Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 2 september 2011

Devil in disguise .....

Av Lizzie - 2 september 2011 20:00

 

Vet inte riktigt hur jag ska förklara den här "bildserien" men av någon anledning föll det lixom inte i god jord att jag verkligen gjorde mej till för att visa matte att det inte finns nåt bättre för pälsen än en riktigt mineralrik lera ...   men det lär finnas nåt uttryck i stil med otack är världens lön ...   !!


 

Hur som helst så såg jag nog på matten att hon hade rätt svårt att hålla sig för skratt när jag för tredje gången inte alls snubblade ner i den mysiga gyttjepölen ..   utan med kraft och tryck satsade som om det vore en target som skulle stämplas .. eller stampas på ..  !!


  

Det  hela slutade iaf med att det i princip blev straffkommendering medelst inte ålning eller hasning, för det hade jag ju redan utfört frivilligt ...    utan vattenapportering ett ANTAL gånger i den enligt matte tack och lov rätt närbelägna Rädsjön ...   för se i Laban hade jag visst inte fått åka ...   !


  

Kan väl säga att jag faktiskt såg på matte att hon INTE tyckte att det var läge för att ens testa om jag skulle lägga ifrån mej dummisen för att skaka vattnet ur mina fina lockar före avlämning ...   


 

Men många gånger fick jag simma ut och bärga in dummisen, för fortfarande efter flera "skick" så syntes det tydligen skitränder efter mej där jag hade simmat ...   *harkl* så nog var det kraft i den leran allt ...  !!


Nä nu får jag nog ge mej för i kväll, om jag inte ska missa fredagsmyset, och det vore ju synd, så om dagen efter uppe i Grönklitt, när matte och husse  trodde att ifall jag fick agera "baglady" så skulle det nog bli lugnt ...   oxå var en felbedömning från deras sida ....*fniss*   !!


Hoppas att ni får n (h)underbar helg !!!

// Lizzie    


PS Översta bilden är alltså tagen efter att jag " gjort mej fin i pälsen " ...   DS

 
 
Lena Eriksson

Lena Eriksson

2 september 2011 21:05

Lerinpackning är ju bra för pälsen sägs det men inte lika kul för matte alla gånger. Ha en bra helg önskar vi er...

http://www.lenashundsida.cybersite.se

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

2 september 2011 21:10

Attans vad jag missar som inte rullar mig i lera! Du blev ju skit(!)snygg! Har du badrock? Snygg! Fredagspuss med öron-smak från mig!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Jennie, Felix & Robin

Jennie, Felix & Robin

3 september 2011 14:43

Hihi, klart det är mysigt att bada i lerpöl!! :o)
Fast mina pojkar hälsar att de aaaaaaldrig skulle göra något sådant, smutsa ner sig på detta viset!! (fast hm, de höll visst tassarna i kors...) Tur Lizzie hade som fick bada rent efteråt! :-)

http://springer.ejneroos.se

 
Ingen bild

ESSingarna med flock

4 september 2011 19:36

Hurra vad du är bra. Både lerinpackning och ännu en etta i elitlydnaden. Du är vår idol. Matte hummar och säger att vi inte får glömma att din matte har en hel del med framgångarna att göra. Så är det naturligtvis, du har dresserat henne väl.

Kram ESSingarna

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

6 september 2011 10:50

Va söt du är på närbilden med dummien i mun! <3 Det ser ut som du tänker: "Lite tokigt att matte e sur, men det var helt klart värt det! Både mysig (o nästan vattenavstötande) lerinpackning plus roliga vattendopp i sjön!"

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Yatzy

Yatzy

10 september 2011 09:30

Hej lilla odågan.
Att du har koll på lydnad vet jag ju men gyttjebad det visste jag inte. Du ser underbar ut i gyttjan tycker jag. Hade jag vetat att det fanns så fin gyttja i Grönklitt hade jag åkt med Örnen hem i måndags.
Vov Yatzy

http://www.ingers-gmt.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards