Lizzieonline ..

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Lizzie - 5 mars 2013 19:45

Förra helgen var matte och jag på "Dittekurs" i Upplands Väsby i den fina inomhushallen tillsammans med ett "gäng" trivsamma fyr- och tvåbeningar, men liiite mobbing blev det allt i början när mattarna skulle presentera sig och berätta om sin / sina hundar ( Det skulle nämligen visa sig att de flesta hade inte bara en utan två fyrbeningar ... ) och det visade sig att Jennies Axa och jag var de enda ESSen i leken den dan ..    


En säger en liten Schipperke (  som oxå tävlar i elitlydnad    ) och sen var det jaktlabbe, jaktlabbe, jaktlabbe  ... inalles 11 jaktlabbar inklusive Dittes Abby och Magic ..   


 


Åsas labbar har jag ju träffat förut, för Åsa är nämligen oxå medlem i UBK ( Uppsala Brukshundklubb ) och Åsa var dessutom snäll och "fångade" mej fångandes en flygande köttbulle på bild, och FOKUS är ju vad jag har på bilden och om fokus handlade mycket av den helgens kurs, som jag enkelt kan sammanfatta med ett ord : Kanonbra   !!


På tisdan var matte och lyssnade på Kenth Svartberg, som höll ett föredrag om belöningsträning på UBK ( och dumt nog valde matte att inte låta mej följa med ...   ) och på torsdan var jag tillsammans med Trolla och Ztella och "rutade in tillvaron" i Knivstahallen ...   med bla höger och vänsterdirigering !!!


För att inte tala om att jag i helgen fick påbörja min provtjänstgöring som vakthund vid vårat bygge ....   ,

 



och jag har fått beröm ( från flera håll faktiskt .. ) för att jag ser sååååå respektingivande ut när jag sätter upp tassen och säger STOPP ...   !!!


 


Jag var så till den milda grad respektingivande att matte till och med testade att göra en "varningförhundenskylt" ....   !!!!  Vad tyx ?!?!?!?!


  

Hej hopp !!

// Lizzie   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards