Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

Synd !!!

Av Lizzie - 21 maj 2013 14:59

Det var enda kommentaren på min "kritiklapp" från Nybörjarrallyt i söndags *host* ...   !!


Men, normalt brukar inte jag skylla ifrån mej, men jag kan väl säga att i söndags var matte mer än lovligt klantig, och den här gången var det dessutom så att precis det matte skrev efter genrepet ( Vet inte om vi ska starta på söndag, för genrepet gick riktigt bra ... och genrep ska ju gå käpprät ..  ) tyvärr kom att äga sin riktighet   !!


Halvsyster Yster alias RusaBusa, som det gick jättebra för med 93 poäng och en tredjeplats   ( Stort GRATTIS IGEN !!   ) hade startnummer tre, och jag hade startnummer elva, och eftersom matte skulle fota Anna-Lena och Rusa, så hade hon lämnat mej kvar i bilen, för med sju ekipage emellan skulle det bli precis lagom att både hämta och hinna värma upp mej tills det var dax för vår start ...   !


Jamen tjena ...   Rusa hade nu plötsligt startnummer 4 ( det visste inte matte ... ) och när matte och jag kommer tillbaka så har nummer sju precis startat, nummer åtta går precis in i väntrutan, och och sen ska nummer elva in ...   ! Gissa om det blev liiiiite tajt om man säger sååå ....


Att nummer nio skulle starta sist och att nummer tio inte skulle starta alls ..   det hade min klantiga matte inte observerat ..   tror inte ens att hon hade  sett "inroparen"  ...   !!!!!!!


Matte slänger av vanliga kopplet och tänker bara låta mej värma upp med en åtta mellan sina ben ( innan vi går in i "väntrutan" ..   ) men då ropade ngn att man inte fick ha lös hund ( men jag hade ju inte tänkt rejsa runt på planen om nu ngn hade trott det .. ) ja, så med uppvärmning blev det alltså inget .. och som om inte det räckte tog matte ett retrieverkoppel ( som dessutom hade trasslat till sig ... alltså ska det krångla så ska det ... ) så jag tittade förvånat på matte och undrade vad vi skulle göra nu då ... För tydligen var det inte rally som gällde iaf ...


Kan väl säga att jag kände mej rätt nyväckt   och höll nästan på att krocka med matte i första vändvänsterskylten ..      och då undrade matte vad jag höll på med .. och sen var det min tur att undra vad matte höll på med   för hon bara lixom snabbkikade på nästa skylt och ser i princip helt om vänster .. och tolkar det som en snurrig vänstercirkel ...   och ja, då var vi ju lixom ute och cyklade på banan ... vilket var samma som att där blev jag "rentvådd" ... *host* eller i klartext DISKAD ...   !


Jaja, nya satser nya vinster eller  vad säger man ???

Jo, jag fortsätter så klart att leva på hoppet ..


 






och i kväll ska jag börja på fortsättningskursen i rally, men undrar om inte iaf matte borde gå om nybörjarkursen ??? Eller iaf lära sig att läsa på skyltarna ...   Typ hur svårt kan de va *fniss* !??


På fredag är det dax igen för ett "rally" så enda chansen att jag alls får starta då är väl att röra tlll det riktigt ordentligt på nåt torsdagsgenrep  ...   !!!!

Hej hopp

// Lizzie   



 
 
Rudi

Rudi

21 maj 2013 15:53

Egentligen borde sporten byta namn till "guida matte rätt bland skyltarna" eller nåt! Det är ju alltid mattarna som klantar till det, när min matte var halvt medvetslös och avtrubbad av feber i helgen gick det ju galant. Hon lämnade över allt till mig och längtade bara hem. Enda gången hon la sig i, när hon skulle kalla in mig under gång, kallade hon för tidigt och så fick vi tre minus! Suck! Lycka till nästa gång snygg-Lizzie!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Lena

Lena" title="http://are.webdon.nu]Lena[/url]" target="_blank">are.webdon.nu]Lena[/url]

21 maj 2013 15:59

Härlig läsning håll reda på matte nästa gång ;) // kram

http://www.k9 are.webdon.nu

 
Ingen bild

Anna-Lena & Rusa mfl

21 maj 2013 17:46

Tackar för grattis!! På fredag tar ni det med råge!!! Du vet väl att det är informationsplikt??!!!! ;-)
KRAMAR från oss alla!

 
Kerstin o Storolillnosarna

Kerstin o Storolillnosarna

21 maj 2013 18:40

Hm? Har precis för mig att det var nån som sa när vi sågs sist, dvs för första gången irl: "Jo, att memorera banor är jag van med..! :) :) :) Hehe! Jag retas lite bara.
Nä, lita på hunden ska man, eller hur Lizzie?

På´t igen bara - nästa gång fixar ni det galant!!

PS. Det där att komma till start med andan i halsen (pga tidsberäkningsmiss) och lyckas få kopplen till en enda stor megaknut är vår matte mästare på. DS.

PS - igen. Att inte få ha lös hund under enkel o lugn uppvärmning är liiite fånigt, tycker vi. :( Det finns så många "rally-etikettsregler att lära". DS - igen.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

Jenny o Brio

21 maj 2013 22:20

Å hoppsan! Så tokigt det kan bli... Men ni står snart på pallen igen, ni passar ju bra där :)

 
Ayla o Axa m familj

Ayla o Axa m familj

25 maj 2013 08:18

Hoppsan, vilken otur men det blir att ta nya tag igen. Då har ni säkert bättre tur.

http://www.hoffearras.se

 
Ayla o Axa m familj

Ayla o Axa m familj

25 maj 2013 18:10

Se där det gick bra som vi sa GRATTIs

http://www.hoffearras.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards