Lizzieonline ..

Alla inlägg den 5 september 2012

Av Lizzie - 5 september 2012 08:37

Ligger som vanligt långt långt efter med uppdatering ...   men det beror inte på att jag legat på latsidan ..   utan tvärtom så har det varit om man så säger väldans mycket under en period nu ..   !!!


Det började med att kusinen Xit och jag söndagen den 26 aug fixade godkända resultat på spanieljaktprov i SSRKs regi  i klassen som heter  Nybörjarprov,  B där 10 delmoment ska bedömas på en femgradig skala och man måste ha minst 2 på varje del för att få godkänt.


Jag är ju lite "vidlyftig" när det gäller själva fältsöktet ...    ( men jobbar jättebra i risig terräng i skogen .. ) men det som matte kallar "retrieverdelen" som alltså har att göra med stadga och apportering påstår hon att hon jag är säker på ...   


 


Jaja, det visade sig iaf att matte ( för en gångs skull ... )  hade ganska rätt för så här såg protokollet ut :


MomentPoäng 
Jaktlust/arbetsvilja3God jaktlust.
Sök och mönster3Bra sök och mönster.
Fart och stil3Bra fart och stil.
Följsamhet och samarbetsförmåga3Följsam.
Stadga5Mycket stadig vid skott och kast.
Skottreaktion5Normal
Markeringsförmåga4Mycket bra.
Apporteringslust5Stor.
Apporteringsgrepp5Bra grepp
Allmänt uppträdande5Lugn och sansad.
Vattenprövning0godkänd
 

I lördags bärgade jag sen mitt femtonde förstapris i elitlydnad på Skutskärs BK ( med hela 298,5 p ) och för första gången i år så kändes det som om matte och jag håller på att "hitta tillbaka"  när det gäller att "ruta in tillvaron" ..     så nu pratar hon inte längre om att lägga ner "lydnadsbiten" utan nu spottar vi i tassarna igen !!!!


    


I söndags var det så dax för mej att göra debut i veteranklassen på utställning, och som vanligt var det bästa Marie som visade upp mej ..   och det gjorde hon så bra att det inte "bara" stod excellent på kritiklappen utan även ett Ck !!!


Vi fick även äntligen träffa Maries kompis Susann Gunnarsson, som är sååå himla duktig på att fota, och visst tog hon ett himla fint kort på mej i Högbo !!


  


Så eftersom jag nu inom loppet av en vecka ( dessutom med riktigt fina resultat ) faktiskt svängt mina lurviga i tre ”grenar” känns det väl som om jag till och med gör skäl för att kallas Dual Purpose eller Allroundspringer, och det är såå skoj att flera just kommenterat att jag nu verkligen är Allround   

Har´e bäst !!!

// Lizzie

PS Om ni bara visste så stolta rörda och glada vi är över alla positiva kommenterar och grattis vi fått, och när vi tom fått höra att vi gjort PR för rasen så blir man ( läs matte ... ) nästan rörd till tårar    !! Än en gång : Tusen  TACK  !!!!! DS
 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards