Lizzieonline ..

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Lizzie - 11 januari 2012 10:55

kan man väl blir för mindre, men efter gårdagens obligatoriska stadsvandring, ( som verkligen tog på de pyskiska krafterna ..  ) och uppvaknandet i dag till den mindre ljuva musiken SMATTRET av REGN mot rutan, föredrog jag att tillbringa lite mera tid tillsammans med mina nallar i bingen .. !! 


    


Åh då kunde man så klart ge sig sjutton på att Matte Papparazzi tvunget skulle "dokumentera" det hon slarvigt kallade för Tröttmössan ..   alltså mej då ..   Suck !!


Men kan väl bli trött för mindre !!! Nu menar jag alltså regnet, för även om jag inte är så förtjust i att ha det glatt och  gå på is och halka heller .. så kan jag lugnt påstå att jag definitivt inte gillar att halka omkring i lera och sörja ..   ,vilket ju med automatik garnaterat medför att det är rejäl underspolning i duschen som gäller innan frukosten serveras efter morgonrastningen ..   !!!!!


Hälsar Tröttmössan

// Lizzie      


PS Jo, det är ju jag som är guide på husses och mina stadsvandringar ..   och jag har gett mej katten på att jag aldrig någonsin ska lotsa oss runt på nån tidigare " gådd " sträcka, men jag kan väl säga att husse var ganska förvånad över att jag i går liksom gick i en "kringla" ..   !

Först traskade vi västerut ner på stan, ( efter att ha passerat GÅ = Höganäsparken =)  sen söderut till Stora Torget efter att ha flanerat längs  Östra Ågatan ( för att kika på änderna vid ån     ) ner till Drottninggatan, för att därefter vända norrut igen på gågatan ,,   och ta gångbron över ån vid Alfvénplanen för att knalla uppför backen mot Universitet till ...

Sen hade jag tänkt att vi skulle hälsa på i Pelle Svanslöskvarteren, men då började visst orken tryta på husse ..   varför han plötsligt helt oväntat frågade om jag var hungrig ... ( dum fråga va ...   ) och föreslog att vi skulle gå hem  och äta   !??


OK sa jag : Häng på då husse, för nu kör jag draghundsmodellen alternativt ett "sträckt" kopplat framförgående i ett snabbt tempo raka spåret hem ...    

Lite förvånad över att husse blir förvånad över att jag vet hur jag ska hitta hem efter en sån stadsvända, man är väl inte för inte ett ESS med minnesmarkeringar typ wavepoints i GPS inlagda ..    DS

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards