Lizzieonline ..

Alla inlägg den 22 oktober 2011

Av Lizzie - 22 oktober 2011 18:00

I dag åkte ju matte och jag till Tierp för att heja på kompisar som skulle tävla, och oj vad skoj att sas "sitta på läktarn" och bara kunna konstatera att kompisarna verkligen skötte sig med den äran  !!!


           

Agneta och Liza äntrade "silverpallen" med deras 3:e första pris i lydnadsklass två  vilket är samma som att dom nu  tog sitt  LP2   !!!!!

Stina och Trolla vinner trean med ett första pris   , och Marie med Lina lägger beslag på andra platsen , efter att först ha vunnit eliten med Alice ( där ju vi redan sen tidigare hade lämnat WO ...   snyft ... ) och som grädde på det däringa moset så tar Marie & Alice även hem KM-titeln eftersom Tierps BK hade KM samtidigt !!!

Hipp, hipp hurra vad ni är bra tjejer   hälsar matte & jag och lyfter på hatten åsså  utbringar vi ett FYRFALDIGT GRATTIS för TRION  !!!


Gulliga Marie agerade sen TL åt oss när tävlingarna var slut, och jag fick faktiskt inleda med att springa budföring till henne ..   , så nästa tävling tänker jag  testa att dra en sån repa oavsett vem som är TL då, bara för att chocka matte lite grand *s* !! Budföring är nämligen bland det bästa jag vet !!


Hur träningen gick ?? Tja, om jag säger att matte ska vara glad att jag inte nöp till henne under fria följet och att inkallningen gick kanon ... så kan jag väl lugnt påstå att jag skötte både dir.apporteringen och hopp apporten riktigt snyggt om jag får säga det själv, och det får jag ju  eftersom det är min blogg *thi-hi* !



Javisstja, jag har ju glömt att lägga ut "apporteringsbilden" från Grönklitt, den som visar att matte inte hittat nån kastkurs vare sig punkt.nu eller punkt.senare, och att jag likt spindeln i nätet fick försöka trassla ut den i naturen i blindo utslängda ( Lizzie fick inte se "utkastet " ... mattes anm .. ) träapporten, men i dag hade jag iaf både bra vinkel ut till apporten och snyggt tempo in och riktigt bra avlämning ...   !

( Hade minsann sett att hon smugglat ut en externbelöning ..    )


Sen provade matte med att bara använda röst och inga handtecken på fjärren ( jag har visst gissat fel några gånger ...fast hon är ju attans otydlig ibland min matte ..  ) men i dag var det tydligen tiomässigt utförande = Nöjd matte!


Nu önskar jag bara att ni får en fortsatt helt (h)underbar helg !!


// Lizzie   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards