Lizzieonline ..

Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Lizzie - 18 oktober 2009 08:15

för både kartongen och mej, för nu verkar det iaf som om sommaren är slut .. för den här gången Foten i munnen vilket är samma som att kartongen är inpackad och klar med vintertäcket på plats !!


 


Vi var faktiskt och " såg till " Splash i går, och då passade vi även på att träna på de där " geometriska fugurerna " ( som ingår i lydnaden ) på ÖBK, och nu går matte och funderar på hur jag i fortsättningen tänker hantera hennes rutiga avslutning .. Förvånad !


Saken var nämligen den att för att säkra att jag stannade på exakt rätt ställe i den däringa rutan, ( vilket tydligen är jättesvårt att se på så där 20 - 30 meters håll diagonalt .. ) så var nu alltså musmattan utlagd i rutan igen .. Glad och glad i hågen nästan stansade jag mattan  vid första skicket !


Gång två ( när husse skulle agera " kastare med liten Gappay " vilket ju ibland kan resultera i de mest oanade träffar .. *s* ) tjoade matte nåt i stil med bra efter att hon hojtat att jag skulle ställa mej på " plats " .. Kyss åsså väntade både hon och jag på att bollen skulle komma vinande, men husse han bara skakade på huvudet .. Rynkar på näsan !


Anledningen var att jag inte alls hamnat mitt i rutan ( som matte ju var säker på, eftersom musmattan låg kvar .. ) så hon fattade förstås ingenting, vilket ju inte helller jag gjorde, eftersom jag ju faktiskt stod MITT på musmatten ... Guld i mun !


Vad som hade inträffat var bara det att när jag gång ett landade med " studs " så hade matten kanat iväg utanför rutan .. * harkl * ( frost på backen .. ) så nu grunnar jag själv på om matte ändrat sig och vill att jag ska springa igenom rutan och stanna typ 1 meter bortom linjen .. Flört fast det ger ju förstås inga poäng om det skulle råka vara på tävling förstås ... Oooooops !!


Hej hopp !


// Lizzie


PS En enhällig jury ( jag själv alltså .. ) har utsett Labradåren Lukas och min kusin Vitamin alias Xit till vinnare Pinnkampen och tuggisar kommer per post  Tungan ute !

Äsch, nu hinner jag visst inte skriva mer just nu, för husse ropar att vi ska ut på morgon prommis Glad och det kan man ju inte missa, så jag återkommer lite senare i dag !

Fast jag hinner iaf lägga ut en till stilstudie på egen " pinnkamp " ! DS


  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards