Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 4 december 2011

Traditionsenligt ...

Av Lizzie - 4 december 2011 11:45

har nu husse och jag " tagit tag i den biten " ...   som alltså handlar om att träna på julsångerna, och likt han den där Kalle på julafton så är det i princip nästan samma reportoir vi kör !!

Ja, kör och kör ..   husse och jag bildar ju bara en duo   , men annat är det med OD-kören som den här helgen tradionsenligt håller eller "kör" sin Caprice med hemliga gäster!!


Husse är kapellist i Orphei Drängar, vilket då inte är samma som att han är med och körar, utan när han är med så  är det tillsammans med Selma ( alltså hans bas ... eller basfiol om man ska vara noga, för basen i den här flocken är ju som ni nog vet faktiskt jag ...     ) men även i år ska han oxå bara titta på    ,

och jag menar så klart både lyssna och se vad som kommer att försiggå på scen !!


Vi övar nu iaf som bäst bland alla traditionella julsånger som finns att uppbåda, och en himla massa många är det att hålla i minnet, och med tanke på att min matte ofta påstår att jag har minneskapacitet mosvarande  en gammal 386:a ..    ( alltså en stenåldersdator ...  så fattar ni nog vilket pyssel det är för mej just att  hålla reda på alla nötter .. !! ( Se not ! )


Bara den lilla detaljen att skilja på svart eller vitt bland alla tangenterna är ju svårt nog i sig, så lite karusell blir det allt uppe i hjärnkontoret ..   !!!


Så helt otippat är det nog inte att jag även i år kommer att tappa bort mej bland alla tipp och tapp ...   !!!

Caprice betyder ju infall eller nyck...typ överraskning, som då alltså  brukar bestå i en eller flera hemliga gäster ...   och inte ens " närmast sörjande " ( alltså familjemedlemmar .. ) brukar få reda på vilka de hemliga gästerna är, men en gång för rätt länge sen sa tydligen husse bara så här till matte : Jag vet iaf att du gillar årets hemliga gäst ..

Det var det enda han sa, men matte kände på nåt vis på sig att det nog borde bli en av hennes favvisar, men döm om hennes förvåning när det faktiskt var just favvisen Björn Skifs som gjorde entré ...

Matte ( och husse med för den delen ) tycker att dalmasen är sååå himla bra ( fast det tycker säkert husse bara för att han och Selma fick kompa honom den gången ... ) att dom i fjol gjorde sällskap med kompisarna Thulinarna och drog till Cirkus i Stockholm och kollade in Skifsturnén sas irl   !!

Vem den hemliga gästen/gästerna blir i år har dom alltså ingen aning om, men att dom även i år ska ha sina kompisar i sällskap det vet jag iaf, och att stackars stackars  jag får stanna hemma ...   !!!

Men en liten smakbitstrudelutt från husse och min reportoir kommer iaf här !!!

Tipp tapp, tipp tapp,
tippe-tippe-tipp-tapp, tipp, tipp, tapp.  

Se, då krypa tomtar upp ur vrårna, upp ur vrårna.


        

Lyssna, speja, trippa fram på tårna, fram på tårna ...
Tipp tapp, tipp tapp,tippe-tippe-tipp-tapp, tipp, tipp, tapp ...!!

 Shake it dogs !!!   


// Lizzie

 

Fotnot : En not flera nötter ... ifall ni trodde att jag var ett nöt som inte kan pluralformer alternativt blandade ihop äpplen och päron ..    ??? 

 
 
Ingen bild

Marie o Xit

4 december 2011 12:14

Ha en härlig andra advent ♥
Spännande med hemliga gäster och vilken lycka det skulle varit om man fått vara med och se och höra Björn Skifs!! Håller med matte och husse där att den dalmasen är ingen dålig en dé :)
Nu är en viss fyrbening trimmad och fin och nu ska vi ut i skogen och ha den traditionella julgransletningen med mattes kompis :)
Stor KRAM från Xit med matte
ps.... så himla roligt att vi varit på samma lina två ggr i rad :)

 
Storolillnosmatten

Storolillnosmatten

4 december 2011 13:10

Tycker också att dalmasen Skifs är duktig. Instämmer även med en not flera nötter. Precis som en mås flera möss. :)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
 Rudi

Rudi

4 december 2011 14:07

Oj, vilka talanger ni har i er familj! Och du är förstås stjärnan av dom, Snygg-Lizzie! Kanske man skulle träna in den där sången om Rudolf och överraska familjen med i jul?!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Terese

Terese

4 december 2011 18:26

Lyxigt med massage!! Hoppas ni haft en mysig 2:a advent:) Kram

http://www.keeto.se

 
Ayla o Axa m familj

Ayla o Axa m familj

5 december 2011 16:34

Kors i taket, vad ni övar in, tänk om det hände här med, men det är nog otroligt. Vilken kall advent via haft i ringen. Ha en bra vecka

http://www.hoffearras.se

 
Helena

Helena

5 december 2011 20:54

Tac fr hållna tummar i helgen, tyvärr hjälpte det inte. Det gick inte riktigt som planerat i helgen så det blev inget LP1 för oss men det gör detsamma ;-) Nu tränar vi in tvåan och planerar att tävla tvåan i januari. Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Jenny N

Jenny N

6 december 2011 14:52

Det kan inte bli annat än dundersuccé efter allt ert tränande på tipp tapp och olika nötter!

http://www.kulmedhund.blogspot.com

 
Karin & co

Karin & co

6 december 2011 20:23

Kan se framför mig hur ni tippar och tappar på tangenterna :-)

Ser ut som om vintern är på väg nu, kanske det kommer lite härliga snöbilder med Lizzie snart.

Kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ESSingarna med flock

6 december 2011 20:59

En stjärna till en stjärna
http://www.youtube.com/watch?v=sPGvMz7CQHQ&feature=related

 
Marie

Marie

11 december 2011 23:23

ohh sicken musikalisk donna

Tack snälla för raderna hos mig, hoppas att all är bra

http://myflowergirl.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards