Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

I ur och skur ...

Av Lizzie - 7 maj 2009 07:40


kan man verkligen säga att vi oxå tränat senaste veckan, och i går tom haglade det runt öronen,  till skillnad mot förra gången vi försökte ruta in tillvaron i Gamlis, för då trodde nog matte att kriget brutit loss på fullt allvar,  när inte bara Drakar utan även JAS gjorde " störtdykningar " väldigt nära oss .. :-( !!  ( = Läs rakt över .. )


Det hade visst stått i tidningen att man skulle träna för nån uppvisning ..   !

Himla tur att det då inte blev tredje gången gillt för JAS att få närkontakt med marken, för där var ju vi ...   , men vi kan iaf lugnt påstå att vi tränat under de mest skiftande förhållanden .. ;-))




Träna passivitet fick jag ju som jag tidigare nämnt även göra när vi besökte Farbror Blå i Sigtuna, men vad jag inte tänkte på då, var att färgen blå  tydligen smittat av sig på pippisarna, så om det är nån som är duktig på vad just de blåhuvade änderna heter, så vore jag tacksam att få veta det !!!


La ju förresten in lite bildtext för att förklara hur jag försökte lösa den något prekära situationen i form av se men inte röra ... för som synes är dom väldigt nära pippisarna  ...  Tänk vilken bra motion det hade blivit för både mej och pippisarna om jag hade lyckats övertala matte om att jag borde ha fått bli lite mera lössläppt .. * fniss * !


Nu ska jag se till att packa ryggan, för det är strax dax för ytterligare ett

" konditionspass " i Lunsenskogen ( innan matte begraver sig i sina " älskade " pappershögar igen .. ) och den här gången ska vi tydligen både tränas i vatten och på land  ...  :-) !!! 





Hej hopp !


// Lizzie



PS Vi har börjat att " testa av " moment för moment till lydnaden nu, och även om vi inte tänker baklängeskedja " hela klabbet " så har jag iaf i baklängesordningen fått stämpel OK på fjärren, vittringen och dir.apporteringen ;))) och de övriga momenten delar vi fortfarande upp i mindre tuggor ..  DS

 
 
Ingen bild

Nessie

7 maj 2009 08:45

Både vatten och land! Yippeee, det låter som mycket gotta! Kanske tom muffins!! Ses, Nessie

 
Ingen bild

Tjejerna

7 maj 2009 10:45

Hejsan! Vad kul ni ska ha det,att få bada i sjön det vill vi också göra men matte tycker helt annat än vi just nu verkar det som.Och kul att ni har börjat sniffat på lydnaden igen och duktig du är som kan sitta och kolla in pippifåglarna utan att vilja röra dom.
Ha en härlig!!! dag i skog och i vatten. kram från Emmy ,Siri och Ina

PS Matte hälsar att det är när nu att jag (Ina) får byta namn igen , kan inte förstå vad hon menar med det kram från matte också DS

 
Ingela

Ingela

7 maj 2009 11:16

Kul att du har fått ok på flera moment! Hoppas att alt sitter snart och att du börjar känna dig i tävlingsform:)

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Kristin

Kristin

7 maj 2009 12:08

Ha ha, ja jag kan tänka mig att hon ändå var bra sugen på att motionera pippisarna lite :)
Ozzy hade nog aldrig suttit stilla där... Kanske Spira men inte Ozzy :)

Skönt att ni kommit igång med träningen igen. Måste kännas härligt :)

Kram kram

http://www.warnbring.se

 
Brollan

Brollan

7 maj 2009 13:17

Oj träna när det haglar!1 Du har det tufft du ;-) Nää skojar barar :-)
Hörde att ni hade skött er bra i vattnet och på land. Det är roligt att höra för en "konvalicent brolla"
Matte har kollat fågelboken. Inte en enda and med den färgen.
?? Är du säker på att det är en vildand!!?? Ska fråga husse när han kommer hem, han är bättre en matte på fåglar.
kram Brollan (resten av gänget hälsar)

http://gizmo.cybersite.se

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

7 maj 2009 14:14

Jag har inte heller nån aning om vad de blåhuvade heter.....men har en svag aning om att jag sett nån sån nån gång :-)

Tänkte inte på det att de skulle kunna komma på att apportera 3 meters pinnen men det är såklart en typisk Viljagrej så det kanske inte är så bra metod på dessa apportörer.

För två somrar sen när vi tränade just passivitet vid vatten var det en and som tyckte att Frolic var nåt av det godaste hon ätit. Vilja satt snällt bredvid mig när anden kom närmre och närmre och åt upp hennes frolic som jag kastade på marken. Anden kom så nära att Vilja hade kunnat nudda den och då var det förstås varannan Frolic till Vilja och varannan till anden. Ibland har man tur och får naturlig hjälp med störning :-) Detta var ett träningspass som jag minns kan jag säga :-) Kramen

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Brollan igen

Brollan igen

7 maj 2009 21:04

Husse säger att det är gräsänder. Dom kallas också drakar på våren för dom är så färggranna. Dom kan tydligen skifta så i ljuset på våren. Han kan ju ha rätt min kära husse :-))
Kram igen

http://gizmo.cybersite.se

 
Jessica

Jessica

7 maj 2009 21:52

Man ska ju träna i ur och skur...för när man minst anar det står man på tävling i skur *s* Här var vi ute och tränade kryp när det ösregnade häromdan. Nu är ju inte Spexa en sån som bangar för att magen blir blöt men man vet ju inte innan man prövat *s*

Visst är det väl gräsand?

Kramisar:)

http://www.yrlabus.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

7 maj 2009 22:37

Vad bra att ni har kommit igång på allvar med träning. Jag tror inte heller man kan baklängeskedja hela programmet. Tror inte de behövs heller.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie L

8 maj 2009 00:32

Kanke någon promenad kan passa framöver?
Kram

 
Basse

Basse

8 maj 2009 10:20

Tja ba´! Vilken påfrestning det måste varit att sitta där och titta åt ett annat håll! Impad är bara förnamnet!! Hade gärna själv satt fart på pippisarna ;)
Kul att ni kommit igång igen, och hoppas ni får en skojig träningsrik helg :)
Nosgnugg, och kraaam från matten (som är på jobbet nu, men vet att hon hälsa ;) )

http://www.rottisweb.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

8 maj 2009 16:54

Kul att du har fått ok på flera moment!nää det är nog inte så bra att baklängeskedja hela momentet..ibland blir det ju fellja, det vet ju ni...vi har också råkat ut för en väldigt virrig tävling..också i 3an..där det vart fel ordning på momentet!!!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

8 maj 2009 20:32

Valdemar ser sig som traktens häradsbetäckare så det kan nog bli både Flaxare och Nova Tollaxare om han får bestämma. Men han måste ju vara rädd om ryggen så vi besparar honom det jobbet :-)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

8 maj 2009 21:00

Visst är detså gällande byxorna!
Här regnar det också och är ett ruskigt väder ; (

Ha en skön kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

9 maj 2009 08:15

Vi är vaccinerade mot fler, två stora hundar räcker verkligen men visst är valpar bara så underbara. Hoppas allt är väl med er, ha en bra helg.

http://www.hoffearras.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards