Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

Totalt hjärnsläpp ....

Av Lizzie - 13 oktober 2011 08:30

verkar min matte ha fått efter att först ha fått negativt besked ( vilket alltså är positivt ... ) gällande röntgensvaret som hon gick och gruvade sig för .. för att sen efter den lyckade tävlingen i Skutskär inte vara ensam om att "åka dit " på en rejäl höstförkylning ...   !

Halva träninsgänget låg för ankar i tisdags när jag hade tänkt bjuda på LV:a - tårta efter mitt 11:e förstapris i elit ..     och inte fick jag ta bussen själv till klubben heller !!!!!


Men, det värsta av allt är nästan att matte nyst och nyst så Prosit ( Han med Snövit och de sju dvärgarna ..  ) kunde ha slängt sig i väggen ...   !!

Dessutom har hon betett sig som den värsta snorunge ,,   så på köpet har tydligen en del av hjärninnehållet oxå runnit ut .. för nu är det inte bara ÅNK ... utan total minnesförlust som gäller ..   


Matte har nämligen fått för sig att vi ska börja testa rallylydnad, och eftersom det är en hel del övningar som ska försiggå på hennes högra sida, så tror hon att en targetsticka skulle vara rätt så bra att "lura över mej  till fel sida" med  !


Problemet är bara att den däringa mojängen som jag helt klart är " inklickad " på är som uppslukad av jorden och matte kan för sitt liv inte  komma på var hon lagt den ...   Say no more ...   !!!!!!


Suck säger jag bara och fortsätter lugnt att packa ner mina prylar, för om ett litet tag så drar vi nog till " skogs " några dar ..   !


  


Ha en (h)underbar helg !!


// Lizzie   


PS Jag har iaf dragit ut " skyltarna " till rallyt ... DS

 
 
Ingen bild

Marie o Xit

13 oktober 2011 09:07

Åhhhh ska ni åka till bästast Grönklitt????? Vad underbart ni ska ha det.
Hoppas nu matte-glömsk hittar targetstickan tills dess. Annars får ni välan ta en strump-sticka istället :)
Hmmmm... har matte kommit på vart den bästaste leksaken ligger än då? (kanske missat det i bloggen att ni hittat den...?)
Kul med rallylydnad. Ni får visa oss sedan :)
Kram till er... nu går vi ut och njuter av det underbart vackra väder här hemma
ps.... vi fick till en sån där svanstippsbild igår vi med :)

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

13 oktober 2011 10:42

Hihi! Nu ska vi skvallra lite här:
Vår matte suckade lite uppgivet (!) när hon läste din mattes senaste "påhitt" :). "Självklart ska hon (din matte, alltså. vår kommm) GENAST börja att lära in rallymoment som är i klass 3!!" (hon menar avancerad klass som det visst heter i rallylydn. vår kommm igen). Men hon tog alldeles strax tillbaka detta för hon vet mkt väl själv att vissa ingångar är på förarens högra sida i "ettan".
Men vadå, ra! Är man ett elitekipage som ni är, så ska ni ju förstås även sikta mot stjärnorna i rallyn! Eller hur?!!

Visst är det kul med rally!

Glada svansviftningar från oss alla!! :D

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
 Rudi

Rudi

14 oktober 2011 08:43

Kul Lizzie att du också övertygat matten om att prova rally! Min har koll på targetstickan, bra va?
Grattis till din matte som fick bra röntgensvar!!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
 Rudi

Rudi

14 oktober 2011 08:43

Åsså glömde jag skicka helgdagspussr i massor til dig snygging!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Jenny N (fd Dio-matte)

14 oktober 2011 10:14

Åhhh! Targetstickor är goda. Be matten göra nya med blompinnar och träkulor, så kan hon ha ett helt lager till dig att tugga på :)

Du är för härligt du Lizzie!!!

 
Rusa + de andra förstås

Rusa + de andra förstås

15 oktober 2011 21:50

Men.... får du en alldeles "riktig" targetstick??!! Nu blir jag upprörd över att matte bara gjorde en av en bambupinne och tejp på toppen.... Men, det går att trycka snoken mot den också!! ;-) Glad helg önskar vi!
KRAM och nosgnuss

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Ingen bild

ESSingarna med flock

16 oktober 2011 17:36

Nu ligger ju Grönklitt i Orsa men du kanske kan pigga upp din matte genom att sjunga om Jämtgubben som hostar och nyser medan du axlar rollen som Florence Nightingale.

Kramisar ESSingarna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards