Lizzieonline ..

Alla inlägg den 25 april 2012

Av Lizzie - 25 april 2012 16:45

Lägger in en bättre begagnad High-fivebild dels för att min ÅNK-drabbade matte inte hade kameran med sig när Trolla och jag var på Fjällnoraprommis förra veckan, och där det fanns hela mattor av blåsippor,  men även  för att matte ska fatta att det borde bli vår på hemsidan  oxå, för den är det insnöad ...   !  


Javisst ja  ... rubriken var det .... Övningar som kissande hunden är bra för att "hitta rumpmusklerna" läste jag i nåns blogg ..


Jamen vad säger man när bästaste Kjerstin P ( Ultunas sjukgymnast för oss fyrbeningar ... ) påstår att trots att jag är i bra kondition och välmusklad ..   så ska jag separatträna just " häckmusklerna " lite mera ... ( som visst heter nåt i stil med gluteus maximus eller om det var gluteus medius eller kanske gluteus minimus eller iaf nåt åt det hållet … ) så nu får väl matte och jag köra parallellt ett tag ... typ håll dej på mattan matte, för nu ska vi balansera upp tillvaron ännu lite mera …  Trot eller ej, men hon envisas även med att jag ska trixa med pilatesbollen ...   !!!!!


Hur som helst så är jag nu genomgången både in- och utvärtes om man säger sååå, för efter Kjerstins "halvårsfysgenomgång" var det i måndags dax för den årliga kollen av mitt " tablettmissbruk " ..   äh, jag menar doseringen av forthyron mot hypothyroidism ( i klartext sköldkörtelproblem ) och i går kom provsvaren, som visade att jag uppenbarligen kan fortsätt med samma dosering ett år till ..   !!


Jag blev även "genomlyst" i öronen, och fick faktiskt beröm för att jag luktade riktigt gott ,,,   vilket tydligen tyvärr inte är en sjävlklarhet när det gäller oss långöron ..   ,  så på kollfronten återstår nu bara att jag ska bli ögonlyst oxå ...    !!


Sen kan jag även berätta att vi hoppas på att komma till start nästa helg på våran favvoklubb, ( = Läs Skutskärs BK    )  och den här gången har vi iaf inte blivit bortlottade ... ( eftersom vi nu är inte är fler än sex stycken som står på startlistan ... ) och i dag har vi varit och genrepat lite med Marie och Lina, och eftersom genrep ska gå käpprätt så behöver jag nog inte träna nåt mer före nästa helg .. *harkl* ... say no more ...    !!


Tur är väl det eftersom vi drar upp till Dalom över Valborg , så jag tänker istället i vanlig ordning använda mig av det välbeprövade knepet att helt enkelt vila mig i form inför nästa helgs tävling .. ! 


Fast jag hörde iofs att matte yrade nåt om att vi nog skulle träffa Grym med matte ( som också är anmälda till samma tävling som jag .. ) på vägen upp i morgon, och då får jag se om jag ev skärper mej, eller om jag tänker ge matte fjärilar i magen inför tävlingen …   *s* !


Kan vara rätt bra på att se till att min matte ibland får tona håret … men jag menar vad då;  att tänka fritt är visst stort och om jag tänker ännu lite ”friare” ska väl matte bara va väldans glad, eller *fniss* !?


Har´e bäst !!!


// Lizzie

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards