Lizzieonline ..

Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Lizzie - 25 oktober 2011 14:15

Matte har ju hittat ett samband som tydligen stämmer ganska ofta, och det är att många mattar ( mer eller mindre övervintrade elller hur man nu ska uttrycka det hela ... ) som i vuxen ålder fortsätter att år efter år att träna och tävla med hund  ofta tidigare har haft häst och inte inte bara " åkt häst " utan även just både tränat och i vissa fall även tävlat på hästryggen ...   !


Finns visst rätt många gemensamma nämnare som ju jag iofs inte förstår mej på ... men jag vet ju att matte ibland använder uttrycket att göra en liten halvhalt, och det är klart att några då sett ut som fågelholkar och undrat över vem som är halt eller hur man ska göra om man bara ska halta lite grand .. !?


Jag har iaf rotat i ett gammalt "arkiv" och hittat den här bilden som nog är från mattes allra första start i hopptävling från en hästrygg ( näe hon hoppade inte av hästen, det var inte så jag menade ... hmm ) och inte för att de fick kliva upp på nån pall eller så då, men tvåa kom dom iaf i klassen, och den lokale fotografen förevigade den då tioåriga tösen ..   som väl kanske inte riktigt hade vuxit i stor häst, men ponnisar var antagligen inte uppfunna på medeltiden ... eller om det var bronsåldern ..  länge sen var det iaf !!!


 


Dagen efter prydde hur som helst fotot första sidan i lokaltidningen ( Sundsvalls Tidning, mattes anm ) och bildtexten blev nog liiiite knasig, för min matte heter ju Andén i efternamn och inget annat, och hästen hette Oleander ..  !


Birgitta Ander med Olle Ander stod det iaf under bilden, och matte fick även fotot " i present "  från tidningen som minne från tävlingsdebuten !!


Åter till pappershögen säger matte, men jag hann iaf plita ner några rader ..    fast jag tror förstås att hon är rädd för att jag ska avslöja fler hemligheter ..   !!


Återkommer med mera "fakta" om mattes sk hundbakgrund vid ett senare tillfälle ..


Hej hopp !!


// Lizzie   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards