Lizzieonline ..

Alla inlägg den 26 januari 2013

Av Lizzie - 26 januari 2013 21:15

fixade jag att ta hem titeln Årets Lydnadsspringer   !!!


 


Tyvärr har min matte den här veckan varit rätt däckad om man säger sååå ...   alltså på det viset att han Jämtgubben som satt där uppe i Åre och nös nog hade kunnat slänga sig i väggen jämfört med hur matte låtit den här veckan ...   så det här med att jag skulle få hjälp med att uppdatera min blogg har väl inte haft prio ett heller ..   


I går tog matten sig iaf  kragen och ringde Vårdcentralen som raskt ordnade så att hon fick nåt receptbelagt som skulle inhaleras  i nosen, fast dej och mej emellan så är hon rätt ynklig ändå ..  !!

Jaja ont krut förgås visst inte så lätt så snart spottar nog matte i nävarna igen hoppas jag ...   


Inte nog med att jag tog hem titeln Årets Lydnadsspringer i år, för eftersom jag hade jaktmeriter från i höstas, så lyckades jag även tränga mej in som nr 4 ( Man tar bara med fem på varje lista ) på listan över Årets Springer .. ( där resultat från utställning och jaktprov räknas ) och det trots att jag inte ens de tre utställningsresultat man kunde tillgodoräkna, eftersom jag bara svängt mina lurviga två gånger i vänstervarv i år ... men jag hade högst poäng på "jaktsidan" !

Åh det nästan roligaste av allt var att min Gammelmatte ( Ulla Larsson ) blev Årets Uppfödare   !!!

Till Årets Uppfödare får man räkna med max åtta hundar med max tre resultat på varje hund ( tror jag ... ) och de grenar som räknas är jaktprov, utställning, viltspår och tävlingslydnad.


Dessutom spelar det ingen som helst roll hur många poäng en kennel får ihop, om det inte finns nåt resultat alls från jaktsidan ... ( eftersom den grenen är obligatorisk ) men där bidrog ju jag med mina starter på Spanieljaktprov i både Nyb N och Nyb A, och av de totala 120 poängen så hade jag själv lyckats skrapa i hop nästan hälften av den totala poängsumman med mina 55 poäng   !!!



Utan att skryta tror jag faktiskt att jag törs skriva att både matte och min Gammelmatte är rätt eller snarare väldans nöjda med mina insatser under året   !!

Har´e gott !!

// Lizzie

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards