Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Ens matte borde kunna matte ...

Av Lizzie - 27 januari 2012 16:15

tycker iaf jag då, men nu kan hon tydligen inte ens räkna till tio ..   !!

Det hela började redan förra fredan med att hon var såååå himla glad över att kunna göra " tidig helg" eftersom pappershögen tydligen "stämde" eller hur hon nu yttryckte det hela ..


Men sen började matten att ranta runt i lägenheten eller snarare stega runt ..    för hon skulle kolla upp att steglängden stämde .. jaja, men jag fattade i vanlig ordning nada ..


Med tumstocken i högsta hugg sprang hon omkring och mätte upp 3,5 och 10  ( näe, inte 3,5 meter utan 3 meter och 5 meter åsså 10 ) och det jag borde ha kunnat räkna ut att det skulle hänga ihop med att på någe vis ruta in tillvaron för min del ..   !!


Men tydligen var meningen att vi går skulle ha exakt meterantal till både kon och apporter till "dirigeringsmomentet" innan vi ens skulle tänka ruta in tillvaron igen ...   åsså var det meningen att videokameran skulle hänga med ut ... rätt gissat ... den hängde nog kvar nånstans hemma ..  ÅNK .. säger inge mera Suck !!!!!

     

På tisda´n när sen husse och jag var på sedvanlig stadsvandring fick jag för mej att vi skulle kolla in Svandammen och Fågelsången, som jag då inte hade fattat var ett berömt fikaställe, utan så klart trodde att det var pippisarna i dammen som skulle hålla konsert ... 

På vägen dit passerade vi Universitets "baksida" och då tänkte jag passa på att gå in och fråga om det fanns nån bra mattekurs, eftersom jag ju som sagt inte alltid förstår min matte, ( eller ens kan räkna ut hur hon tänker ..    ) men om matte går en mattekurs så borde det väl vara lättare för mej att förstå matte, eller !?!?

Tydligen får det bli en liten paus i mitt "berättande" eftersom matte påstår att hon har "företräde" till datorn %&&%#"   

Nu har det iaf redan gått en vecka till innan jag fick fortsatt tillgång till bloggen, men gissa hur glad jag blev på en skala när i dag videokameran packades ner med övriga attiraljer .. ( läs godis, tennisbollar, apporter av olika form och material .. mera godis ... osv ) inför dagens "gamlisutflykt "   ....    Svaret  är iaf jätteglad !!

Tror ni att det blev nåt filmat ???? Svar nej, och det berodde alltså inte på glömd kamera den här gången, utan på att matte påstod att det blåste småspik och att hon höll på att frysa ihjäl ...   Suck säger jag bara !!!

Men, jag kan iaf rapportera att dir.apporteringen gick galant !! Både tempo, vinklar och gripande hade jag tydligen greppat i dag, så jag tror nog att matte är rätt nöjd ändå ...   !! ( Jättenöjd, mattes kommentar !! )

Himla nöjd är iaf jag att matte äntligen efter dryga sex veckors " ofrivillig karens " ( läs förhoppningsvis sista bakslaget på den där dumma " frusna axeln " ... ) fått OK på att återuppta sin egen " fysträning " på Kraftkällan, för då kanske det kan bli lite mer ordning och reda även med min träning ..    Hoppas jag iaf ..   !!


Hoppas att ni får en helt (h)underbar helg !!

// Lizzie

PS Bilden är alltså inte tagen i dag, men samma datum för hela sex år sedan ...   DS

 
 
Ingen bild

ESSingarna med flock

27 januari 2012 17:59

Hmmm mattekurs låter ju väldigt intressant. Undrar om de då får lära sig att Thomas Thorilds devis (tänka fritt är stort men tänka rätt är större) syftar till att ESSen i leken vet vad som är rätt……….
Kram ESSingarna


 
Ayla o Axa m familj

Ayla o Axa m familj

28 januari 2012 08:14

Ibland är tvåbenigar lite konstiga Lizzie men inget att bry sig om. Ha en bra helg i vintervädret önskar vi på västkusten

http://www.hoffearras.se

 
Brollan

Brollan

28 januari 2012 09:56

Haha! Ja jösses dessa mattar ;-) Hett tips, gå till ekonimicum nästa gång och anmäl henne på någon stegmätarkurs vetja :-) Du är ju en fena på att hitta i sta´n så du hittar nog dit.
HA en härligt helg
Kram brollan

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Jenny N

Jenny N

29 januari 2012 21:43

Hihihi! Jaaa du, Lizzie. Det blir bra till slut! Du är ju världsbäst :)

http://www.kulmedhund.blogspot.com

 
Karin & co

Karin & co

29 januari 2012 21:53

Låter avancerat med rutan i lägenhet. Kan man inte bara skicka mellan rummen, med anhalt vid kylskåpet för externbelöning?!

Jo det är perfekt med 11 mån mellan löp, hoppas den statistiken håller i sig. Hade inte anmält Miso, bestämde mig i fredags att inte anmäla för jag kände inte att vi var klara och hon var lite seg emellanåt, idag började hon löpa, så det var nog meningen det :) Nu är jag återigen lite sugen på att damma av Wilmenlund, så vi kanske gör ett nytt försök i tvåan :p

http://Karinochwilma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie o Xit

29 januari 2012 22:51

Tack än en gång för trevligt morgonsamtal ♥
hmmmm.... säger xit .... en "mattekurs" är det något för min matte tro? alltså en kurs som matte blir bättre i att vara matte eller :) :)
Hörs snart igen
Kramar

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

2 februari 2012 01:23

Vår matte borde absolut skickas iväg på en matte-kurs (i bägge betydelserna).

Grattis igen till årets lydnadsESS 2011!!! :)))))

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Jessica

Jessica

2 februari 2012 17:27

Flyt-träning är kul och jag märker verkligen hur mindre störningskänsligt moment blir som vi kör flyt på. Har lagt ett filmklipp i bloggen med lite flyt:))
Som jag filmade på årets kallaste och blåsigaste dag i söndags, jag härdade ut lite i alla fall;)
Grattis igen till er superfina utmärkelse!
Trevlig helg:)

http://www.yrlabus.se/bloggen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards