Lizzieonline ..

Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Lizzie - 18 oktober 2011 11:45

försökte jag "säga" till den här träskallen, som vi träffade på en tidig morgon uppe i Grönklitt,men han var inte särskilt talför om man säger sååå ..!!


Eftersom matte bara hade leksaksnallen i fickan ( och alltså  ingen riktig kamera .. ) antar jag att hon redan slängt ut bilden på fejan ,,, men strunt samma ... Visst är gubben sööööt, eller *fniss* !??


  

Himla tur för matte att jag har en rätt så juste MH-spindel för den gubben hade nog gjort sig rätt bra som alternativ till Dumpe på ett MH eller MT med för den delen, fast han var så klart lite stel i kroppen .. Tänk er honom efter avdrapering från spöke till "person" ..   !


Konstigt förresten att inte jag är stel i koppen efter allt rejs på myrmarkerna i helgen, för ojojoj vad jag har fått jobba på för att hitta inte bara lilla tennisbollen som kommer långt bort med hjälp av bollkastaren, för den här gången hade nu matte plötsligt fått för sig att även träapporten skulle "försvinna" ute i markerna ..   och jag kan väl säga att det finns en bild, som tydligt visar att matte fortfarande inte hittat nån kastkurs.nu ...   !


När matte fått tummen ur ska hon förresten få ta fram bildbevis från riktiga kameran för att visa min lilla  "specialmix"  av fältmässig inleverans och IPO-avlämning  av apporter när jag faktiskt hade tänkt försöka mej på muntillmunmetoden, men det tyckte inte matte var nån bra metod ..   !!


Apropå IPO så  får jag ju inte köra hela IPO-programmet bara för att jag inte tillhör " klass 1 "..   fast jag tycker så klart att även  GruppÅtta-hundar är förstklassiga ...   iaf om du frågar mej ...   


Som "grädde på moset" har jag även varit tvungen att köra näringssök hemma på tomten ( på den mera vildvuxna delen .. ) eftersom matte fortfarande envisas med det "Svartbergska mottot" som lyder no free food fast i mattes tappning så tappar hon ut hela eftermiddagsgivan av de små goda "kulorna" så jag har säkert haft att göra närmare en kvart innan jag städat klart om dagarna .. !!


Återkommer med resten av "helgrapporten" när matte behagat föra över bilderna, och då ska jag samtidigt passa på att framföra mera klagomål beträffande mattes ÅNK ..   !!!


Har´e gott så länge !!


// Lizzie

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards