Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2009

ESS:et överst i leken ...

Av Lizzie - 19 oktober 2009 08:30


  


Ja så kan man väl sammanfatta gårdagens "övningar" på Skutskärs BK, som alltså resulterade i att jag med dagens enda ( hör och häpna ..Glad ) etta i elitlydnad fick palla mej upp överst på pallen !!!


Näe, vi hade inte mörkat att vi skulle starta, för så sent som i lördags eftermiddag var vi fortfarande helt på det klara med att vi just INTE skulle ställa upp .. Tyst men tusen tack till våra träningskompisar Marie & Alice för att ni lyckades få matte att " ändra uppfattning " !!!


Fast in i det sista stod matte ändå och velade om vi skulle " hoppa " sittet  eller inte, och enbart se även gårdagen som en ren träningstävling, men återigen TACK Marie för jag hade nämligen suttit som ett litet tänt ljus trots att min närmaste granne bekvämt la sig tillrätta bredvid mej .. Oskyldig !!!


Vi startade alltså med en tia på "sittningen " men fick en nia på platsliggening pga att matte tydligen gjort nåt DK, som hon inte ens är medveten om ..Oooops !


Jaja, peanuts med två poäng hit eller dit, för nu var det bara att vila sig i form och invänta vår "tur" eftersom vi skulle gå ut sist på planen av de sex startande, och under tiden som vi slökikade på ekipagen före oss, kunde vi snabbt konstatera att några " gratispoäng " utdelades minsann inte .. Glad utan här gällde det nog att jobba för brödfödan !!!


Vi började med 8,5 på ff (dk; håller ej frontriktningen vid sidoförflyttning ) fortsatte med att " ta steg " på dumrutan vilket gav en åtta, fixade inkallningen med 8,5 ( ngt sent stå och lägg ) och sen tror jag att matte tog ett djupt andetag med tanke på hur " genrepet " till rutan hade avlöpt .. *s* ! ( Se förra inlägget )


Men även en blind höna lär ju som bekant kunna hitta nåt korn, så jag slog till med en nia på rutan ( full fart rakt in i ruta, nitar på mitt "stå"  och slänger sig ner på kommando så gott som mitt i rutan ... Kyss mattes anm ! ) varpå matte blev sååå glad att jag hann tänka : Hoppsan, hoppas att det inte blir gult kort för glädjefnatt på matte  .. Förvånad !!!


De tre följande momenten innehåller ju samtliga apportering, och där fick jag nerdrag för tempoväxling " rakt över " med 7,5 på dir.apporten och hoppmetallapport,  åsså fick jag  8,5 på vittringsapporteringen, och därefter återstod bara fjärrdirigeringen ... Cool  och JA, vi fick återigen avsluta med " flaggan i topp " för då kom den vackra siffran TIO upp !


Tjohoooo vrålade matte och sen kutade jag av planen i full galopp för jag visste minsann vad som var nerpackat i min rygga ... Tungan uteTungan ute ! Mums, mums säger jag bara !!



Jo, höll på att glömma att första kommentaren vi möttes av när vi sprang av planen var en för oss okänd åskådare som sa så här : Ni vinner nog !!! Vad snyggt det var !! Gissa om både jag och matte blev jätteglada över den kommentaren .. Skrattande!? ( Ni får  bara gissa en gång *s* )


Fast att vi skulle vinna fanns ju lixom inte på kartan med tanke på övriga tävlande i klassen, och när vi lite senare fick höra att det bara blivit ett första pris, så var vi så klart helt säkra på att det iaf INTE var vi .. Obestämd , men det tyckte inte matte spelade nån roll alls, för hon var sååå glad att sittet satt .. och att vi alls kommit till start !!


Det var nog gränsfall att husse hade behövt hämta luktsalt när det till slut gick upp ett Liljeholmens för matte att det faktiskt var just VI som skulle ställa oss överst på pallen !!!!



TUSEN; TUSEN TACK till Alla Er ( Ingen nämnd och ingen glömd !!! ) som på ett eller annat sätt redan gett oss sååå mycket cred att de där glädjetårarna nog iaf trillade på kinden på matte .. Skäms för nu tänker vi fortsätta med att sväva omkring ovan där på de rosa molnen, som för första gången varit förbehållna oss !



Ett helt fång med symboliska rosor kommer här

från oss tillsammans med en hel hög med kramar !!!     

 

// Lizzie med matte !

 


PS Glömde ! Som kuriosa kan jag nämna att matte kikade igenom gamla resultat i går kväll , och på de senaste 10 åren ( sen orkade hon inte kolla mer, för då gick visst ögonen i kors .. ) är jag tydligen  den springer som uppnått högsta " siffran " i elit och det var det jag glömde att skriva, nämligen att vi fick ihop 278 poäng Glad !


Joo, åsså ville jag att matte skulle hjälpa mej att ta in en närbild på mej och rosefetten oxå .. *ler* !

Liiite fåfäng får man väl ändå vara, eller ... * fniss * !? DS








     


PSS eller nåt .. Tror tom att Marie och Alice ( som i dag alltså stod på tredje plats ) verkligen unnade oss att få komma upp och känna på hur mjukt och skönt det kan vara där bland de rosa molnen, för dom brukar ju vinna så ofta så att det mer är sas vardagsmat att sväva ovan där, för snacka om hög nivå på det ekipaget som toppat på över 300 poäng i år och ligger bland de tjugo främsta på kvallistan .. GladSkrattande !!

 
 
Ingen bild

Nessie

19 oktober 2009 12:36

Att du äntligen fått ordning på matte så du fick din välförtjänta ETTA!

GRATTIS och PUZZ från Nessie

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

19 oktober 2009 12:46

STORTBAMSEMEGAGRATTIS!!!!!!

Vilka tjejer! Och vilken kanonruta! Och vilka kanonpoäng!

kramizar

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tjejerna

19 oktober 2009 12:59

GRATTIS I MASSOR TILL ER! Vad duktiga ni är!
BAMSE KRAM! från oss i Västerås.

 
Pernilla

Pernilla

19 oktober 2009 13:01

GRATTIS!!!!
Ibland går det bättre när man inte har några förväntningar, precis som om hunden känner att man inte är lika spänd och nervös.
Sväva på där uppe bland era moln, det är ni värda!!
Kraaam

http://www.labradaren.se

 
Rusa med familj

Rusa med familj

19 oktober 2009 15:06

Jag vill också sväva på rosa moln.... Matte har berättat att det är en trevlig känsla och jag skulle nog vilja prova... Kan vi få åka med någon gång?? För matte säger att ni nog kommer att sväva iväg igen snart på ett rosa moln - försvinn bara inte för alltid!! Jag vill ju träna med syrran och hennes matte!!!!
Nospussar från Rusa och familjen
Återigen - megasuperduperjättegrattis!!!!! FAN, va´ bra ni är!!!!

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Ingen bild

Marie med flock

19 oktober 2009 16:20

Ni var kanon...Då är det bara att forsätta norrut på dom rosa molnen...Ni vet vart....Mega Grattis kram från oss

 
Lillmatte

Lillmatte

19 oktober 2009 16:42

STORT GRATTIS !!!!!!!!!!!

Kramis från Lillmatte/Webban

http://happieart.blogg.se

 
Lena,Atlaz,Ginger

Lena,Atlaz,Ginger

19 oktober 2009 17:15

STORT MEGA GRATTIS!!!!
Ni är så himla duktiga så man blir alldeles rörd :) . Ni två ser underbara ut där ni står högst upp på pallen, för att inte säga om närbilden :) SKIT FIN!!!!!!
Ligg ni och gottar er bland de mjuka rosa molnen, det är ni väl värda!! Grattis kramar och nospussar i mängder från de lata i E-tuna, Lena, Atlaz och Ginger

http://www.gladiatorkillarna.se

 
Helena

Helena

19 oktober 2009 17:59

Jisses vilka poäng de två pangbrudarna smällde till med!! Ni är ju bara för bra!! GRATTIS igen!!

Vilken härlig bild på en stolt Lizzie med rosetten i munnen (såå söta läppar) :-)

Kraaam

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Storolillnosarna m matte förstås

Storolillnosarna m matte förstås

19 oktober 2009 18:57

GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTISSSS!!!!! :)))))))))))

Matte snyftar så hon inte ser tangenterna. Pinsamt, säger vi tuffa ESS- o pudelpojkar.
Vilken super-härlig bild på dig med rosetten i mun!
Ni är ju bara BÄST, båda två!! Flyg nu omkring på de rosa molnen ordentligt, nu. Sväva på!!

Kvadrilljoner grattis-svansviftningar med ett nosgnugg från oss var.

PS. Ibland är det tur att man har folk omkring sig som ser till att man gör det man ska/bör göra. Dessa är guld värda. DS.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Jessica

Jessica

19 oktober 2009 19:06

Grattis igen, vilka fina poäng!

Ni gör alldeles rätt i att sväva på rosa moln ett tag nu, det har ni gjort er förtjänta av:)
Kraaaaaaaaam:)

http://www.yrlabus.se

 
Therese & Uffe

Therese & Uffe

19 oktober 2009 19:26

Grattis än en gång! Med tummen är det bättre men däremot har jag fått ont i halsen och feber!

Vilka fina poäng det blev! SM poäng skulle jag tro:) Domaren var också rättvis och hård och man inga gratispoäng så ni förtjänade verkligen förstapriset!

Såg att tävlingskalendern kommit ut för 2010!

Kram

http://www.freewebs.com/grindsjonsulv

 
Lena Olsson

Lena Olsson

19 oktober 2009 20:47

SUPERDUPERMEGAGRATTIS PÅ ER!!!!!!!!
Förstår att ni svävar på de rosa nu, skulle jag också gjort! Gläds verkligen med er! Snart så ska Elton och jag sätta igång igen på allvar, längtar att få tävla igen.
Många kramar Lena och Elton!

http://www.lenashundar.se

 
Veronica och hundarna

Veronica och hundarna

19 oktober 2009 21:24

Grattis till förstapriset i Elit och dess utom en första placering. Nu är det bara att fortsätta i samma stil......
Här hemma tragglas det fortfarande i ettan..

Veronica, Pepsi och Tussan

http://www.lostnfound.se

 
Brollan

Brollan

19 oktober 2009 21:32

Nu är matte nöjd när det är en "uppis" här med FINA BLDER och allt ;-)
GRATTIS till superbrudarna åter igen :-))
KRAM brollan (som ska skriva ut sitt "favvokort" på dig, det med roseffeten, och ha som idolbild över bian)

http://drevteamets.wordpress.com

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

19 oktober 2009 22:22

GRATTIS !!! NI ÄR SÅ BRAAAAAA!!!!!!


Många kramar från oss!!!

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Kattis

Kattis

19 oktober 2009 23:18

Näääääääää, WOW så fantastiskt duktiga ni är!!!!!!!!! :D GRATTIS!!! Och ja, sno på kvadratidén - ska bli kul att se resultatet!!! KRAM

http://www.tjornebrant.se/dagar

 
stin@

stin@

20 oktober 2009 00:03

BAMSEGRATTIS till det fina resultatet med kanonpoäng dessutom!! Sväääääva lääääänge!!!!

http://www.tansandtins.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

20 oktober 2009 08:27

JÖSSES AMALIA!!!GRATTIS!!{ vad jag ;nskar jag var d'r och kunde krama om er b[da!!!!STOOOORT GRATTIS!!>(
NU sitter championatet snart d'r..framf;r ditt namn p[ stamtavlan>(>(

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Eva "Briard"

Eva "Briard"

20 oktober 2009 08:50

SUPERGRATTIS Lizzie och matte!! Vad kul!! Håller tassarna för att SLCH snart är i hamn!! ET (PS Vi bara vallar & tränar agility f n, skitkul!!! Ska försöka ta upp lydnaden snart eftersom det är ett litet kennelläger i början av december...)

http://www.biralevi.se

 
Ingen bild

Stina Dimma Trolla

20 oktober 2009 14:05

JÄTTEGRATTIS från oss ;=))))

 
Annika o Diesel

Annika o Diesel

20 oktober 2009 14:41

Grattis!!!! Gud, va kul att ni knäppte BC:na på näsan. Dags o börja jaga SM-kval poäng??? Håller tummarna för ett LCH om två tävlingar till!

http://www.annikashundar.se

 
Speja och matte Karro

Speja och matte Karro

20 oktober 2009 14:50

STOOORT GRATTIS! WOW HELT FANTASTISKT, mitt mål ... ÅR 2011 ... är att få ETT 1:a pris ni har nu TVÅ. Ni är grymt duktiga!!!!
Stor kram och grattis önskar Karro & Speja

http://spejas.wordpress.com

 
Ingen bild

Marie o Xit

20 oktober 2009 15:37

Vi måste ju bara skriva här oxå........
SUUUUUPERSTORT GRATTIS TILL 1:A PRIS OCH PALLPLATS
Ni är så fantastiskt duktiga och vi är så väldigt avis på er.
KRAMAR I MÄNGDERS MÄNGDER FRÅN KUSIN XIT O MIG

 
Ingen bild

Siddan med flock

20 oktober 2009 16:54

Du är verkligen i ditt rätta ESSe med rosett i det rätta apportgreppet. Snyggt jobbat och kanonbra att matte övertalades till tävlingen.
Hade så mjukt och skönt på de rosa, här rullar en liten tår av beundran och stolthet för vår ras.
Kramiz

 
Helena

Helena

20 oktober 2009 21:11

Super duper GRATTIS till ER BÄGGE!! och husse med förståss som hjälpt till med träningen... Lycka till nu med den sista etappen!!! Kramar från oss i Tillberga

http://www.springwheats.se

 
Veronica och hundarna

Veronica och hundarna

20 oktober 2009 22:34

Visst har jag några rosa moln kvar här hemma, kan fortfarande komma på mig själv att små le, tex i bilen, folk måste tro att man är lite knäpp.... det är man ju oxå.
Jag har inte anmält till Rimbo, jag skulle ju bara vara med på Fågelbro för att se hur det gick till, för att försöka gå till pris nästa år.......
Ha det bra och njut av framgångarna

Veronica Pepsi och Tussan

http://www.lostnfound.se

 
Lassie

Lassie

21 oktober 2009 10:22

WOOOO HOOOOO ni är fantastiska! Superstort grattis till 1:A pris och överst på pallen. Här kommer som sig bör tusen extra våta nospussar från Lassie

http://collieflickan.blogspot.com

 
Ingen bild

Rose-Marie med ESSingarna

22 oktober 2009 09:03

Vi måste återigen säga GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS ni är helt fantastiska. Det är så att man blir tårögd när man tänker på den resa som ni har gjort, vilken prestation.
Hatten av till er alla.

PS.Erk låter hälsa att så fort hans matte har slutat härma halta Lotta så vill han bjuda ut Lizzie på ett rejs. Och från matte finns ett hårt paket till de tvåbenta i flocken. DS

 
Ingen bild

Sanna o ESS på Timberlake

22 oktober 2009 10:35

MÄNGDERS med GRATTIS från oss NI är helt FANTASTISKA TEAM LIZZIE & MATTE BIRGITTA!!!!

Inte utan att det kom en gläjdetår å era vägnar på vår mattes kinder också:-) Så himla kul och ni är så väl värda denna härliga seger!!!!

Vilken fantastisk hund du har i Lizzie, fira ordentligt o vi tycker att Lizzie är värd minst en stor tårta alldeles för sig själv:-)

Kramar o nospussar
från matte o busliga på knl Timberlake

 
Storolillnosmatten

Storolillnosmatten

22 oktober 2009 17:53

Jo, på vårt lilla KM så är det visst anmälan på plats, så jag har... Eh...? Hur många dar har jag på mig..? *kollar almanackan o räknar* ... 16 dagar att bestämma mig vilka jyckar som ställer upp. ;)

Det lilla praktiska "problemet" för arrangörerna är ju platsliggningen. Jag menar, så pass insatt är jag i lydnadsvärlden att jag misstänker att det inte är "lämpligt" att köra 3 hundar o 1 förare samtidigt. *s*
Eftersom jag inte tar det här på "blodigaste allvar", så kan jag vara "snäll" o hoppa en platsliggning (eller två).
Eftersom det inte är föranmälan har man ju ingen aaaning hur många som verkligen kommer (3st, alltså Gromit, Spirou o Wilbur, eller 20st).

Apropå det. Vad menar du med "komma o supporta"? Hjälp! *gulp* ;)))

Är ni anmälda till Lucia-cup, förresten? *nyfiken*

Glada o lydiga (eh?) svansviftningar

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

22 oktober 2009 20:44

Små lätta moln...svävar på en himmel som är... grå...

Svävar ni fortfarande en bit över marken eller har ni kunnat landa :-)

Här går det trööööögt.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Liz & Zanto

Liz & Zanto

23 oktober 2009 10:47

Super Grattis!!! till er, kommer inte ihåg om jag sa det till er, så jag säger det igen för det är ni värda. Vi Tackar för Grattiset, KUL att ni hittade till våran hemsida så jag fick chansen att kolla in eran :). Jag ni var värda vinsten och ett extra plus lär det ju vara för er med en hård bedömning att få stå där. Så jag förstår att ni svävar på rosa moln :). Vilken trevlig kompis Lizzie har ;). Ha en riktigt skön helg.
Liz, Zanto & Ajax ( som är släkt med fina Minos)

http://ajzan.cybersite.se/startsida.html

 
Terese & Gus

Terese & Gus

23 oktober 2009 17:07

VÄRLDENS STÖRSTA OCH VARMASTE GRATTIS!!!! till er!! Ni är så jäkla grymma!!! SUPERSNYGGT JOBBAT!!! Låååångt över gränsen - tjohoooo!!:D:D:D

Förstår att ni svävar som på moln - och med all rätt!!!

När blir nästa? Snart har du en championjon hemma - av rätta sorten!;D

Vi ska tävla i Botkyrka på söndag, inga förväntningar för lilla herr hårig tycks ha glömt bort vad en ruta är och apportdirigering sitter icke.... Men vi ska träna på att vara tysta iaf:) Sen blir det inga fler tävlingar på länge, länge!

Ha en fantastisk helg och njut av detta! kram från oss

http://brandwold.se

 
Mette o Tricksy

Mette o Tricksy

23 oktober 2009 23:24

Grattis i stora lass!
Så jättekul med första pris och överst på prispallen!
synd att du inte ska tävla i Bro - då kunde jag fått döma dig till ett första pris igen - det är bara att sätta betyg efter vad man ser :) och det ser ju lysande ut för er!
Lizzie passar med sin fina rosett, det ska bara stå SLCH på den med det är bara en liten tidaspekt ifrån
Kramisar från oss som också svävar på små rosa moln fast av en helt annan anledning men inte sämre för det...
/Pussar o kramar från Mette o Tricksy

http://hem.passagen.se/metteochtricksy

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

24 oktober 2009 15:50

OJ OJ har du äntligen lyckats dresera matte rätt. Skämt åtsido STORT GRATTIS från oss i Läjet, det var jättekul att läsa.

http://www.hoffearras.se

 
Malin med Sören

Malin med Sören

29 oktober 2009 21:00

Hittade denna blogg sida via våran uppfödare
Då stod det något om att ni hade fått ett 1:a pris i lydnadsklass Elit ...
Bra jobbat!:)
Ett stort grattis från oss
/ Malin med Sören

http://www.freewebs.com/timberlakejohnkeats

 
Siv/Zeffe & Zooto

Siv/Zeffe & Zooto

2 november 2009 13:51

GRATTIS i efterskott, det här hade jag missat, vilken härlig känsla det måste varit, tur att ni inte avanmälde er. Detsamma var det för oss i helgen, när jag hade bestämt att inte åka, men ändrade mig för jag fick en känsla.
Ha det bäst
Kram

http://web.telia.com/~u46806322/index.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards