Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Om Valborg ...

Av Lizzie - 29 april 2010 07:45

i Uppsala ska firas traditionsenligt, så bör den inledas med Champagne-frukost i Slottsbacken    för att sedan fortsätta med  forsränning nedför Fyrisån från Eddaspången till Islandsfallet med stilbedömning vid Kvarnfallet      vilket för rätt många antagligen innebär en och annan kallsup ...    !!!


För den som inte haft nån chans att närmare studera landskapsfisken ( = aspen ) som tom har en egen trappa i ån ..   så kanske fortsättningen med  obligatorisk sillunch    kan vara ytterligare ett tillfälle att berika  de ev bristfälliga fisk(e)kunskaperna ...   !!!


Sen kan ni ju bara tänka er hur snurrigt det hinner bli innan det är dax för mösspåtagning med påföljande "språngmarsch" nerför Carolinabacken  vid "tretiden" på eftermiddan  och jag som är trött i mössan redan efter gårdagens "övningar"  tillsammans med Trolla under ledning av "dirigenten" Niina Svartberg ..   !!



Nu är ju jag, som ni nog redan fattat, mera lagd åt fågel- än fiskehållet om man säger sååå ....   vilket för mej är samma som att jag lika gärna drar till skogs över Valborg, där  skogen är rätt "grön" även om man nog inte kan sjunga just  vintern ra ...   däruppe bland klitterna ..  *harkl* !!


Antagligen är det snarare så att jag skulle tänka mej att kungen av snö fortfarande har nåt slags restlager av den vita varan  uppe bland de gröna klitterna ..   !!


Vilket är samma som att jag därmed inte är heeeeelt säker på att nedanstående bild ( som togs just första maj i Grönklitt  för nåt år sen ) kommer att vara med sanningen överensstämmande nu på lördag när vi återigen byter månad ...   !!




  


Med tanke på bristfälliga kommunikationsmöjligheter bland björnarna passar jag på att redan nu önska Er Alla en riktigt TREVLIG VALBORG    !!


// Hälsar Lizzie med flock !    

 
 
Ingen bild

Nessie

29 april 2010 09:29

Sötare majblomma får man leta efter!!PUzz från sysster (som kanske är liiite sötare)

 
Karin & co

Karin & co

29 april 2010 21:44

Hoppas ni får en underbart solig Valborg!

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Jessica, Gnista & Sota

Jessica, Gnista & Sota

29 april 2010 22:15

Stort tack för grattishälsningen i min blogg :). Önskar er en riktigt trevlig valborg!!!

http://www.skeppartorps.se

 
Ingen bild

Marie o Xit

29 april 2010 23:45

Ha en underbar Valborg där uppe i Grönklitt =)

Förstår ni hade en trevlig dag hos Nina och som vi inom en snar framtid hoppas få en rapport ifrån

Stor Kram från oss ♥

 
Jessica

Jessica

30 april 2010 10:10

Ha en härlig Valborg!

Kram!

http://www.yrlabus.se

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

30 april 2010 11:12

Trevlig Valborg!!

Även vi väntar på en Nina Svartberg-rapportering. Så... KOM TILLBAKA SNART!!! :)))

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

Brollan

30 april 2010 12:51

Hoppas att ni får en härlig helg bland kullarna :-)
Kram

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

30 april 2010 15:38

Ja inte lockar vädret ute nu till att sätta sig ute med champange eller annat. Här regnar det men man får tro på bättre i morgon. Ha en bra helg

http://www.hoffearras.se

 
Siddan&Challe

Siddan&Challe

30 april 2010 20:25

Hoppas ni får en skön Valborg och 1 maj. Själv tänder vi brasan i kaminen och njuter i stugvärmen. Ute är det regn men det grönskar så det knakar. Snart brister Magnolian ut i full blomning. Härligt! Kram och hade gott

http://www.pomberlys.se

 
Lena med hundgäng

Lena med hundgäng

1 maj 2010 22:30

Hoppas ni har haft en underbar Valborg .. trots möjligen lite vitt i annat format än "majblommor" :)
Kram och nospussar Lena, Atlaz och Ginger

http://www.gladiatorkillarna.se

 
Lotta

Lotta

3 maj 2010 21:32

Hoppas ni hade en härlig Valborg!
Vad kul med kurs, de är duktiga de där Svartbergarna :) Vad gjorde ni för skoj?!

KRAAAAAM
Ps. Tack för värmande ord i all bedrövelse.Ds

http://www.minflock.com

 
Mirre

Mirre

5 maj 2010 20:18

Vilen snygg majblomma du hittat. Ni fick snö va eller hur var det? HAde ni en trevlig valborg tycker jag mig höra =D

Kram

http://myflowergirl.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards