Lizzieonline ..

Alla inlägg den 2 december 2012

Av Lizzie - 2 december 2012 14:45

och jag skulle skriva och berätta om månaden november som bara försvann ...  ( utan ett endaste litet inlägg från mej ... )  men jag tar det en annan gång, för först måste jag berätta om gårdagen ..   när matte skulle ta en ny vinterbild på Disagården i Gamlis, ( dit vi alltså ofta brukar åka, om nu nån missat det .. )


Turligt nog så hade jag redan en bild från samma datum i fjol, och det är den här bilden som iaf jag tycker är sååå vintrig och fin, och precis lika fin var den alltså på samma datum i år, nu när han Kungen av Snö äntligen  behagat skänka oss rätt mycket av den vita varan ...    !


 


Men allra först skulle jag såklart få rejsa mej trött i både knopp och kropp, och prova gärna själva att köra "sakletning" efter blundat bollkast ... jag lovar man är rätt nöjd efter en sån "duvning" ..


Hur som kom ju såklart matte på att hon skulle föreviga mej när jag dessutom skulle leta pryttlar enligt fågel, fisk eller mittemellan ... typ träd fram eller nåt, men inte sjutton tänkte matte på att de snötyngda grenarna skulle "lätta sin börda" även över henne, då hon skulle fota mej, och attans osis att inte jag hade en kamera inom räckhåll, för hon såg rätt snopen ut min matte alias snögubbe ....   !!


   


Så här blev bilden på mej iaf, och jag skulle inte bli ett dugg förvånad om matte redan lagt ut den på den för mej förbjudna sajten ( = läs fejan ... )  smen en tror jag att matte tom glömde bort varför kameran var med, eller så ville hon inte utsätta den för ytterligare " snötvätt " ... vad vet jag ... det såg såå himla tokroligt ut att jag tom glömde bort att göra en snöängel  ...


Men att vintern kommit till Uppland går alltså inte att ta miste på, så nu ska jag leta mej ner i förrådet och se om jag kan hitta min lilla leksak ...


Hej hopp !!!


// Lizzie



 


PS  Man kan iofs skutta omkring i snön utan surfbräda  oxå ... Typ bara skutta för skojs skull :-))  DS




 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards