Lizzieonline ..

Alla inlägg den 25 november 2011

Av Lizzie - 25 november 2011 14:47

Alltså vad säger man när ens matte glatt talar om att hon och några kompisar ska gå och lyssna på när Kenth Svartberg ska ha föreläsning om just relationen mellan människa och hund ..   och huvudpersonen tillika jag alltså inte får följa med ???


Exakt det var vad som hände i onsdags kväll, och eftersom jag faktiskt både tränat för Kenth och dessutom läst hans bok, ( som just har titeln Bra relation ) kunde jag inte förstå att jag måste stanna hemma ..   !!


Hur som helst så var det tydligen en himla bra föreläsning, och jag ser ingen som helst anledning att ändra rollfördelningen här hemma, eftersom jag innehar bestämmanderollen så gott som helt själv, och utifrån den kan  välja om jag tycker att matte och jag ska samarbeta, eller inte  ..  ( Ibland kan jag ju tycka att kan själv är bäst ...   )


När vi sen kommer till trygghetsrollen försöker jag alltid vara den som gör att flocken kan koppla av, och känna sig trygg och det känns som om jag lyckats ganska bra med det ... och ibland kan jag tom lägga men riktigt, riktigt nära ..   !


  


Förresten så höll jag nästan på att glömma bort att berätta att min kompis Erk, som på riktigt heter

Picabo´s Soul Patrol i går fixade sin tredje etta i det vilda spåret, så nu kan han oxå lägga titeln

Svensk Viltspårchampion före sitt namn   !!!

    

Matte och jag lyfte så klart på hatten och sa Stort   GRATTIS  till Erk och hans duktiga matte Rose-Marie, och när jag kikade i mitt bildregister så kunde jag inte låta bli att ta med en söööt bild på Erk när har han drar järnet med sin mattes toppluva ..   för det roliga med toppluvan är att min matte faktiskt just vann en toppeluva ( när man drog "namnlotter" ) på onsdagens föreläsning, så i fortsättningen kan ju Erk och jag köra springerrejs tillsammans med varsin luva ...   Huva det kommer att gå ( springas .. ) fort då ..   !!


 

Kanske till och med värre än när Erk var liten, men det var minsann inget fel på tempot då heller ..  !


Hej hopp !!


// Lizzie   


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards