Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

Nu är vi iaf uppe i tretton ...

Av Lizzie - 9 juli 2012 17:30

  

ettor alltså ...   fast det var ingen höjdartävling för oss på Gävle BK om man säger sååå ...   och den första "fadäsen" rådde matte för då hon drog spiken ...   lika tokigt som att vi startade sist senast det begav sig, ( fast tvärtom nu .. ) för då hade jag ju hunnit somna för natten innan det var dax för mej att starta ..   !!


Nu blev det istället väldans bråttom efter gruppmomenten; lagom är bäst eller hur var det nu igen   ?!


Vart matte har gjort av kritiklappen vet hon inte ( eller så vill hon inte veta ... ) men jag kan väl säga att både matte och jag slarvade bort några poäng alldeles i onödan .. och jag var den som började med borttappen .. *host*


Jamen vad sjutton, när jag ligger ytterst på kanten och förarna först går precis rakt ifrån oss för att sen vinkla i princip 90 grader och gå in i skogen ... ( trodde jag som inte fattade att de skulle gömma sig bakom ett plank, så jag vred en aning på mej för att ha koll mot skogen ) ... och eftersom matte inte visste ifall jag hade varit uppe och gått oxå,  så bestämde hon att om vi / jag hade nollat sittet ( istället för att sätta det ... ) så skulle "vi" inte fortsätta med planlydnadne ..  men jag fick en åtta iaf på det sneda sittet  .. Puh och på platsen hade jag en tia ..


Skynda, skynda men jag hade ju inte ens hunnit rasta mej klart, så det fick bli rastning istället för uppvärmning inför inropet på planen, och ja, det fria följet lämnade väl rätt mycket övrigt att önska kan man ju lugnt påstå *harkl* , men först var det tävlingsuppehåll i drygt åtta månader, och så nu plötsligt hade matte klämt in tre tävlingar inom loppet av tre veckor ,,, för att kolla om jag ska "pensioneras" från inrutade planer, eller om vi ska försöka kavla upp ärmarna igen ...  Suck säger jag bara !!!


Zätat skötte jag uppenbarligen skapligt eftersom det  gav en nia i betyg ...   och inkallningen gick oxå hyfsat, bortsett från att matte inte tajmade sina kommandon så bra i förhållande till markeringarna ....   kommer inte ihåg säkert vilket betyg jag fick men tror 8,5 !!


Sen var det inte mitt fel av vi i går oxå  fick en sexa på rutan, för visserligen hade jag inte maxtempo varken till kon eller ruta, man jag landade iaf så mitt i en ruta man bara kan komma ( så att matte skulle slippa fundera om jag skulle ställas eller läggas om .. ) men sen  kom katastrofen ..   för jag hörde verkligen inte inkallningskommandot .. så när matte gått en bit och upptäcker att jag inte sluter upp vid hennes sida, så fick det ju bli ett extra kommando och då  rök 8 poäng till ...   !!


Nu var nog matte inte alls med på banan längre, för hon glömde säga till om de små apporterna på dirigeringen, för det är dom vi senaste tiden tränat på " att släppa och gå på belöning " vilket gör att jag även galopperar in med dom, vilket jag alltså inte gjorde med de stora i går då .. fast klockrätt vinkel igen .... Tror jag fick 7,5 ( men inte säker ... )


Både hopp metallapport och vittringsapport gav iaf åttor, men vittringen var iaf bra och jag var lika säker på min pinne som vanligt, men jag vill minnas att det stod nåt om dk på vittringen, och det minuset lägger jag så klart oxå på matte ... Suck igen !!!


Avslutade iaf med en tia på det som tidigare varit mitt paradnummer, nämligen fjörren ..   !!


Eftersom matte alltid har noll koll på betygen under resans gång, och hon inte hade bett nån skriva ner betygen,  så hade vi heller ingen koll på vad den sammanlagda poängen skulle bli, utan det var bara att vänta och se ....


Tjaa, det kändes väl som om vi skulle hamna sist av de fem startande, och att poängen skulle räcka till ett förstapris trodde ju matte inte heller .. så kameran fick allt vackert stanna kvar i bilen .. och vilken himla tur att Jennie som har ESSet Axa fotade oss tre på pallen med Gryms ( ja matte Annas kamera då ifall vi ska vara noga .. )  för gissa om matte faktiskt både blev snopen och sa va snopet när det visade sig att vi trots alla små och stora fadäser ändå fått ihop 260 poäng, som alltså räckte till vårt trettonde förstapris i elit !!


Överst på pallen stod Anna & Grym, som i vanligt ordning presenterade en grymt snygg "runda" och på andra plats hamnade  Marie & Lina, som i går fixade sitt första förstapris i eliten !! 


   Snyggt jobbat Tjejer och Stort Grattis tlll Er Båda  !!!   

 

   Hej hopp !!


  // Lizzie


 
 
Rudi

Rudi

9 juli 2012 17:50

Alltså, vi som gett upp lydnaden, blir alldeles matta och flämtar av ansträngningen att bara läsa om hur duktiga ni två är, din matte och du, Snygg-Lizzie!
PS. Om det bara är tältet som saknas fixar jag det i ett nafs! Packa ryggan så möts vi halvvägs! Puss

http://www.bmwsfgotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Jennie o Axa

9 juli 2012 19:52

Hej o grattis igen, ni imponerar stort!
Vill tipsa alla poängnördar om att man nu för tiden kan gå in på resp. tävling på sbktavling, klicka på "ögat" bakom hundens namn och se betygen på alla moment. Bra om man vill dubbelkolla Lizzies minne ;-)

 
Ingen bild

Jessica & Smilla

9 juli 2012 20:42

13 är ju ett otursnummer så det är bäst att ni kör vidare på 14! :)

 
Marie L

Marie L

9 juli 2012 22:19

GRATTIS för trettonde gången----minst;-) Kram

http://www.123minsida.se/Minos

 
Emilia och Linnea

Emilia och Linnea

10 juli 2012 13:31

Fin blogg och vad duktiga ni verkar ja kolla gärna in vår blogg och tävla om att bli veckans blogg kram/ Emilia och Linnea :)

http://www.CrazyEmmyLinnea.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny o Brio

10 juli 2012 21:26

Ni är ju sanslösa! 13 STYCKEN!!! Ni rockar fett :)

 
Angelika

Angelika

23 juli 2012 13:10

Vad kul att hitta din blogg! Superinspirerande att läsa om en Springer (och springermatte) som verkligen lyckats i lydnaden. Vi har ju precis tagit våra första stapplande steg i tävlingskarriären och som sagt jättepeppande att läsa om er.

http://spanielsnack.bullshark.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards