Lizzieonline ..

Alla inlägg den 15 januari 2013

Av Lizzie - 15 januari 2013 18:41

men en riktigt bra apporteringsdirigering fick jag till i dag i Knivstahallen, där Trolla, Ztella och jag skulle checkas av lite

Men gissa om det var lite pirrigt  när vi skulle åka hem .. med tanke på alla varningar och rapporter om olyckor i snövädret ...

Skulle väl egentligen ha bett matte ta en bild av Laban, ( alltså min bil ) för på tre timmar hade han blivit väldans översnöad ... och inne i bilen har matte ( fast hon skyller ju på mej förstås ... )  så mycket prylar att hon inte ens hittade snöborsten ... himla tur att Trollas matte  har mer ordning på sin bil ..


Matte började iaf "sopa av" Laban med min fårskinnsfäll ..    hmpf  rätt gissat, gick inge bra så därför fick vi låna en riktig borste av Trolla !!


Ja, nu är det nästan två månader sen vi körde igenom ett elitprogram, och de enda moment som vi inte tog med i dag var vittring och fjärr, men både fjärr och vittring har vi iaf kört lite nu och då i vinter, även om inte helt tävlingsmässigt ..



 


Vi har en del att "slipa på" beträffande fria följet, men tack och lov säger matte att "vi" iaf inte behöver bekymra oss över om det skulle bli ett långt program, för det har peppar, peppar aldrig nånsin hänt att jag kroknat ..   utan möjligen tvärtom att jag kan bli lite hetare i slutet av ett långt program, och jag tror att det var mest därför som "vi" körde flera långa rakor i dag ... men min attityd går visst inte klaga på om jag förstått saken rätt ...   förresten släpper jag visst inte heller ( varken vid helomvändningar eller på rakor ) vad nu matte menar med det, för jag sitter ju inte fast nånstans ..  !??



Zätat var lite slarvigt, ( men inga problem med skiftena, ) men "vi" körde inte det momentet helt tävlingsmässigt heller ...   .inkallning och rutskick helt OK , och apporteringsdirigeringen fick jag med beröm godkänt sa matte, eftersom det var bra tempo både ut och tillbaka ! 



Nu ser man visserligen inte varken början eller avslut på dirigeringen, men det syns iaf att jag fixar vinkeln från konen bra !!


Tack för en trevlig träningsdag Trolla och Ztella !!


// Lizzie

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards