Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 4 maj 2009

I en rasande fart ....

Av Lizzie - 4 maj 2009 09:45


lixom bara försvann den gångna helgen ;)) för attans vad mycket det var som skulle hinnas med på de fyra helgdagarna när det gällde både kartongen ( Splash, båten alltså ) återhämtandet av kondition tillsammans med syrran Nessie medelst  träning av bl a " fuskrapport " , hinna med vattenapportering å som om inte det räckte så skulle det vara gårdsstädning av PerBotvid ( Pelle är våran Brf - förening och han firar mej med en fest varje år på min födelsedag !! Det ni ) å däremellan skulle vi börja  " ruta in min tillvaro " igen ... ;)))  Oj, glömde visst att andas där .. *s* ! Pust !!!


Vi började demonstrationen på första maj med att först köra kondition i Lunsen, för nu när jag går på piller så måste jag ju återställa ordningen syrrorna emellan, och jag kan ju oss emellan säga att Nessie kommer att få det svettigt igen om hon inte vill hamna på den berömda efterkälken .. :-)




Därefter satte vi raskt kurs mot Östhammar och kartongen, som nu äntligen skulle få av sig sitt vintertäcke, och jag hoppas verkligen att vi INTE behöver ställa om den här frågan i år igen : Hur mås det ???????


För att mer korkad bobyggarplats än på min näbb, eller ja, eftersom näbben tillhär båten, och båten är min, så måste väl även näbben vara min, eller !?

( Det heter peke, men de flesta kallar faktiskt  " påstigningsbrädan " för just näbb ! Mattes anm ! )




Jag har ju fullt sjå med att ta mej av båten ändå, så om måsen tycker att det mås så bra att det blir till att häcka länge på kartongnäbben, då vete sjutton hur jag ska kunna fixa att vara Hoppilandkalle ... :-((( !!!



Sen måste jag dessvärre erkänna att nån av oss syrror, inte är helt pålästa vad gäller trafikregler vid möte hundar emellan, men jag är stupsäker på att det gäller precis samma regler för oss, som för andra trafikanter, så när vi hade kommit i otakt .. ( pga Nessie måste molekylsöka hos min matte på B-stationen, så att inget godis hade spillts .. )  möttes vi i full fart mitt på sträckan ( jag hade då både hunnit upp till hennes matte och vänt tillbaka till min matte ... ) och jag håller stenhårt på min högerregel, medan Nessie fortfarande tror att hon är kvar i rasens ursprungsland !!!


Vad som hände !?!? Ja, enligt min matte ( som tom tävlat fram Brukschampions i just grenen rapport )  så är det första gången hon blivit vittne till en frontalkrock på en sträcka .. :-( !! Hur var det nu igen ?? Shit happens, eller nåt !!!



Jaja, jag slapp iaf vara med på städdagen i går, och jag behövde inte ens hitta på en ursäkt för det, för matte tyckte antagligen att jag skulle ha en vilodag efter helgens alla bravader !!!! Bra va !!!


Fast jag hade förstås kunnat hjälpa till med att luckra upp jorden i rabatterna, för sånt är jag stjärna på .. *s* !! Att jag inte tänkte på det då .. :-)))



Har´e gott !!


// Lizzie

 
 
Brollan

Brollan

4 maj 2009 10:15

OJDÅ!! Verkar gå vilt till i Uppsalatrakterna :-)) TUR att jag har en bit dit så inte jag också hade blivit "påkörd" ;-) Vad du har stressat i helgen då. Himlans bra att du slapp städa i alla fall :-))
Själv har jag mest relaxat på gräsmattan med en stutsande stövare omkring mig ;-)
Kram brollan med resten

http://gizmo.cybersite.se

 
Tjejerna

Tjejerna

4 maj 2009 10:32

Halloj! Ser att ni har haft det fullt upp
Hela helgen!Skönt att läsa att Lizzie är på bena igen och som förstår så är det skapligt med matte också.
Sköt om er! och kom ihåg att andas ibland.
Kram Tjejerna och matte

http://www.springerspaniel.se

 
Sydney med flock

Sydney med flock

4 maj 2009 10:54

Härlig helg ni verkar ha haft. Instämmer helt med föregående, skönt att Odågan är på g.. igen. Själv har jag haft en skön helg, men blev dragen pga av för högt hull. Skulle ha sprungit vänstervarv, men matte lämnade mig hemma och åkte själv till Springer Östgötas open show. Där fick hon rycka in som handler och hamnade till sin stora förvåning på plats 1 i bästa tikklass. Tack och lov så tog Helene igen sin vinnare, matte blev kär i den lilla och hade gärna kidnappat henne.
Vi har vägarna förbi 11 juni, är kaffet varmt då? Eller förresten jag nöjer mig med ett race.
Nozpuzzar och kram

http://www.pomberlys.se

 
LOTTA

LOTTA

4 maj 2009 11:57

å man blir så glad att läsa här...hörs ju att du håller på att bli dig själv igen Lizzie:)Jag gör bilderna i fotoshop...vad gör du dina i??De e ju också skuggade...!!Vad var det du undrade över?...jag trycker bara på de färdiga ramarsa på sidan till höger på fotochop..så blir det ram:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nessie

4 maj 2009 13:24

VAdå högerregel????? I skogen!! Den regel som ALLTID gäller är att ALLTID väja för sorasyster.PUNKT Puzz iaf Nessie

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

4 maj 2009 14:18

Hon den där Nessie är väl en sån som står till vänster i rulltrappan också!!! ...Fast det är klart vi hundar ska ju inte åka rulltrappa, dåligt exempel. Hade jag varit du så hade jag drejat bi, gjort en kovändning och kölhalat det lilla monstret.

Eftersom den fådda har stått i ett vedskjul ett antal år så behövs det lite piff. Lite förvånad faktiskt att vi inte hade ett fågelbo i den. Men våra pippjoglar har byggt bo (för vilket år i rad vet jag inte) precis utanför vår verkstad i en ficka som blivit på presenningen som ligger för att täcka ett otätt tak...pust! Hur långa meningar får man skriva? Jag slutar nu innan jag blir utslängd från bloggen. Kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Ozzy boll

Ozzy boll

4 maj 2009 15:20

Oj oj här är det full rulle som vanligt märker jag. Knasig fågel det där som håller på. Vill du att jag ska skicka Spira på den? Hon är en jäkel på att ta fåglar... och sen får jag bära dem :) Teamwork or what???

Krocka på rapportsträckan... det är väl inget svårt... för vem tittar framåt när man springer när man ska hinna titta på allt runt om sidorna?????+

http://www.warnbring.se

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

4 maj 2009 17:34

Det var mig en knäppgök till fågel, som bygger bo på din näbb! Som sagt, det måste vara svårt nog för dig att ta dig i och ur den där farkosten som flyter på dricksvattnet. ;)

När det gäller väjningsplikten, så anser Wilbur att Nessie har rätt - Man väjer ALLTID för sin storasyster.

Keaton och Gromit dom vet inte vad vare sig vad krocka eller väja är för nåt!

Spirou däremot tycker att du har rätt - höger-regeln gäller - även i skogen och fast man är en ESS.

Svansviftningar både till höger och vänster och lite uppåt också, faktiskt

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Helena

Helena

5 maj 2009 06:43

Ajdå....frontalkrock e inge kul! Fråga Vilja som frontalkrockade med ett j-vla träd som vägrade flytta på sig.....blev lite yr i mössan....Vilja alltså, inte trädet :-)


Härligt att båten är i spat nu då förstår jag?!!

Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ESSingarna

5 maj 2009 09:56

Härligt att läsa att du är på G igen.
Men vi förstår inte att man kan neka en pippi hund att städa. ”Städa, städa varje fredag och så varje jul. Det tycker jag är kul.”

Kramizar från ESSingarna Almi och Erk

 
Lotta & Basse

Lotta & Basse

5 maj 2009 19:19

Vilken fullspäckad helg! Det var nog bra med en vilodag ;)
Så fint måsen byggt bo på "näbben". Men opraktiskt förstås...Nu får du lära syrran högerregeln, för det kan gå riktigt illa annars *s*
Ha en braig vecka! KRAAAAM!!

http://www.rottisweb.se

 
Figo

Figo

5 maj 2009 19:38

Tack! Skägglösa kan de också.. ;)
UJ! Vilka fullspäckade dagar med än det ena och än det andra! Mås? APPORT!

http://www.boldness.se

 
Ingela

Ingela

5 maj 2009 22:21

Så det kan gå när man har full fart!!! Skönta att du börjar bli piggare igen, Ha det bra, kramix!

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Lassie o Kakan

Lassie o Kakan

6 maj 2009 13:56

Du har också legat i ser jag. Men hur gick det med huvudet, fick du en bula eller?
Nosgnugg från Lassiegubben

http://collieflickan.blogspot.com

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

6 maj 2009 20:06

Bra tips, kan du skicka hit lite sol, för här är det mest mulet hela tiden :-)

Skämt å sido, bra tips, jag brukar försöka använda sol/skugga.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

6 maj 2009 20:45

Ja vad säger du Flaxvalpar eller ska vi prova brollan och få Engelsk flat springer retrievervalpar? Det är frågan? Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Siv/Zeffe & Zooto

Siv/Zeffe & Zooto

6 maj 2009 23:23

Ni har också haft fullt upp i helgen ser jag. Tänk att så fort det börjar våras så är det hur mycket som helst som ska hinnas med. Häftigt att Skoj fick första pris i eliten! Där ligger man efter må jag säga. Tack för grattis!
Ha det bäst
Kram

http://web.telia.com/~u46806322/index.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards