Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 12 juni 2009

Tänk vad tiden går ...

Av Lizzie - 12 juni 2009 16:41


och på tisdag fyller jag och alla mina syskon hela FEM år .. Oooops !!!


Fast min matte påstår iofs att jag beter mej ungefär som om det är fem månader jag ska fylla  ... ;))) men det är antagligen bara för att jag har såååå mycket bus att ta igen, och det tänker jag så klart göra  med besked nu ... ;)   Både ta i och ta igen !! Beware of the dog ! She might bite you .. Grrrr !!


Har nämligen kommit på att det t ex är jätteskoj att bita / nagga matte i fötterna, och när hon minst anar det så är jag snabb som en vessla och drar av henne sockarna oxå, så nu har matte insett att det är lika bra att återgå till att bli barfotabarn i sanden ... ;)))


Jaaaa, det kan väl hända att det är jag som drar in lite sand ibland; men bara liiiite åsså en del  gran - och grenrester förstås när Nessie och jag tränat kondition i Lunsen .. *s* !


          


Joo, om ni tycker att jag ser lite rufsig ut i frisyren .. så är det igenting mot hur hur Pulin Truls ( som jag tränade tillsammans med i dag ) ser ut, för han ser mera ut som om han typ sovit i en torktumlare ... eftersom " fällen " lixom har tovat ihop sig på honom, så hela han består mest av rastaflätor tycker ju jag då ... men han är helsöööt !!!


Hur träningen gick ?? Ja, tackar som frågar, men idag fick jag iaf OK på både rutskick och apporteringsdirigering, men ställandet vid kon ställde lite till det i dag, för där var jag i stället lite slarvig tyckte matte .. fast jag bättrade mej när jag insåg att jag pga av slarvet missat en köttbulle .. :-(( !


Nu var jag inte lika vild och galen som sist jag tränade på en " bortaplan " men om det berodde på att regnet hängde i luften och det var väldans kvalmigt, eller om jag helt enkelt tyckte att jag kunde bjuda på en snygg fjärr som avslutning .. det tänker jag INTE upplysa matte om  ... men nu var det faktiskt alla tassar fastlimmade och fällknivsmodellen som gällde !!


Hoppas att Ni får en (h)underbar helg !!!


// Lizzie      


PS Tydligen är det meningen att jag ska ut och svänga mina lurviga bland rutor och koner om två veckor igen ... ;))) och den här gången ska jag få sällskap av fem BC, en Kelpie och en Cocker i gruppmomenten !!!


Så nu är det bara att hoppas på att vi hinner lägga ihop det i Kydingeholm för sjuttioelfte gången " raserade " tusenbitarspusslet .. men ramen ska vi väl iaf kunna fixa till dess ! DS

 
 
Jessica

Jessica

12 juni 2009 17:08

Härligt att Lizzie är på G med besked!:)
Fem år är ju ingen ålder, då är man ju knappt vuxen eller hur;)
Tycker vi får ha lite filmbevis hur det ser ut när sockarna åker av...haha. Spexa nöjer sig iaf med att rycka vantar så halva året går man säker *s*
Trevlig helg!
Kram:)

http://www.yrlabus.se

 
Helena & Vilja & Tina

Helena & Vilja & Tina

12 juni 2009 17:53

Oj då får vi inte glömma att gå in och gratta på 5-årsdagen.....för säkerhetsskull kan vi köra ett litet grattis i förskott redan idag!! Härligt med fastlimmade tassar och fällkniven.....me like! Kram

Ps Jodå håret blev rätt ok! Ds

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
brollan

brollan

12 juni 2009 18:26

VAAA!!!???? Är vi så gamla?? Näädå, men är ju inte äldre än man gör sig vetja och du verkar ju vara ungdomen själv numera ;-)
Kram Brollan

http://gizmo.cybersite.se

 
Lena,Atlaz, Ginger

Lena,Atlaz, Ginger

13 juni 2009 12:03

5 år är ingen ålder på en pärla som Lizzie :)
Vi smyger in och önskar er en underbar helg, och så ska vi snart knyta tummarna för er tävling om två veckor! Sååå spännande det ska bli :)
Thi hi.. håller med ovan, en liten filmsekvens ang de "stulna" sockorna skulle sitta fin-fint som ett liten helg film ;)
STORA kramen till er från tränings-latmaskarna i E-tuna

http://www.gladiatorkillarna.se

 
Ingen bild

Nessie

13 juni 2009 12:49

5 år går lixom fort, alltförfort...men på tisdag blir det KALAS och presenter hoppas jag.. jag önskar mej en köttbulle eller två...
puzz Nessie

 
Marie L

Marie L

13 juni 2009 17:43

Ha en skön och förhoppningsvis lite torrare helg!

http://www.123minsida.se/Minos

 
Vicke

Vicke

14 juni 2009 09:42

Jag tittar in för att önska dig en Glad Midsommar och en trevlig sommar.

http://blogg.aftonbladet.se/8783vickesblogg

 
Helena & Vilja & Tina

Helena & Vilja & Tina

14 juni 2009 09:58

Nej jag har inte Nina och Kenth svartbergs sikte mot tian men har läst lite om denna metod på nätet.....skall försöka kombinera flera olika metoder men eftersom jag började med att träna inomhus pga vädret så testade jag den metoden först men hon kopplade inte riktigt på näsan inne och sen när vi körde med kottarna ute var det så klockrent att hon använde näsan så jag skall nog köra pinnarna i högt gräs ute först så hon fattar att hon skall nosa sig fram till rätt pinne och sen kan vi köra lite inomhusövningar paralellt. Kram

Ps Inte illa med en 10:a i elit på det momentet Ds

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Storolillnosarna med sin matte

Storolillnosarna med sin matte

14 juni 2009 10:59

Märkte nyss att jag tydligen bara TÄNKTE skriva här - verkar som att bara tänka inte räcker hela vägen fram... Hm.. *s*

Jo, först: Självklart ska en stötande fågeljycke stöta upp dumma mobbande Bjökrtrastar! Sicken rackare! Så elaka björktrastar har vi inte hos oss. ;)

Tävling om två veckor! Kul!!! Bra tid att finslipa alla fällknivar, pinnar, koner o sånt.
Bara det kunde sluta REGNA! Varifrån kommer allt vatten??? Borde det inte ta slut snart?

Svansviftningar i massor

PS. Både Gromit o Spirou tycker du är så så så jätte-söt på bilden! De är nog lite kära.. DS

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

Storolillnosarna igen

14 juni 2009 11:01

Nämen!! Nu har det börjat regna HÄR också!!!! *s*

SLUTA REGNA!!!

 
Ingen bild

Kusin Vitamin

15 juni 2009 20:54

Kors vad tiden går, men på dig har den iaf inte satt några som helst synliga spår ;)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards