Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 4 februari 2012

Apportering med dirigering ...

Av Lizzie - 4 februari 2012 09:00

heter momentet enligt regelboken, men om man ska göra ett ord av det, heter det då apporteringsdirigering eller dirigeringsapportering ...    ?!?


Jaja, hur som, så lyckades jag  igår iaf både komma ihåg att ta med videokameran samt övertyga husse och matte att dom inte skulle frysa ihjäl ( fast det var verkligen attans kallt i går ...   Brrr ) ifall vi dokumenterade att matte och jag nu skulle testa att "lägga ihop elitpusslet" nån gång så här i halvtid , även om det idag är exakt 6 veckor tills vi ska iväg på nån tävling ..   !??


Efter sju sorger och åtta bedrövelser ...    ( läs min ÅNK-matte kom inte ihåg sin "reservhotmailadress" , varför hon inte kunde skapa nåt nytt YouTube konto då Google påstod att vi redan hade ett konto hos dom, och det kräver YouTube nu då , osv ...  .. (  Tekniken är underbar .. när den fungerar .. ) gav matte och husse upp i går kväll upp YouTube-projektet, så nu lägger jag länken här i min blogg istället, fast det blir nog mindre storlek på "bilden" då men strunt samma här är filmsnutten iaf !!!


Måste bara tala om att ordningen var irl den omvända; ( say no more, eller ... *host* ) dvs jag fick börja med ett högerskick ( alltid lättare, eftersom Lizzie tyvärr alltid "rundar" konen från vänster, vilket ju gör att svängen mot en vänsterapport kan bli lite lurig, och det ser man att hon inte kommer rakt på den vänstra apporten, men tack och lov inte får svängen in mot mitten ... mattes anm !! ) för att efter vänsterskicket få avsluta utan regelmässig avlämning ...   och bara "gå" direkt på buuuus ...   !!!!



En annan sak som jag måste beklaga mej över matte är att hon utan mitt medgivande lagt ut på fejan att jag kan fortsätta att titulera mej Årets Lydnadsspringer 2011 ...   !! Hon kunde väl iaf ha frågat om lov !!!


Tjaa, inte mycket att säga så här i efterhand, mer än att när det gäller Årets Springer-titlar så är det himla skoj att bästaste kusinen Xit blev Årets Bruksspringer ..    att min polare Erk ( SE VCH Picabos Soul Patrol )  delade fjärde platsen på viltspårslistan och att halvsyster Rusa ( SE VCH Tikk-A-Ring´s Mrs Sweetheart ) bidrog med poäng så att hennes uppfödare blev just årets uppfödare !!!


Stort GRATTIS säger jag till samtliga "inblandade" och avslutar med en bild på kusinerna  !!


 



Ha en (h)underbar helg !!


// Lizzie   




PS Glömde ju: Erks duktiga matte heter Rose-Marie Berglund och Rusas matte heter Anna-Lena Jonsson  ,  och i hastigheten hittade jag ingen bild på halvsyrran, men väl en bild på Erk och mej när vi just tränar med fart ...   DS

 

 

 
 
 Rudi o matten

Rudi o matten

3 februari 2012 23:17

Åh, så fint jobbat! Roligt att se! Gillar rubriken :-)

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Lena Eriksson

Lena Eriksson

4 februari 2012 10:35

Snygga apporteringar!!! Vi har tyvärr för kallt för att träna nu så vi har lite vila ;) Kan behövas ibland.
Tränar lite inomhus i en liten lokal där vi får vara ibland. Bättre än inget // Kram

http://www.k9are.webdon.nu

 
Ingen bild

Erk med flock

4 februari 2012 10:37

Vilken härlig attityd du har på filmen! Snyggt och prydligt med fart och sagda attityd. Vi är så imponerade.
Tack för gratulationerna, jag blir lite tanad om kinderna av berömmet. Bilden får mig förövrigt att drömma om våra glada lekar.
Vi (jag med flock) vill också passa på att gratulera de duktiga ekipagen som du nämnde vilka har bidragit till Årets Springer listorna. Du och din matte, Xit med matte Marie och Rusa med matte Anna-Lena. Åh vad ni är bra, hurra!

 
Ingen bild

Marie o kusin Xit

4 februari 2012 14:04

Underbart duktiga ni!!!!!! Det ser helt fantastiskt bra ut på filmen :)
Vi har också tränat i det kalla vädret
Massa massa kramar från oss

 
Ingen bild

Jennie o Axa

4 februari 2012 19:06

Stort grattis till Årets lydnadsspringer!!!
Hälsningar från nöjda tvåan Axa :)

 
Ingen bild

Jennie o Axa

4 februari 2012 19:38

... och förresten, på den kommande tävlingen tänkte vi komma och heja fram er :)

 
Ingen bild

Jessica och Smilla

5 februari 2012 07:30

Vilken härlig tjej du har, stort grattis till årets lydnadsspringer!!

 
Ingen bild

Stina o Trolla

5 februari 2012 10:44

GRATTIS TILL ÅRETS LYDNADSSPRINGER!! Fin "apportering med dirigering" ;=))Garderar mig med denna formulering :=0)För Trollas del heter momentet apportering med dirigering och... ljudgivning. Vov vov hälsar vi till duktiga Lizzie och duktiga matten.

 
Ingen bild

Jenny N

6 februari 2012 05:55

SNYGGT!
Och GRATTIS! Niu har sannerligen fin gener i din Jag velar mycket ang storleken, men jag tror att en dvärg kan passa bäst. Om jag t.ex står enseam hemma med stor tjäsntehund och liten pojk kan jag kanske ta med hela patrasket på promenad smatidigt. Har jag tur så kanske jag kan lura pojken att gilla hundsport också och då kan vi dessutom dela hund i framtiden. + att dom är billiga i drift och inte så mycket ivägen, kanske... ;)

 
Petra och Bingo

Petra och Bingo

7 februari 2012 07:52

GRATTIS TILL ÅRETS LYDNADSSPRINGER ni är helt suveräna!! Har suttit och kikat på era filmer här i bloggen och ja man blir inspirerad av er :)
Hälsningar från Norr där kylan och rygg sätter stopp för träningar just nu :(
/Petra & Bingo

http://bingo.hundpoolen.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards