Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 2 april 2013

Knasmatte !!!

Av Lizzie - 2 april 2013 19:00

Nomesele check ..  tolklina check .. men är det nån som på fullt allvar tror att matte tänkte på att ta med Baggenbältet till Grönklitt ..  !?!?



Jaja, bra karl ( läs hund ...   ) reder sig själv tänkte jag och började roa mej med annat på den nu snötäckta Rädsjön, eftersom det tyvärr ju inte skulle bli nån draghundskörning för min del .... Suck !!


Jag hade ju bara tänkt att jag för en gångs skulle kunde få dokumenterat att jag oxå kör med roll on roll off i snön ... ( med särskild dedikation till Rudi ...     ), fast säkert har ni redan listat ut att nåt mer tok skulle matte säkert hitta på, nu när det bara lixom blev hasa omkring på sjön ..   !!


Jamen vad säger man ??? Fjärrdirigering iförd sele och lina ....    Jaja varför inte tänkte jag, för jag var rätt säker på att matte iaf inte skulle kunna dokumentera den fjärren, för visserligen påstår matte att hon har bra simultankapacitet ...   ( och iofs hamnade jag inte helt i fokus på filmsnutten ) men hon fixade faktiskt iaf att både "kommendera" och filma samtidigt ... Hmpf ... Det trodde jag ju alltså inte !!  


 


Sen kommer vi till nästa lilla glömda "detalj" = Jag har ju mer än en gång sagt att jag inte vill bli fotad under fikastund ...   men vad hjälpte väl det ??

Så skyll dej själv matte att jag verkligen gav dej foten om man säger såå ..   !!



Bortsett från den fadäsen från mattes sida sett .. så var det en trevlig fikastund i solskenet, och tydligen uppstod det lite paltkoma hos matte, för likt förb .... at  skulle hon testa att försöka tolka på mej .., men då fick hon minsann bita i det sura äpplet, för inte sjutton tänkte jag uppföra mej som en "normal" draghund släpandes på en matte som testade nån slags tvåhandsfattning på linan ...!!



Kan tillägga att de första metrarna sprang jag tom på bakbenen, men det tyckte husse såg så kul ut att han totalt glömde bort att det var han som höll i kameran då ...   


Hej hopp !!!

// Lizzie   

 
 
Rudi

Rudi

2 april 2013 20:42

Det där var allt bland det bästa blogginlägg jag nånsin sett, Snygg-Lizzie! Snörull dedicerat till mig <3 roligaste fotot ever på fikarasten och så du på drag-race då!!! Måste vara hur kul som helst att få dra runt på matten så där, och ännu kuligare när du får hoppa hare samtidigt! Älskar dig, Lizzie!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kerstin o Storolillnosarna

Kerstin o Storolillnosarna

3 april 2013 00:44

Instämmer till fullo med föregående talare här ovanför.
Nu är inte bara mina hundar kära i dig, Lizzie - utan även jag. :)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

ESS

3 april 2013 14:10

Håller med tidigare inlägg <3

Så underbart ni ser ut att ha det där uppe :-)

Kram från ESSingarna med flock

 
Ingen bild

Jeanette och Smokey

5 april 2013 11:16

Härliga filmer och foton :) Snygg fjärr !!

 
Ayla o Axa m familj

Ayla o Axa m familj

6 april 2013 08:19

Du är en superduktig hund Lizzie. Vad snö ni har där uppe. Här vid västkusten längtar vi efter våren som tusan.

http://www.hoffearras.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards