästa träningstillfälle kom vid rutan, där jag satsade järnet på inkallningen och mer eller mindre skuttade in i rätt position vid hennes sida !!! Jihaaaa !


Ni fattar va * fniss * !! Bättre förekomma än förekommas heter det ju, så jag  skyndade mej att sätta fart INNAN hon hann kalla in ..  och vid det laget hade nog matte börjat få lite just kalla fötter, så genom resten av programmet ägnade jag mej åt mer stillsamma " stressövningar " !!!


Gissa om jag var himla nöjd med att både se till att genrepet gick " käpprätt " och att matten sen skulle hinna ägna  resten av dagarna i veckan till att låta stressmuskeln vila till i morgon, för planen är väl ( tror jag iaf .. ) fortfarande att vi ska infinna oss på planen sju mil österut  .. ;))) Självklart med det förbehållet att vi tillhör Orsa kompani .. * fniss * som i vanlig ordning inte lovar något bestämt !!



Ha en riktigt skön och självklart (H)underbar helg !!!


// Lizzie



           


PS Herr Eros har varit hos farbror doktorn, och nu funkar han igen ! Yes ! DS


 
 
Helena

Helena

15 augusti 2009 09:53

Så det är det Vilja gör...hon stretchar alltså min stressmuskel..att jag inte tänkte på det :) Vill inte banga för det ska bli så kul att träffa de andra. Får ta det som en träningstävling :) Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

15 augusti 2009 12:19

Lizzie, har precis lärt mig att streching ska man göra en dag EFTER träning (tävling). Jag tror att matte kan behöva lite yoga, andning och avslappande övningar, och kanske en avkopplande massage :-)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Brollan

Brollan

15 augusti 2009 12:54

Så länge det finns liv finns det hopp!! Och liv finns det ju i dig... ;-))
Stort lycka till i morgon
Kram Brollan

http://drevteamets.se

 
Ingen bild

Tjejerna

15 augusti 2009 21:07

Hej! Vi är in och säger stor lycka till!imorn och att vi håller våra tummar och tassar för er. Det är härligt att läsa att Lizzie verka verkligen kommit tillbaka nu med odåga takterna igen.
Kram Tjejerna med matte :-))

 
Marie L

Marie L

15 augusti 2009 22:07


Håll fanan högt imorgon vi håller tummar och tassar !
Kram

http://www.123minsida.se/Minos

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

16 augusti 2009 09:10

Viktigast är som sagt "en härlig attityd" med skutt och spring! Dom där människorna är bara så himla petiga NÄR man ska skutta och springa.

Vi håller tassar, klor och tummar att du och din matte kommer överens om när det ska skuttas och springas i 190! Speciellt idag då det är tävling, som människorna kallar det för.

Fartiga svansviftningar med attityd! :)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

16 augusti 2009 21:18

attans..hmm, vad tokigt när det dyker upp saker sådär bara..presiis som här;)haha..du hann kommentera innan jag skrivit en 10 dal av inlägget..presiis som vanligt möta vi i cyberspace:)jepp..bryt ihop o kom igen..tycker vi börjar lära oss det nu;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

16 augusti 2009 21:29

Ja ja vad är väl en bal...

Jag är i alla fall nöjd med Wilmas attityd. Det blåste jättemycket idag så nu känner mig helt urblåst (mer än vanligt alltså ;-)

kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

17 augusti 2009 08:01

Ja visst är det spännande med våra sm fyrbeningar som kan hitta på vad tok som helst på tävling :) Vilja tjuvade ju också apporten och eftersom jag hahår i hela ansiktet (blåste nästan storm) upptäckte jag inte det förrän hon var framme vid apportbocken :) Ibland blir det fort och fel men det är ju bara att bryta iop och komma igen...när Lizzie är på G så är hon oslagbar men även solen har ju som bekant fläckar ) Vore så kul att träffas eftersom Vilja och Lizzie verkar lite lika på nåt sätt, hihi. Hoppas vi kan få till nån tävling framöver. Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mirre

17 augusti 2009 20:32

Men hjälp vad duuuuktiga ni är, ojojoj,, vad tjusigt det är då du stegar åt sidan och hon zicsakar mellan dina ben, ursnyggt..

Kram

 
Ingen bild

Mirre

20 augusti 2009 12:05

hejsan, hur är det med er i det finfina vädret? Allt bra??

har ni fortfarande stomatolleeendet efter era bragdinsatser :) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards