Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 12 september 2011

Myrgång eller landgång ....

Av Lizzie - 12 september 2011 11:45

Äntligen har nu matte iaf för en liten stund låtit mej komma åt bloggen, och antagligen beror det på att det nu är den tolfte i dag ...   men strunt samma, här kommer iaf några bilder från dagen efter min lyckade pälsrekonditionering i den oerhört mineralrika leran uppe i Grönklitt ...   !!


Minnesgod läsare kanske kommer ihåg att jag fick avsluta inpackningen med att "skölja" mej en massa gånger i Rädsjön ..   !


Följande dag hade vi planerat in en skogsmulletur runt samma sjö, bara med den skillnaden att jag då fick agera packåsna / baglady ...   vilket jag iofs inte har nåt emot, men jag tycker väl att man skulle kunna hjälpas åt med att bära matsäcken ...     !?


Men alltså vad säger man annat än att det är bra korkat att inte sätta på sig stövlar när det med automatik blir "myrgång" om man inte ska gå och balanserna som Kalle på Spången på ett par ställen ...      tycker iaf inte jag som hellre klafsar runt i mera mysig " natur " ... !!


 

Nästa stopp blev landgången vid den lilla badplatsen, där jag hade räknat med ytterligare ett dopp ..    fast där hann dom ( matte och husse alltså .. ) hejda mej innan jag hann dyka i ...    !!!!!!!

     

Men, skam den som ger sig ...   för efter att vi fikat vid ett av rastställena, så passade jag minsann fort som sjutton på att rejsa ut på det långgrunda stället ....    och att jag fortfarande var packåsna bekymrade inte mej det minsta *s* !


Hur som helst så hade iaf jag riktigt trivsam dag, och inte var det nåt fel på fikat heller ...   men förklara varför man ena dan blir utkommenderad att simma, när man nästkommande dag knappt får blöta tassarna innan man hejdas ...


Förresten är det faktiskt himla svårt det här med svenska språket, för myrgång var nämligen inte alls vad jag trodde, utan är visst  en sorts hopdragssöm, där fyra stygn bildar en fyrkant, vilken brukar upprepas i rader ... och för mej låter det ungefär lika knäppt som dumruta eller Dum-Zäta ...  jag menar vad då; fyra koner brukar ju vara det som oftast bildar en fyrkant på tävling ... Himla dumt !!


Ha en braig vecka !!!


// Hälsar vi från ett Uppsala där vi i dag kör med rätt som det regnar kommer det en skur ...     


 

PS Glömde att jag allra först försökte få med matte och/eller husse på att leka herre på täppan i början av Rädsjöprommisen ...   men det gick oxå sådär kan jag säga ..     DS

 
 
Mervi och tjejerna

Mervi och tjejerna

12 september 2011 12:12

Detsamma önskar vi er också att ni ska få,en braig vecka!
Kram!

http://springerspaniel.se

 
Ingen bild

ESSingarna med flock

12 september 2011 18:26

Springer, vatten och matsäck. Dina tvåbeningar är modiga.

Kram från ESSingarna

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

12 september 2011 21:03

Alltså, du är så attans attraktiv som skogsmulla så jag kan knappt behärska mg! Jag vill också ha egna väskor! Det ska jag komma ihåg till jul.
Hälsa hussen att skýltarna är platta, så dom tar ingen plats i bilen. Han kan t o m sitta på dom så märks det inte alls att dom är medpackade.
Massor av pussar tillbaka snygg-Lizzie!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Jenny o Dio

14 september 2011 10:15

Ja, vilka komplicerade veliga tvåbeningar du bor med alltså. Dom får ju faktsikt lov att bestämma sig nå'ngång... Bada eller inte!!!
Du är iallafall för attans go' du Lizzie!!!

 
Anna-Lena

Anna-Lena

15 september 2011 22:44

Ville bara säga att du satt igång lite tankar efter dagens telefonsamtal.... ;-)
Får se hur det går på träning...
KRAMAR, Anna-Lena

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Ayla o Axa m familj

Ayla o Axa m familj

16 september 2011 09:52

Hej där, vilken söt skogspärla med ryggsäck på, att tvåbeningarna kan vara veliga håller våra hoffar med om men man får ta dem som de är. Ni verkar i alla fall ha haft det jätteskönt i skogen. Ha nu en bra helg ihop så hörs vi en annan gäng

http://www.hoffearras.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards