Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 28 juni 2012

Exakt tre minuter och tre sekunder ....

Av Lizzie - 28 juni 2012 17:15

tog vårt videodokumenterade tillika oredigerade ringrostiga fria följ när vi återigen stannade till hos Anna H och Grym på vägen upp till Grönklitt ..   !


Som vanligt stannade vi sen till i Rättvik för lite energipåfyllning, och ja gissa vem som i vanlig ordning fick egen glass ...   för det är väl inte mer än rätt ... allrahelst i Rättvik    , 


 


och för att ni verkligen ska förstå att jag både är ett litet glassmonster och njuuuuuter i fulla drag / slick men trots att jag ju är döpt till Isglass ( Rowntree Ice Lolly är ju mitt riktiga namn .. ) så föredrar jag iaf riktigt gräddig vanlijglass .. och här bjuder jag på närbild ... Syns att jag njuter va ...


  

Ja, just filmsnutten var det .. och jag kan väl erkänna att det inte bara var matte som var ringrostig ( vilket jag ju skyllde åttan i betyg på ff från Tierp på ... ) för ett par missförstånd syns tydligt på filmen, och eftersom första rakststräckan inte bara var lång utan jättejättelång, så hängde inte kameramannen / husse riktigt med heller ..




Reparationsarbetet med fria följet har däremot fått anstå lite om man säger såå, för uppe i Grönklitt har jag mera ägnat mej åt rejs, bus och myrgång ..   och det är inte det sämsta heller !!!


 

Myrgången hängde däremot tvåbeningarna inte riktigt med på, för dom sjönk ännu djupare ner än vad jag gjorde, och det syns väl iofs inte på den här bilden, men matte påstår att det borde finnas hasplåtar för hundunderreden på samma sätt som på en del terränggående bilar ... och säga vad man vill om mej, men terränggående är nog bara förnamnet när jag drar fram ..  ( Återstår alltid en hel del "utredningsarbete och underredsspolning oxå .. mattes anm !! )



Fick förresten bassning av matte när jag tänkte lösa den detaljen, alltså istället för underredsspolning medelst slang hemma på tomten så tänkte jag hoppa i Rädsjön och bada av mej, och då var inte det bra heller ...   men nog sjutton måste man väl både kunna agera baglady och bad girl vid samma tillfälle ....    

Jag skulle ju bara hjälpa till ju ... och vad fick man för det då ... Inge beröm iaf ... SUCK söger jag bara !!

Avslutar med en bild på husses "handarbete" som den här gången bestod i att göra nya trappräcken, för där är de lite olika matte och husse eftersom matte är mer för "hundarbete" än handarbete påstår hon, men vem är det som minsann alltid får göra själva hundjobbet ...  Jag bara undrar ....


Har´e gott !!!


// Lizzie   
  
 

 
 
Rudi

Rudi

28 juni 2012 21:37

En HEEEEL glass? Och med choklad på????? Sånt finns inte i min värld!
Glass-puss på dig snygging!

http://www.bmwsfgotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Sinna och grabbarna

28 juni 2012 21:37

Jösses så snyggt! I LÖV din attityd Lizze <3
Vad härligt ni verkar ha det där "uppe".
KRAM Sinna

 
Storolillnosarna o matten

Storolillnosarna o matten

28 juni 2012 23:27

Både du o din matte är så duktiga, men du är sötast! Gillar attityden skarpt!

Åh, va gott me´ glass!!!!! *slurp*

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Marie

Marie

29 juni 2012 15:36

Ohh göttit med glass, mumms. Ohh Rättvik är fint

Ohh en trevlig sommar till er med
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Ayla o Axa m familj

Ayla o Axa m familj

29 juni 2012 18:25

Tala om att njuta, det ser helt underbart ut. Klart att man skall ha egen glass Lizzie, det brukar våra med få ibland. ha en bra helg önskar vi på Västkusten

http://www.hoffearras.se

 
Ingen bild

Jenny o Brio

29 juni 2012 21:06

Åh vilken njutning! För den blicken skulle jag kunna bjuda på en glass om da'n :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards