Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

Förstår inte vart tiden tar vägen ....

Av Lizzie - 26 mars 2013 12:08

Nu får jag ju snart skämmas så dåligt som jag uppdaterar min blogg ....  Shame on me ...   !!


 


Skyller väl som i förra inlägget på att det faktiskt är mycket nu ....

Inte nog med att jag ska fortsätta med att ruta in min tillvaro i elitlydnaden, nähä då   för nu har matte plösligt fått för att vi iaf ska blanda och ge ... trots att hon förut bestämt att vi inte skulle det .... eftersom hon då tyckte att det var onödigt att röra till det mer än nödvändigt för lilla mej ....   !?!?


Jaja, nu går iaf både Trolla och jag på nybörjarkurs i rally och mattarna har tom anmält oss till en officiell rallylydnadstävling ... hmpf ... och som om inte det räcker, är vi nu oxå anmälda till en fortsättningskurs i rally ...   hej och hå ... hur ska då det gå ???


Hur sjutton ska matte komma ihåg att om hon på "rallyt" går som hon bör göra på en vanlig elitlydnadstävling, så får "vi" neddrag för att matte går för stelt ...   och om matte på en elitlydnad glömmer av sig och börjar berömma mej under "resans gång" så lär vi inte få många poäng kvar på en rallytävling ( som ju startar från hundra och räknar avdrag neråt ) och omvänt tror att hon både kan prata med mej och titta på mej på en "vanlig" tävling ... jamen ni fattar hur knasigt det antagligen kommer att bli ...   men vill matte ha det så, ja inte mej emot   !!! Tjohoooo säger jag bara !!


Däremellan har jag tillsammans med Trolla och Ztella både tränat ett par gånger i Knivstahallen och dessutom haft förmånen att få träna för Kenth Svartberg i deras fina hall, så nu är det nog inte bara matte som behöver gradera upp sitt humankapital utan antagligen behöver jag vid det här laget oxå några fler Giga på min lilla hårddisk ...   !!!


I lördags var det även dax för oss "nördiga lydnadssspringrar" att träffas i Knivstahallen, ( vilket såklart oxå var himla trevligt trots att det då "bara" handlade om vanlig inrutning av tillvaron ... ) och jag tror att jag faktiskt tränade igenom vartenda moment utom vittringen, men peppar peppar ...   matte påstår att jag stupsäker på just det momentet ( som för övrigt jag aldrig någonsin missat på tävling)  men man  ska ju som bekant aldrig vara för säker, så jag är rätt säker på att rätt som det är så vill iaf matte att vi åtminstone ska testa det nån gång innan nästa tävling ...     som fn står skrivet i   när ....


   


Dessutom så har jag ju fortfarande mer än fullt sjå med mitt bygge, och jag kan säga att i morse så kom nu äntligen två jättejättestora långtradare fullastade med plockepinn ... och så här såg det ut ..   !!!


 


Mitt vaktande av tomten har jag tack och lov fått beröm för, och även min  "varningförhundenskylt" har uppmärksammats på ett mycket positivt sätt !! Funderar starkt på om jag ska mönsterskydda det   !!


Nu hinner jag inte skriva mera för den här gången, eftersom det är dax att dra en till repa ut till bygget för att se hur långt man kommit med mitt plockepinn, och är det nu nån som funderar hur det är tänkt att det ska bli när det är färdigt så lägger jag med en "ritningsbild"   !!


Har´e gott !!

  // Lizzie   




 


 
 
Marie

Marie

27 mars 2013 00:12

Spännande med nya huset, va fort det går :-) Vi ser fram emot att komma på studiebesök framöver! Ha en bra Påsk i "Klitt", vi ses. Kram från Amber med matte

http://www.123minsida.se/Minos

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards