Lizzieonline ..

Alla inlägg den 4 september 2011

Av Lizzie - 4 september 2011 22:30

så tror jag att min matte tänkte när det var dax för lottning av dirigerings-apporten ...   och antagligen hade väl matte glömt det där med att inte tänka inte ..   eftersom vi fick just höger ....   


Men för att ta det hela från början, så anlände vi seeeent till Skutskär i lördags morse. så bråttom blev det att anmäla och iaf hinna snabbrasta före gruppmomenten, och tack och lov fick jag startnummer sju av sju startande, och när det är fler än sex blir det ju två grupper, och där vann jag iaf liite tid eftersom jag då skulle "gruppera" i nr två ..   !!


Gruppmomenten gick kalasbra, vilket gav tior i betyg, och jag tror att matte var extra nöjd att jag inte lät mej påverkas av närmsta "granne" som la sig under sittningen !!


Den här gången var det inte bara en sak som var precis tvärs emot Olandstävlingen för två veckor sen, när regnet verkligen stod som spön i backen ..    för innan det var dax för oss att " gå in på planen " hade klockan redan hunnit bli halv tolv, och solen sken så varmt och skönt ..   njae, inte skönt om du frågar mej förstås ..   !!


Nu kommer vi även till första "fadäsen" eller vad vi ska kalla mattes tilltag att testa att inte köra nån uppvärmning alls utan bara i princip väcka mej ( som då låg och slumrade så sött i min förmiddagsskönhetssömn ...   ) kuta in på planen och bli välkomnade in som sista ekipage ...   !!!!!!!


Sen blev det precis tvärtom mot Oland där jag avslutade med tre nior eftersom jag nu istället inledde med nior på både fria följet, dumrutan och inkallningen ..    ( som jag faktiskt fick beröm för av flera åskådare ... ) men sen var det lixom slut på det roliga ett tag ... *harkl*


Rutan har ju varit nåt av mitt paradnummer i år istället för fjärren, men den här gången såg jag inte alls rutan när jag drog iväg från konen, och jag hann tom springa förbi rutan ( på utsidan alltså .. ) innan jag upptäckte den, men då kom jag ju in från fel håll ...     vilket nog gjorde att jag blev lite brydd och då gav matte ett dk, och så hade vi plötsligt en sjua i protokollet ...     !


Som om inte det vore nog kom då den stora katastrofen ...    eftersom vi redan sett att den högra apporten sas " ställt till det " och vi tyvärr alltså då tyvärr oxå fick den högra apporten som vi absolut inte ville ha  ..


Konskicket var helt OK, men när jag sänds mot häger ser jag ingen apport alls, men däremot hamnar rutan som jag nyss varit i precis i blickpunkten, och jag kan väl säga att matte fick dirigera om mej mer än en gång för att jag skulle komma rätt, vilket jag alltså gjorde och även levererade in rätt apport, men tyvärr hade det hunnit bli för många kommandon = En stor fet nolla i protokollet ..   !!


Det är faktiskt första gången jag nollar ett moment på två hela år ... så lite surt var det ju eftersom vi på "regntävlingen" i Oland avstod platsliggningen ( hade glömt badkläderna hemma ... ) och var bara 2,5 poäng ifrån förstapriset, om det nu oxå skulle fattas bara nån ynka poäng ...   !??


Jaja, det var väl bara att försöka samla ihop sig och köra de tre avslutande momenten hopp - metallapport ( näe matte har inte gått kastkursen.nu än ... ) och att jag alls lyckades hoppa över hindret utan att landa på apporten var nog ett under i sig, och att jag i princip fick hoppa jämfota tillbaka ... det tycker jag skulle ge nån bonuspoäng eller så, men jag fick iaf en åtta i protokollet !!


Nu var goda råd dyra, och jag jobbade på utav bara attan med både vittringen, ( där jag återigen tvärsäkert sa att jag inte alls behövde nosa av alla när jag hittat min / mattes pinne fast nåt i inleveransen var det visst eftersom jag "bara" fick 8,5 i betyg .. ) och sist momentet som ju är fjärren, och gissa hur glad min matte blev på en skala när jag återigen fick avsluta med en tia på mitt "forna" paradnummer ...   !!


Därefter följde då väntan på "domen" om nu poängen skulle räcka eller inte ... men även här var det lixom tvärtom mot Olandstävlingen .. bara med den skillnaden att det var ännu tajtare i förhållande till "strecket" men, vi klarade vårt tionde förstapris i elitlydnad med 1,5 tillgodo .... Jipppieeee  !!!!


Att vi sen återigen lyckades pallra oss upp på pallen gjorde ju inte heller ont om man säger sååå ..  och överst stod nu Therese med Uffe ( som inte fick plats på pallen bredvid sin höggravida matte ... ) och Uffes och min inbördes rangordning är visst 3-3 efter den här tävlingen .. Han och jag har ju lixom följts åt genom klasserna ända sen tvåan ..  och tvåa kom våra träningskompisar Marie med Alice ! Stort   GRATTIS   till båda dom !!!!


 

Avslutar med att konstatera att hädanefter får nog matte vackert ta och rådfråga mej INNAN hon får för sig att plötsligt testa ytterligare nåt nytt på tävling ........ 

åsså hoppas jag att ni haft en (h)underbar helg förstås   !!


// Lizzie


PS Som lite kuriosa måste jag få "skryta" med att om jag nu är rätt informerad, så finns det ingen fler springer som hittills har lyckats få ihop tio förstapris i elitklass, så det är ju iaf lite kul att vara först med det ..    DS



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards