Lizzieonline ..

Alla inlägg den 2 april 2012

Av Lizzie - 2 april 2012 19:00

kan man kanske säga att jag varit i dubbel bemärkelse ...   eftersom  jag dels varken haft något att berätta om, ( för det känns lite som om dagarna lixom bara försvunnit efter att vi blev bortlottade till lydnadstävlingen i Gävle ...   trots att vi med FACIT i hand nog ska vara tacksamma för det ... med tanke på underlaget / blötan i markerna .. )  men även för att det av olika skäl varit svårt att just hitta några nya mål att sätta upp ..   !


Vi har ju velat hit och dit och fram och tillbaka, och så klart skylller jag på matte, som återigen ska iväg på  nån slags provtagning .. och jag fattar som vanligt nada, men det har på många vis varit en tuff vinter ..


Jag har ju under årens lopp betat av rätt många av de mer eller mindre realistiska och / eller orealistiska mål vi satt upp enligt modell det omöjliga tar bara lite längre tid ...   men nu har vi uppenbarligen " kört fast " när det gäller att hitta nya utmaningar som iaf ska vara något sånär förverklingsbara ..   !

 

Jag har iaf fått börja " simma lugnt " igen hos Maria på Uppsala Hundsim och i dag lyckades jag nästan med att hoppa tillbaka i plurret när det var dax att kliva upp ...     för så är det bara när det gäller mej och "belöningar" att det finns absolut ingenting som trumfar vatten !!

 Men näe, bilden ljuger för jag hade inte sällskap av syrrorna i plurret ..


Tror nog att den enda gången som matte kan köra med sin klicker utan att jag kräver nån annan form av "betalning" än att få hoppa i och apportera en gång till  ..  men är man vattenapportör så är man *fniss*



   

Förresten, är det nån som har nån bra förklaring till varför påskveckans måndag heter just BLÅ måndag ????? Jag vet ju ATT den heter så, men jag vet faktiskt inte varför .....


Om några dar drar vi  upp till Grönklitt över påsken, och därifrån tar jag mej sen kvastledes  

vidare till Blåkulla !!  Så nu är det antagligen lika bra att jag börjar med att trimma kvasten .. 

 

            Har´e gott och puss i påsk !!!!!

             // Lizzie med flock   



Eftersom både matte jag tydligen drabbats av fenomenet ÅNK  passar jag oxå på att redan nu säga så här :

  

PS Jag utgår ifrån att att alla Ni därute i rymden kan den här ramsan och håller hårt på den, för annars kan det faktiskt gå riktigt illa ..        så ta det här som ett varnande exempel ... DS


  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards