Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2012

Fot som fot, eller ....

Av Lizzie - 5 oktober 2012 12:00


Ibland ( eller iofs rätt ofta ... ) undrar jag hur min matte tänker, ( om hon överhuvudtaget alls tänker ..   ) för de senaste veckorna har det då varit en väldans mixad kompott beträffande min träning .. eller om vi ska kalla det fritidssysselsättning ..


 



Alltså bilden ovan, som för övrigt togs av Sanna ute hos henne en höstdag för exakt fem år sedan .. ( Ja, jag vet matte har använt bilden förut .. ) symboliserar ganska väl att "vi" nu blandar fältmässiga övningar  med de vanliga mera "inrutade" planmässiga sådana ...   !!!


Men nu har jag iaf tjuvkikat i mattes kalender och upptäckt att i morgon är det dax för ytterligare en "inrutad" tävling på min favvoklubb Skutskär ...   !!


Veckan efter drar vi sen upp till Grönklitt för en som jag hoppas skööön vilovecka ( trot om ni vill .. gällande vila alltså ... ) och helgen efter är det dax för ytterligare en "inrutad" tävling ....

Sist jag tävlade på den klubben så tyckte matte att det var jättefiffigt att vi skulle vara med på en rallylydnadskurs bara nån dag före tävlingen  ... Bra genrep inför elitlydnad, eller ??? Jamen ni förstår ju hur jag har det ..    ( Fast den tävlingen gick rätt så bra ändå, för jag vann med ett förstapris )


Tydligen har matte tänkt lika knasigt den här gången, för dagen innnan jag ska tävla "lydnad" där, så ska vi träna inför ett spanieljaktprov .... som ska äga rum helgen efter ....


Så om ni skulle se en annons om hopplös matte till salu på det däringa blocket.se så vet ni vem som har lagt ut den ,,


Men nu kommer nästan det värsta av allt : Jag ska visst ut på riktigt djupt vatten ... för vi ska åka med en stooooor båt på Östersjön ända till solens och vindarnas ö ; alltså Gotland, dit matte anmält mej i  Nybörjarklass A men oxå i öppen klass ...   fast hon helgarderar och säger att det inte  alls är troligt att vi startar i den öppna klassen, och att om vi gör det så är det bara för att bli " en erfarenhet rikare " ..    


Jamen vad säger man !?!?!? Jag såg ju med egna ögon i går att hon faktiskt även bokat biljetter så det är inget jag bara hittar på  ..


Undrar förresten hur det är att vara ombord på en sån där stor båt förresten !? Jag har ju bara varit skeppare på lilla Kartongen ( Splash, mattes kommentar ) och där har jag ju iaf en helt egen kuppe (  som det står Doghouse på .. ) till mitt förfogande, när jag inte jobbbar på däck vill säga ...      !!



 


Har´e bäst !!!


// Lizzie


PS Till ett annat år ska jag nog komma ihåg att sätta upp skylten STÖR EJ till min kuppe på Splash, för visst är det fräckt att tjuvknäppa när man ligger och sover !!! DS

 
 
Heléne & Grabbarna

Heléne & Grabbarna

5 oktober 2012 17:23

Härlig höstbild på er två - och även på tjejen som kopplar av (eller kanske laddar för kommande utmaningar!).

http://www.high5hundkurser.se

 
Rudi

Rudi

5 oktober 2012 19:08

Asså, vicken rörig matte du har! Kan honinte hålla sig till en grej i taget? Du kan ju bli alldeles splittrad ju. Tur du får vila på Gotlandsbåten. Vi vill se foton från båten!

http://www.bmwsfgotoblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards